BANCI | Interviu

Seful BCR, Tomas Spurny, nu vrea sa se impace cu clientii bancii, niste „campioni autoproclamati ai consumatorilor oprimati”, iar avocatii lor, „indivizi foarte inteligenti”

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-10-12 16:26

Cehul Tomas Spurny (foto), seful BCR, una dintre bancile cele mai afectate de procesele privind clauzele abuzive, intrucat BCR a mentinut dobanzile la credite la niveluri foarte ridicate, de 10%, in loc sa le scada odata cu indicele EURIBOR, prefera sa se razboiasca in continuare cu clientii si cu avocatii acestora, in loc sa recurga la o cale de impacare, asa cum recomandau recent reprezentantii BNR.

De asemenea, bancherul cere in continuare sprijinul guvernului, pe care l-a avut pana luna trecuta, cand s-a decis sa nu se mai amane legea prin care clauzele abuzive pot fi eliminate din toate contractele bancii, nu doar in cazul proceselor castigate de clienti, lege amanana de la finalul anului trecut, la solicitarea bancherilor, BNR si FMI.

Spurny apreciaza ca nesiguranta legislativa privind contractele de credit, ce pot fi modificate „cu forta” in viitor, ca efect al noii legislatii privind protectia consumatorilor, care permite eliminarea clauzelor abuzive din contracte, va avea „un pret enorm” pentru distribuirea capitalului prin intermediul bancilor, adica pentru acordarea de noi credite.

„Băncile s-ar putea confrunta cu riscuri enorme privind activitatea de creditare a persoanelor fizice din trecut. Stabilitatea cere, înainte de toate, suport instituţional şi guvernamental pentru a preveni schimbarea regulilor în mijlocul jocului”, spune Spurny, intr-un comentariu publicat in Ziarul Financiar, o publicatie care pastreaza tacerea pe aceasta tema, preferand sa nu publice articole despre procesele dintre clienti si banci.

Seful BCR spune despre cei care au dat banca in judecata, cerand sa fie declarata abuziva dobanda de referinta variabila, pe care banca a mentinut-o la aproximativ 10% dupa criza, desi indicele Euribor a scazut sub 1%, ca sunt „campionii auto-proclamaţi ai consumatorilor oprimaţi”.

„Dacă transferăm capitalul băncilor către campionii auto-proclamaţi ai consumatorilor oprimaţi, riscăm să pierdem cu toţii”, spune Spurny.

"Nu ar trebui deschis trecutul"

Seful BCR apreciaza ca nu ar trebui „deschis trecutul”, adica nu ar trebui clarificate problemele din contractele de credit, desi acestea sunt, fara tagada, problematice, intrucat ar ingreuna si mai mult situatia si ar imbogati „cativa indivizi foarte inteligenti”, adica avocatii clientilor.

„Daţi-mi voie să subliniez faptul că eu însumi pledez pentru corectitudine, transparenţă şi simetrie în relaţiile contractuale. Cu toate acestea, deschiderea trecutului doar va îngreuna situaţia, mai ales privind situaţia prin prisma multor altor incertitudini pe care acest gen de legi le generează. Da, cred că băncile trebuie să se schimbe, şi că protecţia consumatorului trebuie să fie sacră, în contradicţie, totuşi, cu doar a face bogaţi câţiva indivizi foarte inteligenţi”, spune Spurny.

Ipocrizia nu salveaza Romania

Prin adoptarea acestei pozitii de forta, care se opune, in mod clar, modificarii contractelor de credit, cu toate ca acestea sunt suspecte de a contine clauze abuzive, bancherul ceh confirma ca este decis sa nu cedeze, pentru a ajunge la un acord pe cale amiabila cu clientii, ci sa-si gaseasca castig de cauza in instante si cu ajutorul autoritatilor.

Ceea ce nu va putea duce, niciodata, la o incredere intre banci si clienti, la „un parteneriat solid si stabil de dragul tarii noastre”, dupa cum proclama chiar Spurny:

„Iar eu sper şi îmi închipui că un lider politic puternic sau mai mulţi lideri puternici vor avea curajul să spună clar: ”De dragul ţării noastre, pentru prosperitatea şi valorificarea potenţialului României, trebuie să avem un parteneriat solid şi stabil. Ne vom susţine băncile şi vom crea un cadru de reglementare astfel încât orice excese comise în trecut să nu se repete vreodată. În acelaşi timp, vom căuta să construim încredere şi predictibilitate printr-o simetrie a drepturilor între creditori şi debitori, predictibilitate la nivelul impozitării şi măsuri care să susţină creşterea în sectorul privat şi investiţiile în sectorul public. Misiunea cheie a unui asemenea parteneriat este de a clădi prosperitate, creştere economică, de a eradica sărăcia şi de a restabili încrederea în viitor.”

Dupa cum am mai spus in aceasta publicatie, singura modalitate prin care bancile isi vor recastiga increderea clientilor, precum si parteneriatul autoritatilor, ar fi sa-si asume greselile si sa ajunga la o cale amiabila de solutionare a diferendelor cu clientii, si nu la actiuni de forta, cum au procedat mai intai bancherii prin interpretarea OUG 50, apoi clientii prin actiunile in judecata, iar acum bancile, din nou, apeland la ajutorul autoritatilor si nedorind sa ajunga la o intelegere cu clientii, ci sa-si apere pozitia tot in instante, alaturi de cele mai mari case de avocatura.

Comentarii

Deceneu
Infractorule locul tau e in puscarie - HOTULE
Mare jigodie, asta nu-si da seama de dimensiunile abuzurilor. BCR a executat deja zeci de mii de familii in contracte cu clauze abuzive. Si vine jegul asta sa ceara Guvernului sa salveze BCR. De cand Statul Roman, adica eu si altii, incalca legea impotriva mea, salvand Hotul? Cum sa nu mai redeschidem trecutul? Avem fapte penale de inselaciune, de inducere in eroare. Bai Spurny spune-i asta lu ma-ta porcule. Ati furat suportati consecintele. Cum este posibil ca Dobanda interna sa fie 8.9 pe Euribor 5.47 si la acest moment sa fie 8.06 pe Euribor 0.3? Vezi ma jigodie ce abuzuri faceti arza-v-ar focul de infractori. Adica Euribor scade cu aproape 5.1 dar dobanda interna a BCR cu 0.8? Este pe fata manipularea indicatorului intern. Si infractorul asta vrea sa mai continue asa inca 24 de ani. Ma nemernicule, ati furat, sunt decizii in instanta sute ale ANPC contra voastra. Si tu ceri protectie? Asta in timp ce eu si altii suntem protejati de lege si autoritati? Erste a facut un Club Lombard in Romania prin interpusa BCR ma jegule.

gogu
Romania e pe placul tau, Spurny?
Era de curand la Bucuresti un speaker specializat in relatii comerciale, care spunea ca celmai important capital al unei societati comerciale este increderea cleintilor. Voi, Banca de Cacat a Romaniei, sunteti in razboi cu clientii, deci despre ce incredere sau satisfactie a clientilor mai poate fi vorba. Sunteti o specie pe cale de disparitie borfasilor, muriti odata si lasati-ne. Predecesorii tai bai Spurny au facut afaceri dubioase, mult dincolo de limita legii, creind o schema infractionala la nivel inalt. Ai venit prea tarziu pe lume, tu, genul asta de infractiuni si dinozaurii dispar repede sau incet, dar sigur. Mori jegule imputit odata cu sistemul mafiot pus la punct de Treichl.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii