BANCI | Educatie financiara

Cum functioneaza Mecanismul Unic de Supraveghere a bancilor europene, in vigoare de astazi, in care Romania va intra de la sfarsitul lui 2015

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-11-04 09:58

Incepand de astazi, Banca Centrala Europeana (BCE) incepe supravegherea directa a unui numar de 120 de banci semnificative din zona tarilor cu moneda euro, care detin 82% din activele bancare din zona euro, in cadrul Mecanismului Unic de Supraveghere (MUS) – Single Supervisory Mechanism (SSM).

MUS se aplica automat doar tarilor europene care au adoptat moneda unica, insa si statele din afara zonei euro pot cere sa fie supravegheate direct de BCE, asa cum are de gand sa faca Romania, la finalul anului viitor, dupa cum a declarat recent guvernatorul BNR, Mugur Isarescu. In acest scop, BNR va semna cu BCE un asa-zis acord de cooperare stransa – close cooperation.

BCE a publicat un ghid in vederea punerii in aplicare a MUS, noul sistem european de supraveghere financiara, format din Banca Centrală Europeană (BCE) și autoritatile naționale competente (ANC) a țărilor din zona euro. Ghidul explică modul în care funcționează MUS si oferă îndrumări cu privire la practicile de supraveghere.

MUS, care a intrat oficial în funcțiune în noiembrie 2014, este el însusi un pas spre o mai mare armonizare la nivel european. Acesta promovează abordarea unui cadru unic de reglementare (single rulebook) pentru supravegherea prudențială a instituțiilor de credit, cu scopul de a spori soliditatea sistemului bancar din zona euro.

Infiintat ca răspuns la lecțiile învățate din criza financiară, MUS se bazează pe principii și standarde stabilite de comun acord. Supravegherea se realizează de către BCE, împreună cu autoritățile naționale de supraveghere din statele membre participante. MUS nu vrea sa "reinventeze roata", ci vrea sa se intemeieze pe cele mai bune practici de supraveghere care sunt deja în vigoare.

MUS funcționează în cooperare cu Autoritatea Bancară Europeană (EBA), Parlamentul European, Eurogrupul, Comisia Europeana si Comitetul European pentru Riscuri Sistemice (CERS), în cadrul mandatelor acestora, și este dispus sa coopereze cu toate părțile interesate și alte organisme internaționale.

MUS este compus din BCE și autoritățile naționale de supraveghere din statele membre participante și, prin urmare, combina punctele forte, experiența și expertiza acestor instituții.

 ECB is responsible for the direct supervision of 
around 120 groups, which together account for almost 85% of total banking assets in the euro area. 

Supervised credit institutions that are considered less significant are supervised directly by the relevant NCAs under the overall oversight of the ECB. 

This structure for banking supervision adequately reflects the SSM Regulation. 

All credit institutions under the SSM’s supervision are subject to the same supervisory approach.
ECB is responsible for the direct supervision of
around 120 groups, which together account for almost 85% of total banking assets in the euro area.

Supervised credit institutions that are considered less significant are supervised directly by the relevant NCAs under the overall oversight of the ECB.

This structure for banking supervision adequately reflects the SSM Regulation.

All credit institutions under the SSM’s supervision are subject to the same supervisory approach.

BCE este responsabila pentru funcționarea eficientă și consecventă a MUS și exercită supravegherea asupra funcționării sistemului, pe baza repartizarii responsabilităților între BCE și autoritatile nationale, asa cum este prevăzut în Regulamentul MUS.

Pentru a asigura supravegherea eficientă, instituțiile de credit sunt clasificate ca "semnificative" sau "mai puțin semnificative": BCE supraveghează direct băncile semnificative, în timp ce autoritățile naționale de supraveghere sunt responsabile cu supravegherea bancilor mai puțin semnificative.

BCE supraveghează în mod direct toate bancile clasificate ca fiind semnificative, adica aproximativ 120 de grupuri reprezentând aproximativ 1.200 de entitati supravegheate, cu asistență din partea autoritatilor nationale.

Supravegherea zilnica este facuta de echipe comune formate din reprezentantii BCE si ai autoritatilor nationale

Supravegherea de zi cu zi va fi realizata de echipele comune de supraveghere – Joint Supervisory Teams (JST), care cuprind atat personalul BCE cat si din cadrul autoritatilor nationale (ANC). Autoritățile naționale continuă să efectueze supravegherea directă a instituțiilor mai puțin semnificative, în jur de 3.500 de entitati, care fac obiectul supravegherii BCE.

BCE poate prelua supravegherea directă a unei instituții mai putin semnificative în cazul în care acest lucru este necesar pentru a asigura aplicarea consecventă a standardelor ridicate de supraveghere.

BCE este, de asemenea, implicata în supravegherea instituțiilor si grupurilor transfrontaliere, fie în calitate de supraveghetor a unei institutii din zona euro (home) fie ca supraveghetor gazdă (host) în Colegiile de supraveghere.

How does banking supervision work?

The process for banking supervision can be envisaged as a cycle:

- regulation and supervisory policies provide the foundation for the development of 

- supervisory methodologies and standards, which underpin

- day-to-day supervisory activities

Lessons learned in the course of supervision and through regular quality checks are used to improve this process.
How does banking supervision work?

The process for banking supervision can be envisaged as a cycle:

- regulation and supervisory policies provide the foundation for the development of

- supervisory methodologies and standards, which underpin

- day-to-day supervisory activities

Lessons learned in the course of supervision and through regular quality checks are used to improve this process.

Stabilite în conformitate cu Directiva privind cerințele de capital (CRD IV), Colegiile de supraveghere sunt organisme de cooperare și coordonare între autoritățile naționale de supraveghere responsabile de, și implicate in supravegherea diferitelor componente ale grupurilor bancare transfrontaliere.

Colegiile oferă un cadru pentru supraveghetori si autoritățile competente pentru a îndeplini sarcinile prevăzute la CRD IV, de exemplu adoptarea unor decizii comune privind rata de adecvare a fondurilor proprii și nivelul capitalului si a lichiditatii.

Mecanismele de supraveghere: inspectii la fata locului si gestionarea crizelor

MUS efectuează inspecții la fața locului (on-site inspections), adică investigații aprofundate cu privire la riscuri, controlul si managementul riscului, cu un scop si durata pre-definite, la sediul unei instituții de credit. Aceste inspecții se refera la risc și sunt proporționale.

BCE a stabilit o Divizie centralizata a inspectiilor on-site, care este - printre altele - responsabila pentru planificarea controalelor la fața locului la intervale de 1 an.

În general, scopul unei inspecții la fața locului este:

• să examineze și să evalueze nivelul, natura și caracteristicile riscurilor inerente, ținând seama de cultura de risc;
• să examineze și să evalueze adecvarea și calitatea guvernanței corporative a bancii și cadrul de control intern în functie de natura activității și a riscurilor sale;
• sa evaleze sistemele de control și procesele de gestionare a riscurilor, cu accent pe detectarea punctelor slabe sau vulnerabilitățile care ar putea avea un impact asupra capitalului și lichiditatii bancii;
• sa examineze calitatea elementelor din bilanț și situația financiară a instituției de credit;
• sa evalueze conformitatea cu reglementările bancare;
• sa realizeze analize pe subiecte precum riscurile cheie, controale, guvernare.

Odata cu transpunerea Directivei privind redresarea și de restructurarea bancilor (BRRD) în legislația națională, BCE în calitate de supraveghetor bancar va trebui să reacționeze într-un timp util în cazul în care o instituție de credit nu îndeplinește sau este de natură să încalce cerințele CRD IV și se va asigura că instituțiile de credit vor stabili planuri de redresare viabile.

BCE a stabilit o Divizie de gestionare a crizelor, însărcinata cu sprijinirea JST-urilor în cazuri de criză. Aceasta analizeaza de asemenea planurile de redresare a bancilor semnificative supravegheate și efectuează o analiză suplimentară, care ofera JST-urilor elemente de referinta, controlul calității și sprijin de specialitate.

Presedintele Consiliului de supraveghere a bancilor din cadrul BCE este Danièle Nouy. Vezi mai multe detalii pe noul site BCE dedicat supravegherii.

Danièle Nouy:
Progress towards establishing the banking union has been made very rapidly. Just over two years since the European Council decided to go ahead with the banking union, we have completed the comprehensive assessment exercise, the ECB is fully ready to take on banking supervision and the preparatory work on the Single Resolution Mechanism has advanced significantly. The SSM and the Single Resolution Mechanism are essential pillars for a more robust and resilient framework to help prevent problems from occurring, and to intervene and ultimately resolve banks if needed. This should also help to contribute to the integration of European financial markets.
However, there is no room for complacency.
First, we need to complete the recapitalisation of those banks in which the comprehensive assessment has uncovered shortfalls.
Second, Member States need to deliver on the commitment to establish an appropriate borrowing capacity for the Single Resolution Fund; but the Fund will pay back loans it has taken up for purposes of additional resolution financing. It should be clear that taxpayers will not foot the bill.
Third, the banking union will only be complete once we have a truly level playing field for all financial institutions within the European Union, meaning harmonised regulation, implemented in a consistent fashion, thanks to the single rulebook of the European Banking Authority. In this regard, we rely on the European Banking Authority, the Commission and, of course, on you, the legislators, to continue to play your constructive role in creating a single financial market in the EU.
Danièle Nouy:
Progress towards establishing the banking union has been made very rapidly. Just over two years since the European Council decided to go ahead with the banking union, we have completed the comprehensive assessment exercise, the ECB is fully ready to take on banking supervision and the preparatory work on the Single Resolution Mechanism has advanced significantly. The SSM and the Single Resolution Mechanism are essential pillars for a more robust and resilient framework to help prevent problems from occurring, and to intervene and ultimately resolve banks if needed. This should also help to contribute to the integration of European financial markets.
However, there is no room for complacency.
First, we need to complete the recapitalisation of those banks in which the comprehensive assessment has uncovered shortfalls.
Second, Member States need to deliver on the commitment to establish an appropriate borrowing capacity for the Single Resolution Fund; but the Fund will pay back loans it has taken up for purposes of additional resolution financing. It should be clear that taxpayers will not foot the bill.
Third, the banking union will only be complete once we have a truly level playing field for all financial institutions within the European Union, meaning harmonised regulation, implemented in a consistent fashion, thanks to the single rulebook of the European Banking Authority. In this regard, we rely on the European Banking Authority, the Commission and, of course, on you, the legislators, to continue to play your constructive role in creating a single financial market in the EU.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Ferratum mi-a cesionat creditul si mi-a pus poprire fara instiintare. Este legal?

„Buna seara, Am luat un imprumut de 5000 lei de la ferratum bank si nu l am mai putut plati din cauza dobanzii foarte mari. Creditul a fost cesionat catre Svea nu am primit nicio instiintare sau somatie plata , am primit direct poprire salariu .In detalii

Am primit un telefon pentru actualizarea aplicatiei YOU BRD si am fost fraudat. Cum pot sa recuperez banii?

„Mi-a fost fraudat contul la BRD prin aplicația you brd. Am primit un telefon,crezând că este de la brd,să-mi actualizeze aplicația you brd, și în acest timp mi-au fost transferați din cont 88000 lei în doua tranzacții. După detalii

Ai codul PIN al cardului in telefon? Risti sa-ti pierzi banii!

Te-ai intrebat vreodata ce se intampla daca pierzi sau ti se fura cardul, iar odata cu el si portofelul sau telefonul, in care ai si codul PIN? Raspunsul, din pacate, este de rau augur. Risti sa pierzi banii de pe card, daca hotul gaseste PIN-ul in telefon si retrage banii de pe card, detalii

Finopro imi cere 17.500 de lei pentru un credit exigibil anticipat de 2.500 de lei la Credius! Ce pot sa fac?

„Buna ziua. Am si eu o problema. Acum un an de zile, am facut un credit de nevoi personale la Credius IFN. Acesta a fost in valoare de 2500 de lei ( din care 500 de lei taxa de analiza ) . Am platit cateva rate, dupa care am ramas fara serviciu, iar plata ratelor a devenit detalii

 



 

Ultimele Comentarii