BANCI | Educatie financiara

Ce sunt Conditiile Generale de Afaceri ale Bancii Transilvania si cum se aplica fostilor clienti Volksbank si actualilor clienti ai bancii

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-01-21 22:23

Conditiile Generale de Afaceri (CGA) sunt regulile impuse de banca pentru clienti. Le-ai semnat, devii client, le refuzi, poti sa pleci la alta banca.

Sunt insa si situatii in care poti deveni client BT fara sa semnezi CGA. Este cazul fostilor clienti Volksbank, care au devenit clienti BT odata ce aceasta a cumparat Volksbank.

Asta pentru ca transferul clientilor Volksbank la BT s-a facut prin asa-numita procedura de cesiune. Reprezentantii bancii spun ca “potrivit prevederilor legale, în cazul cesiunii nu este necesar acordul clienților, însă aceştia pot opta să nu continue colaborarea cu banca la care au fost transferati.”

“Cesionarea unui portofoliu de clienți este cuprinsă, ca subiect, în Condițiile Generale de Afaceri ale Băncii Transilvania şi articolele respective sunt aplicabile  în diverse cazuri, ca de exemplu cel de acum care a dus la fuziunea celor doua bănci – Volksbank Romania şi Banca Transilvania”, precizeaza BT.

Odata lamurita problema intrarii in vigoare a CGA, sa vedem cum se aplica, mai exact in ce conditii.

“CGA formează cadrul legal general în relația Bancă-Client titular de cont”, se spune in documentul CGA.

Ceea ce inseamna ca este vorba de reguli generale, precum cesiunea, dupa cum am vazut mai sus. In cazuri particulare, cum ar fi un credit, exista contracte dedicate, care prevaleaza in fata conditiilor generale, in cazul in care se refera la acelasi subiect.

Extrase din documentul “CONDIȚIILE GENERALE DE AFACERI ale Băncii Transilvania aplicabile PERSOANELOR FIZICE”, Cod: CGA.3.5.2, publicat pe site-ul bancii:

Condițiile Generale de Afaceri (denumite în continuare “CGA”) reglementează relația dintre BANCA TRANSILVANIA S.A. (denumită aici “Banca”) și clienții săi, persoane fizice române și străine (numiți aici individual “Client”) și se vor aplica oricărui tip de contract încheiat între Client și Bancă, urmând a fi completate cu formularele și convențiile specifice fiecărui tip de produs sau serviciu (acolo unde este cazul), actele normative în vigoare, reglementările Băncii Naționale a României, reglementările interne ale Băncii precum și uzanțele și practicile bancare interne și internaționale.

CGA formează cadrul legal general în relația Bancă-Client titular de cont, intră în vigoare de la data acceptării documentului de către Client și rămân în vigoare până la data încheierii relației de 2/38 Cod: CGA.3.5.2 afaceri. Modificarea sau încetarea unuia din produsele sau serviciile bancare utilizate de către Client nu afectează valabilitatea celorlalte produse sau servicii sau a prezentelor CGA.

CGA conțin clauze standard utilizate în mod general și repetat fără a fi necesară negocierea sau renegocierea individuală a acestora cu clienții. În caz de conflict între clauzele negociate din orice contract sau document semnat între Client și Bancă, la aceeași dată sau ulterior intrării în vigoare a prezentelor CGA și clauzele standard cuprinse în prezentele CGA, vor prevala clauzele negociate din contractele sau documentele specifice.

CGA și formularele standardizate sunt puse la dispoziția Clientului la sediile Băncii, prin intermediul unor canale electronice securizate sau pe site-ul oficial al Băncii.

Banca își rezervă dreptul de a modifica aceste CGA, în tot sau în parte, oricând va considera oportun, asemenea modificare urmând a produce efecte între Bancă și Client în termen de 2 luni de la data la care informarea în acest sens se consideră primită de către Client, cu excepția situației în care Clientul a notificat în scris Banca cu privire la neacceptarea modificărilor, în intervalul anterior menționat. Modificările sunt comunicate Clientului conform secțiunii “Notificări” sau prin mijloacele de comunicare specifice fiecărui serviciu/produs bancar conform Contractului specific.

Vezi aici documentul CGA publicat pe site-ul Bancii Transilvania

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Bancile au inceput sa inteleaga ca au nevoie de o relatie pe termen lung cu consumatorul, nu de un castig rapid

• Majorările fiscale în 2025 pot fi: majorarea TVA, a impozitului pe profit sau a impozitului pe proprietăți – Ana Popescu • UniCredit a reevaluat creșterea economică la 1,7%, în scădere în anul 2024 și sub detalii

Pot sa inchid Cardul Avantaj de la Credit Europe online sau prin email?

„Buna ziua, Vreau sa inchid Cardul Avantaj iar de la Credit Europe Bank imi spune ca trebuie sa trimit cererea prin curier sau sa merg la o agentie a bancii, dar care este tocmai la Timisoara sau Bucuresti. Mie nu-mi convine sa trimit cererea prin detalii

Cum am fost pacalita cu investitia in actiuni Hidroelectrica

"Am investit in acțiuni hidroelectrica și m-a redirecționat pe o platformă numita collvile capital unde domnul care m-a preluat pentru a-mi spune ce trebuie să fac a lucrat cu banii mei de 200 de USD s-a ajuns la 22388 de USD și acu cand am retras banii îmi spune că trebuie detalii

Cum pot reduce dobanzile la IFN-urile Mozipo si TBI Bank?

„Am dobanzi exorbitante ifn mozipo si tby bank. Doresc sa imi reduca dobanzile la credite sa nu platesc dublu creditul luat”, intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro. Raspuns Stimate domn, Pentru reducerea banzilor ridicate la detalii

 



 

Ultimele Comentarii