BANCI | Interviu

Ce a vrut sa spuna Mugur Isarescu despre clientii bancilor cand a spus: „cand semnezi ceva, iti asumi”

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-09-19 12:39

„Clauzele abuzive sau neabuzive sunt din contracte pe care le-au semnat oamenii care au luat credite. Într-un stat de drept, când semnezi ceva îţi asumi”, declarase recent guvernatorulul Mugur Isarescu, lasand sa se inteleaga, la prima vedere, ca acesta ar fi de partea bancilor in procesele prin care acestea sunt acuzate ca au strecurat in contractele de credite clauze abuzive.

Fireste ca declaratia vine in contradictie cu practica europeana in materia protectiei consumatorilor, dar si a jurisprudentei Curtii Europene de Justitie, care spune ca semnatorii contractelor de credit, dar si alte contracte ale altor furnizori de servicii, precum de telefonie, pot fi abuzati de catre companii, din cauza faptului ca este vorba de contracte standard, pe care consumatori nu le pot negocia. Astfel ca, este posibil ca unii clienti sa-si asume contracte cu cluaze abuzive, ceea ce nu este normal. Iar jurisprudenta Curtii Europene de Justitie spune ca astfel de contracte trebuie modificate, prin eliminarea clauzelor abuzive, chiar daca respectivele contracte au fost semnate de clienti.

L-am intrebat, de aceea, pe Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului Isarescu, ce a vrut acesta sa spuna, de fapt, cu acea declaratie (vezi aici declaratia integrala a guvernatorului).

Declaratiile guvernatorului, spune Adrian Vasilescu, trebuie interpretate din mai multe perspective, inclusiv cele istorice si juridice, si puse in contextul temei in discutie. Ceea ce a vrut sa spuna guvernatorul este ca BNR nu poate sa apere clientii bancilor, adica sa intervina in modificarea contractelor de credit, intrucat acestea, conform legii, pot fi contestate doar in justitie.

BNR nu are voie nici sa aprobe un contract de credit al unei banci si nici sa-l vada. Cu exceptia situatiei in care banca cere clientului o dobanda mai mare decat cea stabilita in contract. Iar aceste cazuri au existat si BNR a intervenit cu masuri dure: 2 presedinti de banci au fost dati afara si mai multi vicepresedinti si-au pierdut posturile.

In ceea ce priveste alte prevederi din contractele de credit, inclusiv in cazul unor clauze considerate abuzive, legea nu permite BNR sa se amestece pentru ca acel contact sa fie modificat, iar clientul trebuie sa-si asume acel contract. Fireste, asumarea contractului nu presupune exluderea posibilitatii de a fi contestat in justitie, cum s-a intamplat si cum se va intampla in continuare.

Comentarii

puiu
franci elvetieni
aveti de gand sa faceti ceva pt noi cu credite in franci elvetieni cum au facut mai multe tari care ii intereseaza de cetateni sai.

Constanta
client abuzat de BCR
"Iar jurisprudenta Curtii Europene de Justitie spune ca astfel de contracte trebuie modificate, prin eliminarea clauzelor abuzive, chiar daca respectivele contracte au fost semnate de clienti." Concluzie: ati ajuns sa-mi dati dreptate atunci cand am afirmat ca o clauza abuziva se elimina. Decizia T.Bihor (cu BCR) este 100% corecta si care respecta deciziile CJUE. Asa ar trebui sa arate toate deciziile acolo unde se constata clauze abuzive. Nu intereseaza comentariile bancilor, daca au clauze abuzive sa plateasca. Curand va voi arata decizia mea ca cea de la Bihor. BCR trebuie sa plateasca, inclusiv penal, pentru abuzuri. Si este doar inceputul sfarsitului.

Ela
sa lase justitia sa aplice legea
Masonul Itzarescu simte nevoia sa se explice? Nu are studii juridice dar se pronunta cu privire la libertatea contractuala si clauzele abuzive si dreptul Uniunii.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare

Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare, dupa ultima actualizare de saptamana trecuta, conform reclamatiilor primite de la cititori. Acestia se plang ca nu mai pot deschide aplicatia si sunt nevoiti sa o reactiveze. Insa in momentul cand incearca detalii

Masura de prevenire a fraudelor online: aplicatia Raiffeisen detecteaza preluarea controlului telefonului de alta aplicatie

• Observăm creșterea fraudelor cibernetice în care oamenii care fac plăți sunt păcăliți și pierd mulți bani • Mă surprinde naivitatea celor care cred că pot câștiga bani mulți și detalii

Suntem intr-o perioada in care nu este clar pe ce venituri ne putem baza in viitor

Perioada de incertitudine din prezent a dus la stagnarea cererii pentru creditele ipotecare și la creșterea economisirii. Bancherii observă chiar o tendință de economisire reflectată în produsele de investiții pe termen lung, conform unui comunicat al CSALB, in care se detalii

Banca Transilvania a rezolvat toate litigiile cu clientii bancilor preluate

• În perioadele de criză pot apărea și foarte multe oportunități pe care trebuie să știi cum să le tratezi din punct de vedere financiar • Educația financiară ne poate feri de perioada prin care am trecut, timp de cinci ani, detalii

 



 

Ultimele Comentarii