BANCI | Interviu

Adrian Radu, MKB Romexterra: Negociem cu clientii ce au intarzieri la plata ratelor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2008-11-28 16:19

MKB Romexterra oferă "unele păsuiri" şi negociază cu clienţii ce au întârzieri la plata creditelor, pe fondul creşterii numărului restanţelor în ultimele două luni, însă toate băncile din România se confruntă cu astfel de probleme, a declarat, vineri, preşedintele executiv al băncii, Adrian Radu.

"Există probleme în toate băncile legate de rambursarea creditelor. Evident că oferim anumite păsuiri clienţilor, sunt unele negocieri, însă nu mărim scadenţa la credite destul de mult", a spus Radu, în cadrul reuniunii anuale a Institutului Bancar Român (IBR).

Tot vineri, directorul Direcţiei de Supraveghere din cadrul Băncii Naţionale a României (BNR), Nicolae Cinteză, a declarat la Sinaia că totalul creditelor mai mari de 20.000 lei contractate de populaţie şi afectate de restanţe a crescut îngrijorător de la începutul anului, cu aproape două puncte procentuale, până la 8,28% din volumul total al împrumuturilor peste această sumă.

Totuşi, preşedintele executiv al MKB Romexterra Bank consideră că băncile "nu îşi vor lăsa clienţii să cadă decât în situaţii extreme", pe fondul înrăutăţirii contextului crizei internaţionale, care ar putea genera probleme sistemului bancar cel puţin un an de zile de acum înainte.

Pe de altă parte, Radu a spus că acordarea creditelor pe perioade de două generaţii nu este o soluţie în actualul context economic.

Referitor la modificarea noului regulament de creditare impus de Banca Naţională a României (BNR), preşedintele MKB Romexterra susţine că banca centrală "va încerca să relaxeze normele şi, într-adevăr, există posibilitatea ca ele să ajungă la fel ca acum şase luni, însă modificarea va depinde de cât de mult se va contracta creditarea, situaţie care nu neapărat va fi un factor negativ".

Preşedintele MKB Romexterra susţine că băncile trebuie să dea dovadă de prudenţă în perioada următoare, să îşi monitorizeze clienţii şi să găsească soluţii pentru a furniza un flux pozitiv al lichidităţii.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare

Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare, dupa ultima actualizare de saptamana trecuta, conform reclamatiilor primite de la cititori. Acestia se plang ca nu mai pot deschide aplicatia si sunt nevoiti sa o reactiveze. Insa in momentul cand incearca detalii

Masura de prevenire a fraudelor online: aplicatia Raiffeisen detecteaza preluarea controlului telefonului de alta aplicatie

• Observăm creÈ™terea fraudelor cibernetice în care oamenii care fac plăți sunt păcăliÈ›i È™i pierd mulÈ›i bani • Mă surprinde naivitatea celor care cred că pot câÈ™tiga bani mulÈ›i È™i detalii

Suntem intr-o perioada in care nu este clar pe ce venituri ne putem baza in viitor

Perioada de incertitudine din prezent a dus la stagnarea cererii pentru creditele ipotecare È™i la creÈ™terea economisirii. Bancherii observă chiar o tendință de economisire reflectată în produsele de investiÈ›ii pe termen lung, conform unui comunicat al CSALB, in care se detalii

Banca Transilvania a rezolvat toate litigiile cu clientii bancilor preluate

• În perioadele de criză pot apărea È™i foarte multe oportunități pe care trebuie să È™tii cum să le tratezi din punct de vedere financiar • EducaÈ›ia financiară ne poate feri de perioada prin care am trecut, timp de cinci ani, detalii

 



 

Ultimele Comentarii