BANCI | Interviu

Unicredit se rusineaza sa spuna cati clienti are, dar spera la 1 milion, astfel ca a lansat un pachet de cont curent dupa modelul ING si Raiffeisen, dar cu costuri mai mari

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-09-06 22:52

Bancii Unicredit i-e rusine sa raspunda cati clienti are, la intrebarile ziaristilor, probabil pentru ca sunt mai putini decat si-ar dori, in comparatie cu concurenta.

Banca italiana, care are o traditie in relatia cu firmele, incearca de ani buni sa-si echilibreze structura clientelei prin atragerea mai multor persoane fizice.

In acest scop, Unicredit planuia, in urma cu 3-4 ani, o extindere a retelei teritoriale, strategie care nu i-a reusit. Banca a trebuit sa inchida unele unitati abia deschise pentru ca desi se aflau in zone cu mare afluenta de potentiali clienti, acestia nu intrau in banca pentru a-si face carduri sau credite.

Din cel putin din doua motive:

1. Pe de o parte, oamenii pur si simplu nu mai intra in banci ca alta data, indiferent de cat e dobanda la credit sau comisioanele la conturi si carduri. Acum, ei se documenteaza in prealabil pentru a gasi cea mai buna oferta. Iar Unicredit nu a fost printre cele mai ieftine bani. Dimpotriva.

2. Pe de alta parte, dupa ce au depistat cea mai buna oferta, oamenii incearca acum sa o contracteze prin metode moderne, mai simple, mai comode si mai rapide, adica online.

De aceea Unicredit a schimbat radical tactica: in loc sa deschida noi unitati, isi dezvolta aplicatiile de internet si mobile banking, cu costuri mult mai scazute, care-i permit sa ofere clientilor servicii bancare cu comisioane mici.

Astfel ca la jumatatea anului trecut, Unicredit a lansat prima oferta in acest sens, un pachet de cont curent cu o serie de servicii gratuite, dupa modelul ING si Raiffeisen, destinat insa doar clientilor care incaseaza lunar venituri sau alti bani in valoare de cel putin 700 de lei.

Unicredit a anuntat atunci ca are 650.000 de clienti persoane fizice si are ca tinta atingerea unui numar de un milion de clienti pe termen mediu.

Se pare ca noul pachet de cont nu a atras atentia prea multor clienti, probabil acesta fiind si motivul pentru care reprezentantii Unicredit nu au dorit sa dezvaluie cati clienti are acum banca, astfel ca dupa un an Unicredit vine cu o oferta imbunatatita.

Noul pachet al Unicredit este conditionat acum nu doar de incasarea a cel putin 700 de lei in fiecare luna, ci si de accesarea cel putin o data pe luna a aplicatiei de internet/mobile banking sau de utilizarea serviciul Info SMS, care costa 0,2 euro pentru fiecare SMS primit pentru operatiunile in cont.

Daca aceste conditii sunt indeplinite, nu vei plati niciun comision pentru administrarea contului si vei avea gratuit urmatoarele servicii si operatiuni:

- internet/mobile banking
- card de debit
- retragere numerar si interogare sold la ATM-urile Unicredit si Euronet
- plati online in lei

Fata de oferta initiala, Unicredit a renuntat la comisionul de interogare a soldului la ATM-urile proprii din tara si ale grupului Unicredit din strainatate, precum si in reteaua Euronet, in valoare de 0,3 lei pentru fiecare operatiune.

Pe de alta parte, banca a reintrodus comisionul de retragere numerar la ATM-urile din strainatate, cu exceptia celor din grupul Unicredit, un comision extrem de ridicat, dublu comparativ cu alte banci, in valoare de 2,5% din suma retrasa plus 7 lei.

Comparatie cu ofertele bancilor concurente

Comparativ, ING Bank are un pachet asemanator, conditionat tot de incasarea a 700 de lei si efectuarea unei plati in fiecare luna, cu urmatoarele operatiuni gratuite:

- online banking
- retragere numerar si interogare sold la orice ATM din Romania si strainatate
- plati interbancare online in lei

Asadar, ING are in plus fata de Unicredit retragerile de numerar si interogarea soldului pe card si la bancomatele din strainatate, nu doar la cele din Romania, precum si interogarea soldului la alte banci din tara.

Daca facem abstractie de conditia efectuarii unei plati lunare, se poate spune ca pachetul ING este mai bun decat cel al Unicredit.

Iar daca luam in considerare si conditia incasarii lunare a veniturilor, comparand costurile standard ale conturilor celor doua banci, vedem ca ING este cu mult mai ieftina decat Unicredit. Dupa cum se vede din tabel, costul standard al celor opt comisioane insumate este de doar 15 lei la ING, fata de 56 de lei la Unicredit.

Si Raiffeisen Bank are o oferta asemanatoare de pachet de cont, cu conditia incasarii lunare a unei sume mult mai mari in cont, de minim 2.000 de lei, deci de aproape trei ori mai ridicata decat la ING si Unicredit.

Pachetul Raiffeisen are comisioane 0 la toate operatiunile enumerate mai sus, cu exceptia platilor interbancare online, asadar din perspectiva costurilor este mai bun decat al Unicredit si aproape la fel cu al ING, dar daca luam in considerare veniturile minime mult mai mari necesare la Raiffeisen, se poate spune ca ING ramane cel mai bun.

Iar daca facem abstractie de conditia veniturilor, pachetul Raiffeisen costa 15 lei, dublu fata de 7 lei la ING, care are si costuri totale (15 lei) mai mici decat la Raiffeisen (19 lei).

In concluzie, putem spune ca noua oferta a Unicredit se claseaza sub cele ale ING si Raiffeisen, daca luam in calcul toate optiunile, inclusiv comisioanele standard.

Pentru a atrage mai multi clienti, Unicredit vine insa cu doua bonusuri, care nu se regasesc in ofertele altor banci:

1. Schimb valutar la cursul BNR, timp de o ora (asa-zisa happy-hour) in fiecare zi lucratoare, in limita a 1.000 de euro
2. bonus de 3 lei lunar pentru minim trei facturi platite online in fiecare luna
3. bonus de 0,15 puncte la dobanda pentru depozitele constituite online

Un alt punct forte al Unicredit este oferta pentru tinerii cu varsta de pana in 24 de ani, care pot primi pachetul de cont gratuit, fara conditia incasarii vreunui venit.

ING, Raiffeisen si Unicredit raman singurele banci din grupul celor mari care au o astfel de oferta de pachet de cont conditionata in principal de incasarea lunara a unor venituri in cont, precum si de utilizarea aplicatiilor de internet/mobile banking.

BCR, BRD si CEC au pachete de cont pentru toti clientii, indiferent daca-si incaseaza sau nu veniturile lunare, contra cost, in timp ce BT nu are un pachet de cont, dar nu percepe comisioane pentru administrarea contului si a cardului de debit atasat.

Taguri: UniCredit Bank  BRD Groupe Societe Generale  ING Bank  Raiffeisen Bank  Banca Transilvania  plati online  Banca Comerciala Romana (BCR)  CEC Bank  comisioane cont bancar  Vodafone  cont bancar  internet banking  mobile banking  plati  

Comentarii

alex
bank
"Asadar, ING are in plus fata de Unicredit retragerile de numerar si interogarea soldului pe card si la bancomatele din strainatate" - optiunea interogare sold nu este posibila la atm, in tara sau in strainatate;

alex
bank
re: in afara de bancomatele ING, bineninteles



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii