BANCI | Ultima Ora

Studiu: Romanii au cea mai putina incredere in banci printre tarile din zona, ceea ce da de gandit bancherilor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-09-23 11:38

Romanii au mai putina incredere in banci decat locuitorii tarilor vecine, cele mai frecvente reclamatii fiind legate de pretul produselor si serviciilor bancare, precum si clauzele abuzive din contractele de credit, releva un studiu realizat de BCR.

Cercetarea, realizata pe un esantion reprezentantiv, a vrut sa afle, printre altele, care sunt cele mai de incredere 20 de institutii in care populatia din tarile din Europa de Est are cea mai mare incredere.

In Romania si Austria bancile se bucura de cea mai mica popularitate, fiind clasate pe locul 8 dintr-o lista de 20 de alte institutii, precum biserica, armata, spitalele, justitia sau scolile. Firmele de asigurari se bucura de o incredere mai mica decat bancile.

Cum apreciaza bancherii romani aceste rezultate? "Daca ne comparam cu alte institutii, suntem undeva la mijloc, locul 8 nu e nici rau, dar nici bun, mai ales ca locuitorii altor state au o incredere mai mare in banci. In Austria increderea e scazuta, ca la noi, pentru ca acolo populatia are un simt critic foarte dezvoltat. Insa in alte tari din zona, sistemul bancar ocupa locuri mult mai bune, intre 4 si 6, iar in Slovacia e chiar pe primul loc", a spus Sorin Mititelu (foto), directorul produselor de retail la BCR, la Conferintele Pietei Financiare Florin Petria.

"E clar ca daca ne comparam cu alte tari, nu suntem intr-o pozitie favorabila, ceea ce inseamna ca avem de lucru la acest capitol. In ce fel, e de discutat. Cred ca ar trebui sa acordam mai multa atentie acestui lucru, pentru ca vedem ca increderea in economie se imbunatateste, insa in banci, nu. Asadar, cred ca e nevoie de un efort mai degraba din partea bancilor decat din partea publicului pentru ca acesta sa-si recastige increderea in institutiile de credit", a adaugat el.

Intrebat care ar fi solutiile pentru imbunatatirea increderii populatiei in banci, Mititelu a spus ca problema ar trebui sa se rezolve prin tratarea cu mai multa atentie a celor mai comune situatii din relatia banci-clienti, prin mai multe explicatii si o comunicare mai intensa.

O buna parte din reclamatiile clientilor sunt legate de pret si de clauzele abuzive, adauga Mititelu, de aceea subiectul clauze abuzive necesita o discutie mai detaliata, pentru ca publicul sa inteleaga despre ce este vorba in realitate, intrucat exista ratiuni pentru tot ce s-a facut.

"Subiectele tratate in comunicarea publica in privinta clauzelor abuzive, pritr-o analiza mai detaliata si mai multe informatii, ar putea ajuta in primul rand bancile", spune Mititelu.

El considera ca bancile nu au informat si explicat suficient. "Trebuie sa explicam mult mai bine de ce am luat deciziile pe care le-am luat".

O problema in clarificarea acestei dispune este faptul ca pentru marea majoritate a consumatorilor prevaleaza de foarte multe ori imboldul unui castig imediat, chiar daca exista informatii corespunzatoare, lucru ce nu este cea mai potrivita solutie.

"Invatand din greselile facute, precum si din educatia financiara, prin punerea la dispozitia publicului a mai multor informatii, ajutam clientii si ne ajutam si pe noi", spune Mititelu.

De exemplu, adauga el, am vazut ca unele produse bancare, precum creditele, sunt foarte populare in perioadele de crestere economica, atunci cand nimeni nu le contesta pretul, insa problemele apar imediat in momentele de criza, dupa cum am vazut.

El considera ca intelegerea intre parti trebuie sa fie solutia ideala pentru rezolvarea disputelor dintre banci si clienti.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



ING lanseaza o platformă cu oferte speciale pentru clientii firme

ING lansează Business Deals, o platformă în care antreprenorii au acces la oferte B2B, negociate de reprezentanții băncii, pentru nevoile afacerii lor, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Clienții beneficiază de reduceri la o gamă largă detalii

ING Bank sustine eficienta energetica a cladirilor

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF) anunță lansarea „Caravanei ROENEF”, un proiect destinat promovării eficienței energetice în clădiri și creșterii gradului de informare, la nivelul populației, cu privire la beneficiile pe detalii

ING Bank a ajuns la 1,85 milioane clienti activi

Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6% față de perioada similară a anului anterior, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de detalii

Patria Bank si-a majorat creditele cu 8%

Patria Bank, banca specializata in sprijinirea antreprenorilor romani, a anuntat un profit net de 18,1 milioane lei pentru primele sase luni ale anului 2024, in crestere cu 61% fata de nivelul inregistrat in primul semestru al anului 2023, conform unui comunicat al detalii

 



 

Ultimele Comentarii