BANCI | Ultima Ora

Studiu: Moneda euro va supravietui crizei actuale, apreciaza majoritatea liderilor în afaceri din Europa si Orientul Mijlociu

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-08-09 09:05

Majoritatea liderilor în afaceri din Europa și Orientul Mijlociu (64%) sunt de acord că Europa a atins apogeul ca supraputere economică și politică mondială și că importanța sa va scădea în anii următori, reiese dintr-un sondaj realizat de KPMG în cadrul căruia au fost intervievați peste 1.500 de directori executivi și financiari din 22 de țări din Europa (inclusiv Romania) și Orientul Mijlociu, se arata intr-un comunicat de presa al KPMG.

În ciuda problemelor economice și politice actuale cu care se confruntă Europa, aproape două treimi dintre respondenți (64%) sunt de părere că EURO, în forma sa actuală, va mai exista și peste 5 ani.

Jeremy Kay, Partner al Operations Strategy Group din cadrul KPMG comentează: “Liderii politici și cei din afaceri cunosc foarte bine problemele cu care Europa, ca uniune economică și politică, se confruntă. Deja toată lumea știe că această criză a datoriilor în economiile periferice ale zonei euro ridică probleme serioase și că pentru a rămâne în această zonă vor fi necesare ajustări serioase de salarii/preț pentru a reinstaura competitivitatea, în plus față de măsurile de austeritate impuse finanțelor publice.”

“Un stat care ar căuta să-și rezolve problemele renunțând la moneda unică ar trebui să se aștepte la penalități serioase. Repercusiunile pentru celelalte economii din zona euro ar fi uriașe și rezultatele sondajului reflectă convingerea că trebuie să existe suficientă voință politică pentru a se evita o astfel de situație și pentru a împiedica o altă criză financiară la o scară similară cu Lehman. În ceea ce privește poziția Europei, majoritatea liderilor în afaceri recunosc că în prezent are loc o deplasare de putere către piețele în curs de dezvoltare și cele emergente, dar aceasta nu înseamnă în mod necesar că situația este atât de sumbră pentru Europa. Termenul cheie în acest caz este ”relativ”. Creșterea globală nu este un joc în care câștigul unui participant compensează exact pierderea altuia și nu există nici un motiv pentru care Europa ar trebui să piardă tot doar pentru că alte țări au perspective de creștere mai bune. De fapt, o creștere robustă pe piețele emergente ar trebui să contribuie la creșterea piețelor în Europa. Este mai mult decât probabil că Europa s-ar afla într-o situație economică mult mai bună dacă situația la nivel mondial nu ar continua să fie în declin.”

Sondajul realizat de KPMG în rândul liderilor în afaceri din Europa și Orientul Mijlociu prezintă o imagine interesantă asupra problemelor majore și subiectelor de actualitate din 15 sectoare. În mod deloc surprinzător,majoritatea respondenților din toate țările și toate sectoarele economice sunt îngrijorați de creșterea recentă a prețului petrolului și a produselor de larg consum iar 60% dintre aceștia sunt de părere că aprecierea prețurilor va continua să fie o piedică în calea redresării economice.

Dintre principalele măsuri pentru societățile lor, prima pe lista indicată de respondenți a fost ”modificarea operațiunilor pentru a realiza eficiențe de cost (51 %), urmată de “îmbunătățirea gestionării lichidităților și a fondului de rulment”(42 %). Al treilea demers de interes a fost ”exploatarea oportunităților de creștere prin tranzacții de succes” (36 %), un semn clar că fuziunile și achizițiile sunt din nou în centrul interesului și pe numeroase agende de lucru.

Jeremy Kay comentează: “Răspunsurile indică foarte bine în care parte a ciclului economic ne aflăm. Acestea arată că multe organizații continuă să se concentreze pe valorile tradiționale. Previziunile de creștere sunt criticate, conducând astfel la imprevizibilitatea oportunităților, și prin urmare cei aflați în poziții executive se agață de singurul lucru pe care îl pot controla – costurile propriilor operațiuni. Până în prezent, multe organizații au reușit să reducă cheltuielile legate de utilizarea totală a capacității de producție, ca de exemplu costurile cu salariații, cu stocurile etc. Acum însă, trebuie să meargă mai departe și să identifice cum pot eficientiza baza de cost astfel încât atunci când în sfârșit va avea loc această creștere, profiturile să depășească investițiile.”

“Atenția reînnoită de care se bucură activitatea tranzacțională sugerează că creșterea organică este încă dificil de atins și prin urmare organizațiile se îndreaptă spre achiziții pentru a se dezvolta. În general, pe piața Fuziunilor & Achizițiilor există în prezent volum – dar nu valoare. Odată ce ultimele urme de pesimism sau teama de noi surprize se va atenua, am putea fi martorii unui număr susținut de tranzacții de mare valoare, și aștept să vedem această schimbare într-o perioadă de luni și nu ani. Pregătirea organizației dumneavoastră pentru schimbări majore” (33 %), ”abordarea riscurilor la nivelul întregii organizații“ (30 %), au figurat de asemenea printre primele teme pe agenda de lucru a organizațiilor.

Sondajul prezintă în detaliu rezultatele primite de la fiecare țară participantă din 15 sectoare diferite de activitate, furnizând astfel informații în legătură cu aspecte specifice fiecărui sector și fiecărei țări.

Liderii în afaceri din România care au participat la sondaj au avut în general păreri similare celor exprimate de respondenții din alte țări cu privire la prioritățile urmărite în vederea redresării economice. S-a pus totuși un mai mare accent pe nevoia de a îmbunătăți gestionarea lichidităților și a fondului de comerț (subliniată ca prioritate de 19% dintre respondenții din România comparativ cu 14% în cadrul întregului sondaj). Liderii în afaceri din România au subliniat, de asemenea, nevoia de schimbare a operațiunilor pentru a realiza eficiențe de cost (un aspect considerat important de 22 % în România comparativ cu 17 % la nivel global).

Daniela Nemoianu (foto), Partener Executiv la KPMG în Romania explică: “Studiul arată că societățile românești s-au adaptat în general bine la provocările economice din ultimii câțiva ani, când a avut loc tranziția de la boomul economic post-aderare la recesiune. Îmbunătățirea fluxului de numerar și adaptarea operațiunilor pentru a răspunde unor nevoi diferite au fost esențiale pentru a face față recesiunii și pentru a putea beneficia de redresarea economică, atunci când aceasta va avea loc.”

Șerban Toader, Senior Partner la KPMG în Romania adaugă: “Recesiunea globala a afectat si economia Romaniei, dar programul de reforme susținut de FMI, Uniunea Europeană și Banca Mondială a contribuit la atenuarea dezechilibrelor și pregătirea terenului pentru adoptarea măsurilor de redresare. Mai există însă probleme de rezolvat. În mod deosebit, guvernul trebuie să ia măsuri pentru a îmbunătăți rata de absorbție a fondurilor europene și a le utiliza pentru susținerea proiectelor de infrastructură, de care este atât de mare nevoie în țară. Dar există cu certitudine un potențial de creștere. Un raport recent al Băncii Mondiale a sugerat că România are șanse să fie prima țară între cele zece state emergente din Europa de Est ale Uniunii Europene care se va dezvolta în viitorul apropiat , ceea ce înseamnă numeroase oportunități pentru investitori”.

Dacă ne uităm la sectoarele de activitate menționate în cadrul sondajului, vom avea o imagine asupra problemelor specifice fiecărui domeniu economic.

De exemplu, majoritatea covârșitoare a producătorilor care au participat la sondaj au fost de părere că agenda de dezvoltare în viitor va fi caracterizată de o serie de factori ca de exemplu continuarea globalizării și pătrunderea pe piețele emergente (90 %). Respondenții au fost de acord că principala caracteristică a viitoarelor lanțuri de aprovizionare va fi o flexibilitate crescută și capacitatea de a opri și a relua imediat procesul de aprovizionare.

Majoritatea executivilor din sectorul media & telecomunicații (81 %) au subliniat nevoia urgentă de a depăși trecutul analog și a rescrie modelele de afaceri pentru a reuși în lumea digitală a viitorului.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



ING lanseaza o platformă cu oferte speciale pentru clientii firme

ING lansează Business Deals, o platformă în care antreprenorii au acces la oferte B2B, negociate de reprezentanții băncii, pentru nevoile afacerii lor, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Clienții beneficiază de reduceri la o gamă largă detalii

ING Bank sustine eficienta energetica a cladirilor

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF) anunță lansarea „Caravanei ROENEF”, un proiect destinat promovării eficienței energetice în clădiri și creșterii gradului de informare, la nivelul populației, cu privire la beneficiile pe detalii

ING Bank a ajuns la 1,85 milioane clienti activi

Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6% față de perioada similară a anului anterior, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de detalii

Patria Bank si-a majorat creditele cu 8%

Patria Bank, banca specializata in sprijinirea antreprenorilor romani, a anuntat un profit net de 18,1 milioane lei pentru primele sase luni ale anului 2024, in crestere cu 61% fata de nivelul inregistrat in primul semestru al anului 2023, conform unui comunicat al detalii

 



 

Ultimele Comentarii