BANCI | Analiza

Studiu KPMG: Platile cu telefonul mobil vor deveni fenomen de masa peste 4 ani

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-10-06 10:31

In timp ce unele companii se grabesc sa profite de adoptia pe scara larga a echipamentelor mobile inteligente (smartphone, tablete, etc.) si de dezvoltarea rapida a unor tehnologii noi pentru a oferi servicii de plati mobile, executivi din diferite zone ale mediului de afaceri considera ca folosirea acestor echipamente pentru a efectua plati sau alte tranzactii bancare mai are nevoie de aproape patru ani pentru a fi acceptata pe scara larga de catre consumatori, conform unui studiu global realizat de KPMG. (VEZI studiul aici)

Previziuni Privind Platile Mobile 2011 (Mobile Payments Outlook), un studiu KPMG derulat la nivel global pe aproape 1,000 de directori executivi din industrii precum serviciile financiare, tehnologie, telecomunicatii si retail, arata ca 83 la suta dintre respondenti considera ca platile mobile vor deveni fenomen de masa in mai putin de patru ani, comparativ cu doar 9 procente dintre respondenti care considera ca aceste servicii sunt deja adoptate pe scara larga. De fapt, 46 la suta dintre respondenti considera ca platile mobile vor deveni un fenomen de masa in mai putin de doi ani.

“Consideram ca adoptia accelerata a telefoanelor si a altor tipuri de echipamente mobile inteligente (cum ar fi tabletele) precum si comoditatea folosirii acestora oriunde si oricand deschid o serie de oportunitati care vor duce la adoptia pe scara larga a serviciilor de plati mobile cu o viteza mult mai mare decat anticipeaza respondentii acestui studiu”, a declarat Mihai Rada (foto), Director Consultanta in Management in cadrul KPMG Romania “In ciuda unui succes relativ scazut al serviciilor de plati mobile existente deja in piata din Romania avem incredere ca inregistram astazi un moment bun pentru implementarea unor tehnologii si modele de afaceri noi. O gama larga de solutii inovatoare de plata sunt pregatite pentru lansare iar interesul consumatorilor in utilizarea acestor servicii pe echipamente mobile creste in ritm accelerat, ca si gradul de maturizare al industriilor care sunt pregatite astazi sa re-lanseze aceste servicii.”

Saptezeci si doua de procente dintre executivii intervievati au declarat ca platile mobile sunt sau vor fi in viitor suficient de importante pentru afacerea lor, estimand ca furnizorii de servicii de plati on-line specializate isi vor intari pozitia de piata si in acelasi timp tehnologii precum m-banking si NFC (Near Field Communications) capatand amploare in viitor. Cinci zeci si opt la suta dintre respondenti declara ca au deja elaborata o strategie pentru serviciile de plati mobile.

Raportul KPMG arata ca desi se inregistreaza consens intre executivi din industrii si teritorii geografice diferite cu privire la valoarea semnificativa a acestei oportunitati de piata, tipul si dimensiunea fenomenului variaza intre tarile dezvoltate si tarile in curs de dezvoltare in functie de penetrarea si maturitatea infrastructurii de servicii financiare existente. “Credem ca acele companii care sunt dispuse sa se angajeze in parteneriate inter-industrii si sa colaboreze au sanse mai mari sa inregistreze succese si sa domine astfel piata platilor mobile din cauza naturii complexe a relatiilor necesare in scopul livrarii acestor servicii catre consumatori,” a declarat Aurelia Costache, Partener Consultanta in Management in cadrul KPMG Romania.

In acest context pozitiv privind evolutia serviciilor de plati mobile in anii care urmeaza, numerosi actori de piata urmeaza sa joace un rol semnificativ, dar doua categorii de institutii financiare se evidentiaza detasat in acest ecosistem, conform respondentilor studiului la nivel global: bancile, care au obtinut cel mai mare punctaj referitor la nivelul de importanta in lantul valoric si companiile de carti de credit. Companiile de telecomunicatii au fost pozitionate pe locul trei, inaintea serviciilor specializate de plati on-line (ex. PayPal, Boku, Obopay) si a gigantilor furnizori de servicii online (ex. Google, Facebook, Amazon) sau a retailerilor si furnizorilor de tehnologie.

In timp ce majoritatea liderilor de business intervievati considera ca principalele preocupari ale consumatorilor sunt legate de securitate si protectia datelor personale atunci cand folosesc dispozitivele mobile, acestia considera ca exista alti factori care au o contributie mai mare la succesul unei strategii de plati mobile. 81 de procente considera comoditatea/accesibilitatea ca fiind cel mai important atribut al serviciilor de plati mobile, urmata de simplitatea/usurinta in utilizare, cu 73 de procente, securitatea, 57 de procente, si respectiv costul scazut, 43 de procente.

In acelasi timp, liderii de business la nivel global considera securitatea ca fiind cea mai mare provocare in dezvoltarea strategiilor de plati mobile. Tehnologia si adoptia acesteia se situeaza la distanta semnificativa pe locul doi, urmata de protectia datelor.

“Liderii de business inteleg ca atunci cand consumatorii isi selecteaza un furnizor de servicii in functie de securitate solutiilor lor, reputatia este foarte importanta si poate face diferenta intre furnizori, iar orice suspiciune asupra unui brand/business se poate dovedi foarte costisitoare, pana la limita de a deveni o bariera in calea adoptiei serviciilor,” a declarat Mihai Rada, Director Consultanta in Management in cadrul KPMG Romania. “Astfel, companiile elitiste au diferite abordari pentru a atenua ingrijorarile clientilor legate de securitatea serviciilor si protectia datelor lor personale.”

Metode de Plati Mobile

Succesul commercial al serviciilor de plati mobile poate fi legat in viitor de evolutia celor cinci metode de plati curente care concureaza pentru o cota de piata. Respondentii studiului KPMG, la nivel global, considera ca sistemele online specializate conduc aceasta batalie, datorita faptului ca aceasta metoda inregistreaza déjà un grad de penetrare semnificativ mai mare decat al metodelor alternative, iar aceasta penetrare urmeaza sa creasca. Astfel, respondentii considera ca sistemele de plata online specializate au cea mai mare sansa de success, urmate de sistemele de mobile banking, NFC (near field communication), facturarea de catre operator si “portofelul mobil.”

“In timp ce noi la KPMG consideram ca toate aceste forme de plati mobile se vor dezvolta in viitor, suntem de parere ca “portofelul mobil” (M-Wallet) este una dintre cele mai interesante si promitatoare oportunitati in domeniu. Portofelul mobil inregistreaza un momentum bun si ofera posibilitatea de extindere ulterioara dincolo de simpla efectuare a platii prin participarea in intreg lantul valoric al comertului mobil, de la influentarea intentiei si capitalizarea pe o perceptie pozitiva a brand-ului furnizorului de servicii, la programe de loializare si asistenta clienti post vanzare,” a declarat Mihai Rada.


Portofel Electronic (M-wallet) – foloseste echipamentul mobil ca un portofel virtual cu posibilitatea stocarii informatiei despre cont si tranzactiile efectuate in SIM-ul echipamentului;

M-banking – acces direct la serviciile si informatiile bancare prin intermediul echipamentului mobil;

NFC (Near Field Communications) – tehnologie de comunicatie fara fir pe distanta scurta care permite schimbul de date intre echipamente mobile cum ar fi telefonul mobil si un echipament spcializat instalat in locatia comerciantului (POS);

Sisteme Online Specializate – sisteme de procesare a platilor online cum ar fi “Google Checkout” si PayPal.

Facturare de catre operator (carrier billing) – bunurile si serviciile achizitionate sunt facturate de catre operatorul de telecomunicatii pe factura de servicii

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Analiza



Indicatorii sistemului bancar la finalul anului 2023

indicatorii agregati ai bancilor romanesti la finalul anului 2023, calculati pe baza informatiilor din raportarile prudentiale neauditate, trimise la Banca Nationala a Romaniei (BNR) de instituțiile de credit, persoane juridice romane și de sucursalele din Romania ale institutiilor detalii

La care banci se poate face actualizarea online a datelor de catre firme

Actualizarea online a datelor firmelor, pe site-urile sau in aplicatiile bancilor, este posibila la doar trei institutii de credit, la restul fiind nevoie de prezenta intr-o sucursala. ING Bank a anuntata ca a introdus opțiunea de actualizare a datelor 100% detalii

Conturi bancare gratuite pentru incasarea salariului, pensiei si indemnizatiilor sociale. Dar cine poate sa-si faca unul?

Legea care permite in prezent celor fara conturi bancare sa-si deschida unul nou, denumit cont de baza, fara comisioane de deschidere, inchidere si retragere numerar la bancomat, a fost modificata de Parlament. Noua varianta a acestei legi, care mai asteapta detalii

Indicatorii sistemului bancar la finalul trimestrului 3 din 2023

Indicatorii sistemului bancar la finalul lunii iunie 2023, conform datelor furnizate de Banca Nationala a Romaniei (BNR).  Indicatorii au fost calculați pe baza raportărilor financiar-contabile trimise la banca centrală de instituțiile de credit, detalii

 



 

Ultimele Comentarii