BANCI | Analiza

Studiu: In 2015, bancile vor interactiona cu clientii mai mult pe canale electronice decat prin sucursale

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2012-06-14 17:30

Canalele digitale vor deveni principala modalitate prin care clienţii interacţionează cu băncile la orizontul anului 2015, detronând astfel reţelele tradiţionale de sucursale, potrivit raportului PwC “The new digital tipping point”.

Băncile au omis până acum o sursă vitală de creştere a veniturilor pentru că au fost prea lente în adoptarea inovaţiilor digitale care au schimbat in mod radical modelele de afaceri si au redefinit interacţiunea cu clienţii. Aceasta, în ciuda cererii puternice pentru produse bancare digitale din partea clienţilor care sunt dispuşi să plătească pentru ele, arata PwC intr-un comunicat.

PwC a derulat un studiu pe un eşantion de 3000 de clienţi bancari din nouă pieţe dezvoltate şi emergente care arată că cei mai mulţi consumatori sunt dispuşi să plătească până la 10 lire sterline pe lună pentru serviciile bancare digitale dacă acestea oferă confort şi valoare adăugată. Cercetarea relevă faptul că există cerere pentru ofertele digitale inovative cum ar fi notificările pe platformele de social media, un portofel electronic (e-wallet) pentru cardurile de loialitate şi instrumente de analiza financiara si că acestea sunt produsele pentru care consumatorii sunt cel mai mult dispuşi să plătească. În Marea Britanie, aproximativ doua treimi (65%) dintre respondenţi au spus ca sunt dispuşi să plătească aproximativ 4 lire sterline pe lună pentru ca banca lor sa păstreze informaţii referitoare la cardurile de loialitate şi ulterior sa converteasca punctele acumulate în bani. Aceste servicii ar putea genera un venit anual pentru bănci de aproximativ 50 de lire sterline de persoană.

“În general, băncile au adoptat cu întârziere inovaţiile digitale cu care consumatorii au fost obişnuiţi de către alte industrii precum retailul sau transporturile aeriene. Oferta de servicii bancare digitale ar trebui să se îmbunătăţească dacă băncile doresc să-si păstreze clienţii actuali sau sa atragă noua generaţie, din moment ce calitatea ofertelor digitale va deveni un criteriu de selecţie tot mai important pentru consumatori. În ciuda apetitului clienţilor pentru oferte de servicii bancare digitale noi si inovatoare si a faptului că aceştia sunt dispuşi să plătească pentru acestea, majoritatea băncilor furnizează numai serviciile bancare digitale, mobile si internet banking, de bază. Este clar că oferta de servicii bancare digitale este incompletă atâta vreme cât băncile nu vor începe să investească în acest domeniu şi privesc mediul digital doar ca pe o modalitate de reducere a costurilor.”, a declarat Dan Iancu (foto), Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, Liderul echipei de Servicii pentru Sectorul Financiar, PwC România.

„Lipsa investiţiilor în acest domeniu este cu atât mai surprinzătoare cu cât băncile fac eforturi să-şi crească veniturile într-o perioadă în care cadrul de reglementare devine tot mai complex, iar mediul economic rămâne dificil. Produsele digitale reprezintă o oportunitate pentru bănci de a-şi creşte veniturile si de a-şi servi clienţii potrivit aşteptărilor acestora”, a adăugat Dan Iancu.

Studiul arată că din ce in ce mai mulţi consumatori folosesc internetul si terminalele mobile pentru a accesa produsele financiare. 69% dintre cei intervievaţi au spus că folosesc în mod constant internetul pentru a achiziţiona produse financiare. Deşi un număr mai redus de respondenţi (33%) folosesc în mod curent serviciile de telefonie mobilă pentru a cumpără produse financiare, se aşteaptă ca mobile banking-ul sa urmeze aceeaşi curbă de utilizare ca şi internet banking-ul, iar pieţe precum China, India şi Emiratele Arabe Unite sunt deschizătoare de drum în această privinţă (56% dintre respondenţii din India, 48% dintre cei din China şi 42% dintre respondenţii din Emiratele Arabe Unite au declarat că folosesc în prezent telefoanele mobile pentru achiziţionarea produselor financiare).

În privinţa profilului consumatorului, nu este nimic surprinzător în faptul că Generaţia Y2 (Generaţia Y se referă la cei născuţi în deceniile 9 şi 10 ale secolului trecut) este in fruntea adoptării acestui mod de comercializare a produselor bancare, 67% dintre respondenţii de această vârstă spunând că folosesc în prezent sau iau în considerare folosirea terminalelor mobile pentru operaţiunile bancare.

“Pentru a-şi creşte veniturile şi pentru a combate inerţia consumatorilor, băncile trebuie să-şi îndrepte atenţia către atragerea noii generaţii de consumatori - care va fi formată în mare parte de Generaţia Y si de cei care încă nu au apelat la serviciile bancare. Pentru aceşti consumatori, oferta de servicii digitale a unei bănci va fi mai importantă în luarea deciziei de cumpărare decât amplasarea sucursalelor sau chiar forţa de atracţie a brandului. In momentul actual, cei din Generaţia Y îşi aleg principalul furnizor de servicii bancare şi reprezintă o miză importantă pentru bănci pentru a-şi asigura veniturile viitoare. Băncile trebuie să-si dezvolte produsele digitale pentru a-şi asigura aceşti clienţi care aşteaptă o ofertă de servicii online bogată ce include atât telefonia mobilă, cât şi canalele de social media şi integrează nevoile lor bancare cu obiceiurile lor în mediul digital. Dacă băncile nu evoluează si nu se adaptează cerinţelor pieţei, acestea riscă să fie depăşite de noi jucători intraţi pe piaţă, care au plasat deja serviciile digitale în fruntea ofertei lor de servicii”, a precizat Dan Iancu.

În ciuda faptului că noile tehnologii digitale fac posibilă intrarea în zona bancară a unui număr de noi jucători, este puţin probabil ca aceştia să poată acapara în totalitate relaţiile dintre clienţi şi băncile lor. Sondajul relevă că majoritatea respondenţilor (61%) au în continuare încredere în băncile lor faţă de alţi competitori în gestionarea contului lor curent.

Totuşi, raportul sugerează că noii jucători intraţi pe piaţă, aşa cum sunt furnizorii de plăţi prin intermediul telefonului mobil, vor continua sa acţioneze ca un catalizator al schimbărilor în retailul bancar. Băncile trebuie, de asemenea, sa construiască parteneriate cu furnizori de tehnologie, de telefonie mobila si alţi furnizori de servicii non-bancare în vederea oferirii unei experienţe de servicii digitale consumatorilor pe măsura aşteptărilor acestora.

“Dezvoltarea tehnologiilor digitale a eliminat barierele de intrare pe piaţă, eliminând nevoia unor reţele extinse de sucursale, reducând totodată inerţia consumatorului şi erodând încrederea în brand. Din acest motiv, băncile trebuie sa aibă în vedere achiziţii sau parteneriate strategice cu inovatori digitali pentru a-şi asigura poziţia pe termen lung pe piaţă. Operatorii bancari activi deja pe pieţele în curs de dezvoltare, acolo unde există un număr mare de consumatori care nu folosesc serviciile bancare, vor avea de făcut faţă ameninţării venite din partea noilor jucători, dacă nu-şi îmbunătăţesc ofertele de servicii digitale”, avertizat Dan Iancu.

„Băncile care pun la dispoziţia clienţilor o ofertă de servicii digitale diferenţiată, cu asistenţă adaptată fiecărui consumator, îşi vor asigura un angajament pe termen lung si relaţii mai profitabile cu clienţii lor”, a concluzionat Dan Iancu.

Despre raport:

PwC a derulat acest studiu intervievând peste 3000 de clienţi bancari din 9 ţări, atât pieţe dezvoltate, cât şi emergente, în cursul anului 2011. Participanţii provin din Canada, China, Franţa Hong Kong, India, Mexic, Polonia, Emiratele Arabe Unite şi Marea Britanie.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Analiza



Indicatorii sistemului bancar la finalul anului 2023

indicatorii agregati ai bancilor romanesti la finalul anului 2023, calculati pe baza informatiilor din raportarile prudentiale neauditate, trimise la Banca Nationala a Romaniei (BNR) de instituțiile de credit, persoane juridice romane și de sucursalele din Romania ale institutiilor detalii

La care banci se poate face actualizarea online a datelor de catre firme

Actualizarea online a datelor firmelor, pe site-urile sau in aplicatiile bancilor, este posibila la doar trei institutii de credit, la restul fiind nevoie de prezenta intr-o sucursala. ING Bank a anuntata ca a introdus opțiunea de actualizare a datelor 100% detalii

Conturi bancare gratuite pentru incasarea salariului, pensiei si indemnizatiilor sociale. Dar cine poate sa-si faca unul?

Legea care permite in prezent celor fara conturi bancare sa-si deschida unul nou, denumit cont de baza, fara comisioane de deschidere, inchidere si retragere numerar la bancomat, a fost modificata de Parlament. Noua varianta a acestei legi, care mai asteapta detalii

Indicatorii sistemului bancar la finalul trimestrului 3 din 2023

Indicatorii sistemului bancar la finalul lunii iunie 2023, conform datelor furnizate de Banca Nationala a Romaniei (BNR).  Indicatorii au fost calculați pe baza raportărilor financiar-contabile trimise la banca centrală de instituțiile de credit, detalii

 



 

Ultimele Comentarii