BANCI | Ultima Ora

Studiu: 68% dintre clientii IFN-urilor spun ca le este greu sa obtina un imprumut rapid in caz de nevoie

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-12-17 14:29

Un sondaj realizat de compania britanică de cercetare YouGov la inițiativa Provident Financial România printre clientii Institutiilor Financiare Nebancare (IFN) arata ca 68% dintre acestia, deși au un venit stabil, le-ar fi dificil să acceseze rapid o sumă de bani într-o situație specifică.

Potrivit sodajului, unul din trei clienți ai instituțiilor financiare nebancare consideră că economia României se va îmbunătăți în următoarele 12 luni, în timp ce 21% dintre ei apreciază că situația economică va rămâne stabilă în 2014.

Studiul a fost efectuat în perioada octombrie-noiembrie 2013 pe un eșantion de 837 de respondenți din rândul clienților instituției financiare nebancare, se arata intr-un comunicat de presa.

Potrivit acestuia, 37% dintre respondenți apreciază că situația financiară personală se va îmbunătăți anul viitor, fie pentru că se așteaptă să câștige mai mulți bani, fie pentru că au în vedere schimbarea locului de muncă în 2014. 1 din 3 participanți la studiu se așteaptă la o situație stabilă comparativ cu 2013.

Pe de altă parte, principala îngrijorare pentru 64% dintre cei chestionați o reprezintă presiunea cheltuielilor zilnice asupra bugetelor personale.

Aproape jumătate asociază creșterea acestor cheltuieli cu creșterea facturilor de utilități, o tendință firească în perioada sezonului rece, precum și cu scumpirea alimentelor, la care se așteaptă 20% dintre cei chestionați.

În acest context, românii sunt tot mai atenți la cheltuielile zilnice și caută să ia cele mai bune decizii privind bugetul personal. 68% dintre respondenți susțin că au acordat mai multă atenție cheltuielilor curente în ultimul an, în timp ce 7 din 10 au optimizat anumite investiții, precum cele pentru vacanțe, socializare sau bunuri de folosință îndelungată, pentru o mai bună gestionare a bugetului personal.

„Cercetarea confirmă preocuparea clienților noștri pentru asigurarea unui buget personal echilibrat, prin luarea unor decizii financiare responsabile. Pe de o parte, 91% dintre respondenți au spus că se gândesc foarte atent înainte de a lua un credit și că împrumută doar sume de bani potrivite situației lor financiare. În același timp, 68% dintre respondenți au declarat că, deși au un venit stabil, le-ar fi dificil să acceseze rapid o sumă de bani într-o situație specifică. Vom continua să împrumutăm într-un mod responsabil și cu costuri fixe acest segment de populație adesea trecut cu vederea de alte instituții financiare și să le oferim astfel posibilitatea clienților noștri de a face dintr-o oportunitate o poveste frumoasă”, a declarat Ivo Kalik (foto), directorul general al Provident Financial România și Bulgaria.

O treime dintre participanții la studiul realizat de YouGov la inițiativa Provident Financial România apelează la împrumuturi pentru a spori confortul vieții de familie și unul din cinci împrumută pentru cheltuieli legate de educația copiilor.

Potrivit studiului, cel mai utilizat produs financiar rămâne cardul de credit, cu o pondere de 47% dintre respondenți, urmat de asigurarea de locuință, cu 39% și asigurarea de viață, cu 20%.

Cercetarea YouGov face parte dintr-o inițiativă desfășurată în rândul clienților grupului britanic International Personal Finance (IPF) în șase dintre țările unde acesta este prezent: România, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria și Mexic. Rolul sondajului este de a identifica modalitatea în care consumatorii percep climatul socio-economic și care sunt cele mai importante probleme pentru aceștia.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



ING lanseaza o platformă cu oferte speciale pentru clientii firme

ING lansează Business Deals, o platformă în care antreprenorii au acces la oferte B2B, negociate de reprezentanții băncii, pentru nevoile afacerii lor, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Clienții beneficiază de reduceri la o gamă largă detalii

ING Bank sustine eficienta energetica a cladirilor

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF) anunță lansarea „Caravanei ROENEF”, un proiect destinat promovării eficienței energetice în clădiri și creșterii gradului de informare, la nivelul populației, cu privire la beneficiile pe detalii

ING Bank a ajuns la 1,85 milioane clienti activi

Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6% față de perioada similară a anului anterior, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de detalii

Patria Bank si-a majorat creditele cu 8%

Patria Bank, banca specializata in sprijinirea antreprenorilor romani, a anuntat un profit net de 18,1 milioane lei pentru primele sase luni ale anului 2024, in crestere cu 61% fata de nivelul inregistrat in primul semestru al anului 2023, conform unui comunicat al detalii

 



 

Ultimele Comentarii