BANCI | Interviu

Sorin Mititelu, BCR Asigurari de Viata: Piata asigurarilor de viata se afla intr-o noua etapa de crestere

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-01-19 09:24

Piata asigurarilor de viata va continua sa creasca si in 2016, intrucat potentialul de dezvoltare al acestei piete este foarte departe de a fi considerat epuizat, iar momentul de trecere la o noua etapa de evolutie a acesteia nu este 2015 sau chiar 2016, ci a fost in al doilea semestru al anului 2014, spune Sorin Mititelu, CEO/Presedinte Directorat la BCR Asigurari de Viata, intr-un interviu acordat Bancherul.ro.

"In acest context, obiectivul nostru este de a continua cresterea la un ritm superior celui de crestere a pietei, prin oferirea clintilor nostri de solutii reale la nevoile lor de protectie", adauga el.

"Pentru BCR Asigurari de Viata, 2016 va fi un an al extinderii, prin atragerea de noi segmente de clienti, prin completarea ofertei cu noi produse si chiar prin dezvoltarea de noi canale de distributie", adauga Sorin Mititelu.

BCR Asigurări de Viață, care face parte din grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG), detinea un portofoliu de peste 400.000 asigurați la 30 Septembrie 2015.

Primele brute incasate pentru asigurari s-au dublat

Firma de asigurari a obtinut un profit de 18.8 milioane lei in primele noua luni din 2015, în creștere cu 9% față de aceeași perioadă a anului 2014.

Această evoluție pozitivă a fost determinată de o creștere a primelor brute subscrise de 118.4%, de la 85 milioane lei la 186 milioane lei, iar creșterea de prime brute subscrise cu frecvență de plată regulată a fost de 57.8%, a precizat compania intr-un comunicat.

Contul de investiții cu asigurare, un produs de tip unit linked, a înregistrat în perioada raportată cea mai mare creștere, respectiv de peste 200%, confirmând astfel interesul consumatorilor pentru produse financiare ce includ elemente de protecție pe termen mediu și lung.

Asigurarile pentru credite au crescut cu 200%

Creștere semnificativă (apoximativ 200% față de aceeași perioadă din 2014) a fost înregistrată și la grupa produselor de asigurări destinate clienților persoane fizice cu credite (asigurare de deces, asigurare complexă pentru invaliditate, incapacitate temporară de muncă și șomaj, asigurare pentru afecțiuni grave).

Dintre aceste produse, cea mai rapidă creștere este înregistrată la asigurarea suplimentară pentru afecțiuni grave, produs recent lansat.

În aceeași perioadă, costurile operaționale au crescut cu 12.1%, procent mult inferior față de creșterea de prime brute subscrise.

BCR Asigurări de Viață Vienna Insurance Group (VIG) continuă trendul de creștere profitabilă, contribuind semnificativ la evoluția pozitivă a pieței locale de asigurări de viață. Parteneriatul strategic cu Banca Comercială Româna a fost decisiv în recâștigarea celei de-a doua poziții de pe piață, cu o cotă de 14.2%. Potențialul de creștere rămâne unul important datorită unui context favorabil datorat condițiilor macroeconomice, interesului pentru protecție a unor noi segmente de clienți și dezvoltării unor noi canale de distribuție. Piața asigurărilor de viață, așa cum este și normal, continuă să se dezvolte ca o piață de retail”, a spus Sorin Mititelu, Președinte Directorat BCR Asigurări de Viață Vienna Insurance Group, citat in comunicat.

Compania a mai precizat ca stabilitatea sa financiară este dovedită de indicatori precum gradul de solvabilitate (372%), coeficientul de lichiditate de 6.22 și de gradul de acoperire a rezervelor cu active admise de peste 110%.

"BCR Asigurări de Viață Vienna Insurance Group oferă clienților săi protecție și stabilitate financiară în vederea obținerii independenței financiare și creșterii standardului de viață. Suntem dedicați corectitudinii, parteneriatului, respectului mutual, transparenței și relațiilor sustenabile, iar obiectivul nostru este de a continua să fim cel mai bun model de bancassurance de pe piața din România", mai spune compania de asigurari.

Vienna Insurance Group (VIG) este principalul expert pe piața asigurărilor în Austria precum şi în Europa Centrală şi de Est. Grupul cu o tradiţie îndelungată, branduri puternice şi o relaţie apropiată cu clienţii este format din aproximativ 50 de companii din 25 de ţări. VIG are o experienţă de 190 de ani în domeniul asigurărilor. Având aproximativ 23.000 de angajaţi, Vienna Insurance Group este lider incontestabil pe principalele pieţe unde îşi desfăşoară activitatea. Grupul se bucură de o poziţionare excelentă, care îi permite să valorifice oportunităţile de creştere pe termen lung, într-o regiune cu 180 de milioane de locuitori. Vienna Insurance Group este compania cel mai bine cotată dintre emitenţii care fac parte din ATX, indicele principal al Bursei de Valori din Viena. Grupul este, de asemenea, listat la Bursa din Praga, mai precizeaza BCR Asigurari de Viata.

Cum explica Sorin Mititelu cresterea inregistrata in 2015

Un numar de 5 elemente au contribuit la cresterea rezultatelor obtinute de BCR Asigurari de Viata in 2015, a precizat Sorin Mititelu, pentru Bancherul.ro:

1. Eficienta strategiei de afaceri, respectiv de a dezvola si mai mult parteneriatul strategic cu Banca Comerciala Romana;

2. Imbunatatirea performantei (eficientei) in vanzari, reflectata de cresterea numarului de produse de asigurari de viata, atat in cazul celor de protectie legate de credite, cat si a celor cu componenta investitionala;

3. Imbunatatire ofertei de produse, inceputa de altfel la finele anului 2014 si concretizata pana in prezent in Contul Investiii cu Asigurare (produs de tip unit-linked), Asigurarea suplimentara pentru riscurile de somaj, invaliditate si incapacitate temporara de munca, Asigurarea suplimentara pentru riscurile de boli grave (cancer, infarct si atac cerebral), asigurarile Garant (produs de tip asset-linked);

4. Mediu economic favorabil, in care cresterea economiei locale s-a reflectatat si in cresterea consumului intern, in evolutia pozita a gradului de ocupare a populatiei si a salariului mediu si chiar in cresterea cererii pentru creditele de consum si a celor credite ipotecare. Interesul populatie pentru protectie si economisire a continuat sa creasca si in aceste conditii favorabile consumului imediat, fiind, de altfel una din schimbarile importante intervenite in anii de dupa recenta criza financiara, in comportamentul financiar al populatiei;

5. O corespunzatoare motivatie, implicare si pregatire a angajatilor companiei, la care se adauga si importantul suport oferit de angajatii BCR cu responsabilitati in bancassurance.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii