BANCI | Interviu

Russell Johnsen, Provident Financial: "Vom continua sa ne implicam in proiecte de educatie financiara"

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-05-12 14:43

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România), în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), au organizat o consultare publică cu privire la strategia națională de educație financiară pe care își propun să o implementeze în România. La dezbatere au participat reprezentanți ai celor mai importante asociații profesionale din domeniul financiar, reprezentanți ai mediului privat, precum și instituții ale statului cu atribuții în domeniul educației și al protecției consumatorilor.

Evenimentul s-a desfășurat sub umbrela programului național Bugetul Familiei, desfăşurat la nivel naţional de APC România sub patronajul ANPC şi cu sprijinul companiei de credite de consum Provident Financial România.

„Un consumator informat și educat este un consumator responsabil, care este în măsură să ia decizii în cunoștință de cauză. De aceea, o strategie națională în ceea ce privește educația financiară nu poate fi decât binevenită. Invităm toate părțile interesate să contribuie la definitivarea acestei strategii, astfel încât ea să servească pe deplin atât intereselor consumatorilor, cât și industriei financiare în ansamblu”, a declarat Constantin Cerbulescu, președintele ANPC.

Strategia națională de educație financiară a fost propusă de către APC România pe baza rezultatelor unor studii realizate de către Institutul de Economie Mondială cu privire la gradul de alfabetizare a consumatorilor din România. Acestea au arătat că nivelul de înțelegere a conceptelor financiare este direct legat de bunăstarea consumatorilor și că implementarea unor acțiuni menite să sporească nivelul educației financiare este absolut necesară. Strategia propusă se află în dezbatere publică până la finele lunii mai și poată fi consultată pe www.bugetulfamiliei.ro. Orice persoană fizică sau juridică interesată poate trimite propuneri și sugestii justificate de modificare a conținutului său la adresa consultare@apc-romania.ro.

„Scopul principal al acestei strategii este de a crea cadrul necesar prin care mediul non-profit să se unească într-un efort comun cu celguvernamental și cu cel privat pentru a implementa acțiuni eficiente și măsurabile prin care să creștem educația financiară a românilor, fie că vorbim de credite, pensii, taxe sau pur si simplu despre sfaturi menite să-i ajute să transforme banii câştigaţi prin muncă în bunăstare şi siguranţă financiară pe termen lung", a declarat Răzvan Resmeriţă, directorul Centrului European al Consumatorilor România.

În cadrul consultării au fost discutate prioritățile strategiei din punctul de vedere al participanților. Printre aceștia s-au numărat reprezentanți ai APC România, ai ANPC, ai Centrului European al Consumatorilor, ai Asociației Române a Băncilor (ARB), ai Asociației Societăților Financiare din România (ALB), ai Asociației Române de Educație Financiară, ai Băncii Naționale a României, ai Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, ai Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, ai Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, ai Consiliului Concurenței, precum și ai mai multor instituții financiare bancare și nebancare. Participanții au stabilit că printre prioritățile strategiei trebuie să se numere dezvoltarea unui ghid de bune practici, îmbunătățirea accesului consumatorilor la programe obiective, relevante și măsurabile de educație financiară și asumarea unui rol activ în implementarea acestora.

„Ne-am implicat și vom continua să ne implicăm în proiecte de educație financiară întrucât suntem convinşi că un nivel ridicat al înţelegerii conceptelor financiare ajută consumatorii să îşi gestioneze mai eficient bugetele personale şi familiale, ceea ce este și în beneficiul industriei financiare. De aceea, încurajăm autorităţile, industria, societatea civilă şi mass media să se implice în astfel de iniţiative și punem la dispoziţia tuturor părților interesate întreaga expertiză a grupului internaţional din care facem parte", a declarat Russell Johnsen (foto), directorul general al Provident Financial Romania.

Inițiatoriul si partenerii strategiei naționale de educație financiară se așteaptă ca planurile de măsuri ale acesteia să fie elaborate cu implicarea tuturor părților interesate până la sfârșitul lunii septembrie. Un grup de inițiativă care va fi responsabil cu punerea în practică a acestor măsuri va fi definitivat până la sfârșitul lui mai. Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul www.bugetulfamiliei.ro.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii