BANCI | Ultima Ora

Rezultatele financiare ale ING Bank in T1 2021: profit mai mare cu 11%, creditarea in crestere cu 2%

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-05-26 10:11

ING Bank a anuntat rezultatele financiare din primul trimestru al anului 2021, in care a obtinut un profit brut de 183 milioane lei, in crestere anuala cu 11%.

Profitul net al bancii s-a cifrat la 165 milioane lei. 

Veniturile totale au sporit cu 2%, costurile cu provizioanele au scazut cu 19%, depozitele atrase au avansat cu 20%, in timp ce portofoliul de credite a urcat cu 2%.

ING Bank avea la finalul lunii martie 2021 peste 1,4 milioane de clienti activi din categoria persoane fizice.

Comunicatul ING Bank:

ING Bank România: profitul brut a crescut cu 11% în primul trimestru comparativ cu anul trecut, ajungând la 183 de milioane de lei

- Producția de credite de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic, înregistrând o creștere de 50% față de trimestrul anterior;

- În ceea ce privește plățile, preferința pentru card în detrimentul numerarului continuă și în primele trei luni din 2021, cu un raport de 55% la 45%;

- ING continuă finanțarea prin programul IMM Invest, având alocat un plafon de 1,1 miliarde de lei pentru 2021.

Declarație CEO:

“Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv în context economic și financiar. În cazul băncii noastre, profitabilitatea a crescut în acest trimestru, iar cererea de credite ipotecare și de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic.

În același timp, observăm un apetit crescut pentru diversificarea investițiilor și pentru utilizarea metodelor de plată digitale. Suntem recunoscători pentru încrederea acordată de numeroșii clienți care aleg să își încaseze salariul în conturile de la ING și care beneficiază în consecință de un pachet avantajos de servicii, incluzând un curs de schimb valutar foarte competitiv.

Continuăm să sprijinim mediul de afaceri, inclusiv prin finanțările acordate sub umbrela programului IMM Invest. Pentru anul în curs, avem un plafon de 1,1 miliarde de lei alocat în cadrul acestui program și suntem pregătiți să oferim finanțare atât clienților existenți, cât și celor noi. În același timp, ne propunem să creștem finanțarea verde și să sprijinim eforturile de combatere a schimbărilor climatice. În perioada care va urma acestei pandemii, este imperativ să contribuim cu toții la construirea unui viitor mai bun și mai sustenabil”, a subliniat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

Retail și digital

Utilizarea cardurilor a crescut în detrimentul retragerilor de numerar. Peste jumătate din cheltuielile clienților ING sunt efectuate cu carduri și dispozitive mobile la POS. Plățile mobile (ING Pay, Apple Pay și Google Pay) reprezintă deja 15% din volumul total, în timp ce tranzacțiile de cumpărare în comerțul online au crescut cu 27%.

Pentru a susține această tendință de creștere a cumpărăturilor în mediul online, ING a lansat recent posibilitatea de a copia detaliile cardurilor direct din aplicația mobilă, pentru plăți online mai rapide și convenabile, o funcționalitate foarte așteptată în rândul clienților.

Producția de credite de consum a crescut în primul trimestru cu 50% față de ultimele luni ale lui 2020. Împrumuturile digitale s-au intensificat, ajungând la 35% din totalul creditelor de nevoi personale acordate. Cererea de credite ipotecare continuă tendința ascendentă observată încă de anul trecut, cu un interes puternic pentru produsul cu dobândă fixă 7FIX, care contribuie cu 60% din totalul creditelor ipotecare acordate.

Pe lângă instrumentele tradiționale de economisire, clienții încep să se orienteze din ce în ce mai mult către investiții în fonduri mutuale. ING a raportat o creștere de 60% a portofoliului de fonduri mutuale în ultimele 12 luni. Clienții ING au un comportament investițional consecvent, mulți dintre aceștia investind sume modice, însă în mod constant și pe termen lung. Din totalul numărului de clienți care au accesat fonduri mutuale, aproape jumătate și-au activat un plan de investiții periodice.

Segmente de business

Ca urmare a centralizării platformelor pentru persoane juridice, numărul de clienți Business Banking care utilizează ING Business a crescut cu peste 400% față de aceeași perioadă din 2020.

Acest lucru a condus implicit la o creștere a autentificărilor cu peste 220%, din care 38% prin mobil, și o creștere de 230% a numărului de tranzacții. Intensificarea rapidă a utilizării dispozitivelor mobile a rezultat în demararea unui program susținut de îmbogățire a funcționalităților, pentru o experiență potrivită nevoilor antreprenorilor: accesabilitate, navigare, management operativ al activității curente.

Divizia Business Banking a anunțat, de asemenea, că ING se alătură programului IMM Invest și în al doilea an de derulare, cu fonduri de 1,1 miliarde de lei alocate pentru 2021.

În martie 2021, divizia de Wholesale Banking a facilitat emisiunea unei obligațiuni cu dobândă variabilă în lei în format de plasament privat pentru Banca Internațională de Investiții. Aceasta tranzacție a marcat, în premieră pentru emitent, obținerea unei rate de finanțare negative în euro. În același timp, ING se menține cu consecvență în topul dealerilor primari din România, în trimestrul I situându-se pe primul loc în acest clasament.

Relansarea platformelor de sănătate financiară

Ambele programe de sănătate financiară susținute de ING – Banometru și Startarium – și-au relansat platformele în primul trimestru. Banometru sprijină persoanele care se confruntă cu dificultăți financiare și oferă noi instrumente, inclusiv o secțiune pentru finanțele personale în perioade de criză.

Startarium oferă informații și mentorat antreprenorilor la început de drum, punând la dispoziție instrumentele, experții și cunoștințele necesare pentru ca aceștia să își lanseze și să își dezvolte afacerile. Platforma actualizată oferă noi mijloace pentru învățare și practică, de la cursuri A-Z ghidate, până la șabloane gratuite precum cele pentru modelul de afaceri sau propunerea unică de valoare (Value Proposition).

Taguri: ING Bank  banca  rezultate financiare banci  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



ING lanseaza o platformă cu oferte speciale pentru clientii firme

ING lansează Business Deals, o platformă în care antreprenorii au acces la oferte B2B, negociate de reprezentanții băncii, pentru nevoile afacerii lor, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Clienții beneficiază de reduceri la o gamă largă detalii

ING Bank sustine eficienta energetica a cladirilor

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF) anunță lansarea „Caravanei ROENEF”, un proiect destinat promovării eficienței energetice în clădiri și creșterii gradului de informare, la nivelul populației, cu privire la beneficiile pe detalii

ING Bank a ajuns la 1,85 milioane clienti activi

Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6% față de perioada similară a anului anterior, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de detalii

Patria Bank si-a majorat creditele cu 8%

Patria Bank, banca specializata in sprijinirea antreprenorilor romani, a anuntat un profit net de 18,1 milioane lei pentru primele sase luni ale anului 2024, in crestere cu 61% fata de nivelul inregistrat in primul semestru al anului 2023, conform unui comunicat al detalii

 



 

Ultimele Comentarii