BANCI | Ultima Ora

Rezultatele BCR in 2021: profit net de 1,4 miliarde lei, in crestere cu 73%

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2022-02-28 18:28

BCR a înregistrat un profit net de 1.409,8 milioane de lei (286,5 milioane de euro) în 2021, în creștere cu 73,0%, față de 814,1 milioane de lei (168,3 milioane de euro) în 2020, atât datorită performanței operaționale îmbunătățite în principal pe fondul unui volum de business mai mare, cât și a alocării de costuri cu riscuri mai reduse, conform unui comunicat de presa al bancii.

Comunicatul BCR:

BCR, rezultate în 2021: Accelerarea noului banking – bunăstare pe termen lung pentru oameni și digitalizare pentru businessuri inteligente

Rezumat :

Deschiși pentru business cu impact:

- Portofoliul total de credite nete acordate clienților de Banca Comercială Română (BCR) a crescut cu 11,3% an pe an la 31 decembrie 2021

- Credite nou acordate în valoare de 9,4 miliarde de lei în 2021 către persoane fizice (credite ipotecare și de consum) și microîntreprinderi. Același nivel, de 9,4 miliarde de lei a fost înregistrat și pentru finanțările nou acordate pentru companiile active din România, dintre care mai mult de un sfert s-au îndreptat către investiții

- 13.000 de familii au achiziționat o locuință prin credit ipotecar de la BCR, în timp ce 130.000 de oameni au accesat un credit de nevoi personale

- Au fost susținute peste 5.600 de companii care creează peste 350.000 de locuri de muncă

- 1.560 de microîntreprinderi, cu 12% mai multe decât în 2020, și 14 ONG-uri și întreprinderi sociale au fost finanțate prin BCR Social Finance în 2021

Digitalizare accelerată:

- 2 milioane de utilizatori de internet banking și mobile banking, dintre care aproape 1,4 milioane de utilizatori activi de George, în creștere cu 33% față de 2020

- 100.000 de companii înrolate în George pentru afaceri, platformă ce include un pachet complet: Digital Onboarding, Digital Overdraft și autentificare unică pentru operațiuni de business și personale

Impact sustenabil și dezvoltare durabilă

- Creditul ipotecar verde Casa Mea NaturA a ajuns să reprezinte la finalul anului trecut 32% din cererile lunare de finanțări pentru locuințe

- Peste 85 de milioane de euro în finanțări verzi (energii regenerabile, eficiență energetică și clădiri verzi)

- BCR a înregistrat un profit net de 1.409,8 milioane de lei (286,5 milioane de euro) în 2021.

Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română
Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română

“Colegii mei poartă zilnic 25.000 de conversații cu publicul, față în față, telefonic sau online, ceea ce, într-un an, ajunge să reprezinte peste 5 milioane de sfaturi, soluții și idei pentru un viitor mai bun. În ultimii ani am schimbat modul în care interacționăm cu clienții, vorbind despre inteligență financiară, despre decizii înțelepte pe care oamenii le pot lua pentru ei, pentru familiile lor sau pentru afacerile pe care le dețin.

2021 a fost un an mai bun, în ciuda pandemiei, pentru cele 5.600 de companii din România SA și România SRL, care au ales să crească împreună cu noi și să susțină peste 350.000 de locuri de muncă, precum și pentru cele 13.000 de familii care s-au mutat într-o nouă locuință. Le mulțumesc clienților pentru că au avut încredere în noi și le apreciem feedback-ul, care ne ajută să învățăm și să îmbunățim experiența BCR. Continuăm să fim un pilon de susținere a economiei și a societății și să investim în proiecte sustenabile de educație și tehnologie la scară largă.

De asemenea, susținem noul banking prin care ajutăm clienții să nu cheltuie mai mult decât câștigă, să fie echilibrați și să dețină controlul banilor, să afle cum să investească pentru a avea bunăstare pe termen lung”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Digitalizare accelerată și transformarea interacțiunilor cu clienții

- 56% din creditele de nevoi personale în 2021 au fost acordate 100% digital

- Creștere susținută, cu 44%, a tranzacțiilor în George față de 2020

Vânzări digitale record prin George:

- 58% din totalul cardurilor de credit și 73% din totalul produselor de tipul descoperit de cont

- 97% din conturile de economii și peste 50% din depozite

- Peste 50% din sumele de credit rambursate anticipat (total sau parțial)

- George Moneyback, programul de loialitate care oferă bani înapoi, ca reducere, clienților BCR care folosesc plata cu cardul, a ajuns la 600.000 de utilizatori.

A continuat dezvoltarea sistemului de open banking prin parteneriate locale în diferite domenii: Sănătate (Regina Maria), Securitate (Bitdefender), Soluții digitale (semnătură digitală Trans Sped pentru persoane fizice și companii), Juridic (Avocatnet.ro) și Mobilitate (Splash).

Grijă pentru oameni

Mii de clienți au primit în 2021 sfaturi de inteligență financiară în conversații directe prin intermediul unei platformei digitale care ajută colegii din rețea să ofere soluții personalizate.

Capacitatea Contact Center-ului a crescut cu peste 50% pentru a răspunde mai rapid solicitărilor, odată cu migrarea la o nouă platformă digitală și deschiderea unor centre regionale la Timișoasa, Iași și București.

Circa 45.000 de oameni și-au activat opțiunea de autentificare vocală biometrică prin telefon în doar două luni de la lansare, iar peste 35.000 dintre ei s-au autentificat cel puțin o dată.

Soluții de plată pentru clienții care se confruntă cu dificultăți financiare – pot fi accesate direct din George pentru prelungirea perioadei de creditare cu până la 12 luni sau a perioadei de grație.

Impactul BCR în economie și societate

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 9,4 miliarde de lei în 2021, în creștere cu 18% față de 2020, pe fondul unor vânzări de credite ipotecare mai mari cu 16% și de credite de nevoi personale mai ridicate cu 30% an pe an.

Stocul de credite ipotecare acordate în moneda locală s-a majorat cu 16,9% an pe an în 2021, în timp ce stocul de credite de consum (inclusiv carduri de credit și descoperit de cont) a crescut cu 10% an pe an.

În activitatea de creditare corporate, BCR (doar banca) a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 9,4 miliarde de lei în 2021, în creștere cu 7% față de 2020, dintre care mai mult de un sfert s-au îndreptat către investiții.

A fost înregistrat un avans record de 18% an pe an al stocului de finanțări corporate, datorită creșterilor semnificative pe segmentele companii mari și IMM, cât și pe sectorul public. De asemenea, valoarea finanțărilor prin programul IMM Invest au crescut cu 64% comparativ cu 2020, fiind susținute 2.200 de companii.

Finanțările acordate de BCR Leasing au crescut cu 35% în 2021, comparativ cu 2020, până la 1,5 miliarde de lei, oferind susținere antreprenorilor din toate domeniile de activitate.

Școala de Bani a organizat în 2021 sesiuni online de educație financiară și ateliere pentru 50.000 de adulți și copii. Platforma de educație antreprenorială BCR Școala de Business a ajuns la 7 cursuri gratuite, ce au în total 63 de capitole, peste 90 de materiale video și 85 de teste, după lansarea noului modul: Antreprenori în tehnologie, cum să construiești un produs viabil. INNOVX-BCR, programul dedicat afacerilor din tehnologie, a ajuns la 110 start-up-uri accelerate, odată cu cele 7 companii care au devenit alumni în grupa Scaleups 2021.

Performanța financiară a BCR în 2021

BCR a înregistrat un profit net de 1.409,8 milioane de lei (286,5 milioane de euro) în 2021, în creștere cu 73,0%, față de 814,1 milioane de lei (168,3 milioane de euro) în 2020, atât datorită performanței operaționale îmbunătățite în principal pe fondul unui volum de business mai mare, cât și a alocării de costuri cu riscuri mai reduse.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 12,9% până la 2.120,1 milioane de lei (430,8 milioane de euro) în 2021, de la 1.877,5 milioane de lei (388,1 milioane de euro) în 2020, pe fondul unor venituri operaționale mai mari, în timp ce cheltuielile operaționale au crescut marginal.

Venitul net din dobânzi a crescut ușor cu 2,2% până la 2.422,1 milioane de lei (492,2 milioane de euro) în 2021, de la 2.371,0 milioane de lei (490,1 milioane de euro) în 2020, determinat de volume mai mari de credite și depozite atât pe segmentul de clienți retail, cât și pe cel de corporate, parțial compensat de impactul din dobânzi mai scăzute pe piața monetară.

Venitul net din comisioane a crescut puternic cu 22,2% până la 867,9 milioane de lei (176,4 milioane de euro) în 2021, de la 710,0 milioane de lei (146,8 milioane de euro) în 2020, determinat de un volum mai mare de tranzacții.

Rezultatul net din tranzacționare a crescut cu 7,6% până la 383,5 milioane de lei (77,9 milioane de euro) în 2021, de la 356,5 milioane de lei (73,7 milioane de euro) în 2020, în principal datorită unei activități de tranzacționare mai extinse.

Venitul operațional a crescut cu 6,9% până la 3.791,7 milioane de lei (770,5 milioane de euro) în 2021, de la 3.546,3 milioane de lei (733,0 milioane de euro) în 2020, determinat de un volum de business mai mare.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 1.671,6 milioane de lei (339,7 milioane de euro) în 2021, similar cu nivelul de 1.668,8 milioane de lei (344,9 milioane de euro) din 2020, mai ales ca urmare a investițiilor mai mari în IT, parțial compensate de deconsolidarea subsidiarei CIT One, precum și de alte inițiative de eficientizare a activității.

Astfel, raportul cost-venituri s-a îmbunătățit la 44,1% în 2021, față de 47,1% în 2020.

Costurile de risc și calitatea activelor

Rezultatul net din deprecierea instrumentelor financiare a înregistrat o alocare de 228,4 milioane de lei (46,4 milioane de euro) în 2021, semnificativ mai redusă comparativ cu alocarea de 521,3 milioane de lei (107,7 milioane de euro) înregistrată în 2020. Această alocare a constat în principal din provizioane colective înregistrate pentru portofoliul de credite performante, ceea ce reflectă abordarea de risc prudentă a băncii în contextul actual.

Rata creditelor neperformante s-a situat la 3,9% în decembrie 2021, în scădere față de 4,5% în decembrie 2020. Această evoluție reflectă o acumulare scăzută de noi credite neperformante, un trend pozitiv al recuperărilor și al creditelor redevenite performante pe ambele segmente retail și corporate, precum și creșterea soldului de credite acordate clienților. În același timp, gradul de acoperire cu provizioane al creditelor neperformante s-a situat la nivelul de 138,2% în decembrie 2021.

Capitalizare și finanțare

Rata de solvabilitate a BCR (doar banca) în conformitate cu reglementările privind cerințele de capital (CRR), s-a situat la nivelul de 20,8% în decembrie 2021, semnificativ peste cerinţele de reglementare. De asemenea, Rata capitalului de Rang 1+2 de 19,93% (Grup BCR) în decembrie 2021 reflectă clar puternicele poziţii de capital şi finanţare ale BCR.

Creditele și avansurile nete acordate clienților au crescut cu 11,3% până la 47.868,5 milioane de lei (9.672,4 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2021 de la 43.002,5 milioane de lei (8.833,2 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2020, susținute de creșteri atât în creditarea retail (+7,0% față de decembrie 2020, până la 26.957,1 milioane lei), cât și în cea corporate (+18,1% față de decembrie 2020, până la 20.753,7 milioane lei).

Depozitele de la clienți au crescut cu 11,7% până la 72.458,4 milioane de lei (14.641,0 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2021 de la 64.876,8 milioane de lei (13.326,4 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2020, sustinute de creșteri atât pe depozitele retail (+5,6% față de 31 decembrie 2020, până la 46.184,6 milioane lei), cât și pe depozitele corporate (+21,4% față de 31 decembrie 2020, până la 24.019,3 milioane lei).

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 326 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de o rețea națională extinsă de ATM-uri și mașini multifuncționale – 1.700 de echipamente, și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.

Taguri: Banca Comerciala Romana (BCR)  banca  rezultate financiare banci  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Problele de functionare a aplicatiei Revolut

Aplicatia Revolut a avut probleme de functionare pe parcursul zilei de astazi, conform reclamatiilor clientilor: "Aplicatia nu functioneaza. E pentru ultima oara cand imi tin toti banii in contul Revolut", conform unei postari pe pagina Facebook a Revolut. Banca a confirmat detalii

BCR lanseaza o noua varianta de plati cu numarul de telefon, o alternativa la Alias Pay

BCR lanseaza o noua varianta de plati doar cu telefonul, fara IBAN, cu cardurile Visa, o alternativa la platile tip AliasPay. Clientii persoane fizice ai BCR care au carduri Visa vor putea face plati, din aplicatia George, doar pe baza numarului de telefon, catre clientii altor banci din detalii

Banca Transilvania are un numar de telefon dedicat fraudelor online

Banca Transilvania pune la dispozitia clientilor un numar de telefon dedicat pentru fraudele online: 0264.308.055. Intr-o postare pe Facebook a bancii se arata: "În ultima perioadă, au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de phishing, iar metodele detalii

Burse la Transilvania Executive Education MBA

 Valoarea totală a burselor este de 19.000 de euro  Cursurile încep în 8 februarie 2025  Până acum, 220 de persoane au absolvit acest EMBA Banca Transilvania și detalii

 



 

Ultimele Comentarii