BANCI | Interviu

Refinantarea creditelor, posibila doar pentru un segment restrans de clienti ai bancilor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2008-12-06 11:53

Noile norme de creditare ale Băncii Naţionale a României (BNR) au blocat operaţiunile de refinanţare a creditelor, care vor fi disponibile doar pentru un segment restrâns de clienţi, a declarat Sorin Mititelu, director executiv al Direcţiei Dezvoltare Afaceri şi Produse Retail din BCR.

Mititelu a explicat că pentru un împrumut în valută, cu o dobândă iniţială de 4,5% pe an, un client care vrea să-l refinanţeze acum are nevoie de un venit cu 40% mai mare. Astfel, la acelaşi venit nu mai poate lua credit de aceeaşi valoare.

"Consolidarea datoriei şi transpunerea pe o perioadă mai lungă ar fi o soluţie", a continuat directorul BCR.

Mititelu a afirmat că există încă posibilitatea extinderii bazei de clienţi a băncilor, având în vedere gradul redus de bancarizare din România, comparativ cu alte state europene. El a precizat că există o bază de clienţi care se încadrează în condiţiile de creditare, dar nu au apelat la un împrumut bancar până în prezent.

Referitor la posibilitatea creşterii numărului restanţierilor la împrumuturi, oficialul BCR a spus că băncile trebuie să aibă flexibilitatea necesară pentru ca "ambele părţi să iasă pe câştig".

Potrivit noului regulament al BNR, băncile calculează gradul de îndatorare la creditele acordate populaţiei pe baza unor venituri cu cel mult 20% peste cele declarate la Fisc, în anul anterior, şi nu doar în funcţie de adeverinţa de salariu sau alte documente.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare

Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare, dupa ultima actualizare de saptamana trecuta, conform reclamatiilor primite de la cititori. Acestia se plang ca nu mai pot deschide aplicatia si sunt nevoiti sa o reactiveze. Insa in momentul cand incearca detalii

Masura de prevenire a fraudelor online: aplicatia Raiffeisen detecteaza preluarea controlului telefonului de alta aplicatie

• Observăm creÈ™terea fraudelor cibernetice în care oamenii care fac plăți sunt păcăliÈ›i È™i pierd mulÈ›i bani • Mă surprinde naivitatea celor care cred că pot câÈ™tiga bani mulÈ›i È™i detalii

Suntem intr-o perioada in care nu este clar pe ce venituri ne putem baza in viitor

Perioada de incertitudine din prezent a dus la stagnarea cererii pentru creditele ipotecare È™i la creÈ™terea economisirii. Bancherii observă chiar o tendință de economisire reflectată în produsele de investiÈ›ii pe termen lung, conform unui comunicat al CSALB, in care se detalii

Banca Transilvania a rezolvat toate litigiile cu clientii bancilor preluate

• În perioadele de criză pot apărea È™i foarte multe oportunități pe care trebuie să È™tii cum să le tratezi din punct de vedere financiar • EducaÈ›ia financiară ne poate feri de perioada prin care am trecut, timp de cinci ani, detalii

 



 

Ultimele Comentarii