BANCI | Interviu

Rasvan Radu, seful UniCredit Tiriac Bank, explica de ce a inchis 20 de unitati anul trecut

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-03-14 10:47

Rasvan Radu, presedintele UniCredit Tiriac Bank, a explicat, pentru Bancherul.ro, de ce a luat decizia de a inchide 20 de unitati pe parcursul anului trecut, dupa ce in urma cu 2 ani anunta intentia de a extinde reteaua teritoriala a bancii, pentru a profita de revenirea economiei din criza: „au devenit neprofitabile, adica nu au obtinut venituri care sa acopere macar cheltuielile operationale”.

De ce s-a intamplat asta? Radu: „Sunt doua cauze: pe de o parte este vorba de calitatea managementului fiecarei unitati. Atunci cand vedem ca o unitate intra pe pierdere, schimbam managerul acestuia si-i acordam 6 luni pentru vedea daca poate sa o aduca pe profit, daca nu o inchidem”.

Poate un manager de unitate sa-si demonstreze profesionalismul intr-un timp atat de scurt? Radu: „Sigur, ba chiar am avut un caz, la sucursala din Baneasa in Bucuresti, a carui nou manager a reusit sa aduca unitate pe profit doar intr-o luna”.

Cum de nu au reusit cei 20 de manageri ai unitatilor inchise sa le aduca pe profit? Nu au fost capabili profesional? Radu: „Lucrurile sunt mai complicate, pentru ca fiecare unitate are specificul propriu, in functie de marimea acesteia si de zona in care opereaza. De exemplu, poate fi o unitate care ajunge neprofitabila din cauza unui singur credit neperformant, dar care are o valoare foarte ridicata, dar asta nu inseamna ca inchidem respectiva unitate”.

In mare insa, cauza pentru care au fost inchise majoritatea celor 20 de unitati a fost disparitia pietei din zona acestora, inexistenta clientilor care sa acceseze produsele si serviciile bancii, precizeaza Rasvan Radu.

„Nu vrem sa inchidem unitati, dimpotriva, chiar le-am spus colegilor, daca gasesc zone cu potential de dezvoltare, putem sa deschidem noi unitati”, a adaugat el.

Aveti cumva in noul plan de dezvoltare planul de a relua extinderea retelei, asa cum ati anuntat in urma cu 2 ani, plan amanat apoi sine die?Nu, cel putin in acest an nu vedem sa se materializeze conditiile pentru reluarea procesului de extindere a retelei, din cauza mediului economic inca dificil”, a adaugat seful UniCredit Tiriac Bank.

UniCredit Tiriac Bank avea la finalul lui 2013 un numar de 199 de unitati teritoriale, fata de 220 in urma cu un an. Pe de alta parte, numarul de angajati ai bancii a crescut de la 3.041 in 2012 la 3.171 in 2013, dupa ce a preluat o parte dintre angajatii RBS, odata cu achizitia portofoliului de credite de retail al acestei banci, in valoare de 297 milioane euro.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii