BANCI | Ultima Ora

Raiffeisen Bank Austria, acuzata de Ministerul Transporturilor ca a refuzat sa execute garantia de 10 milioane de euro depusa de Gruia Stoica pentru privatizarea CFR Marfa

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-05-13 19:12

Ministerul Transporturilor, condus de Dan Sova, acuza Raiffeisen Bank Austria, amenintand-o ca o reclama la DIICOT, pentru ca ar fi refuzat executarea garantiei de 10 milioane de euro depusa de Grup Feroviar Roman (GFR) al lui Gruia Stoica pentru privatizarea CFR Marfa, garantie pe care procurorii DIICOT vor acum sa puna sechestru pentru a recupera prejudiciul provocat de Gruia Stoica statului roman in cadrul procesului de privatizare a CFR Marfa.

Stoica, in prezent in arest la domiciliu, este acuzat de coruptie prin cumpararea de influenta, prin intermediul avocatului Doru Bostina, caruia i-ar fi dat 3 milioane de euro pentru ca acesta sa faca rost de informatii confidentiale de la Ministerul Transporturilor.

Iata comunicatul Ministerului Transporturilor:

"Urmare a informaţiilor apărute în presă în data de 12, respectiv 13 mai 2014, care au avut ca tema „Scandal la Ministerul Transporturilor. Şova i-a
dat înapoi lui Gruia garanţia de zece milioane de euro, în loc să o transfere la DIICOT”, vă comunicăm următoarele:

Informaţia prezentată în cadrul materialelor de presă este greşită, Ministerul Transporturilor nu i-a returnat niciodată garanţia lui Gruia Stoica.

A existat o cerere a DIICOT la data de 28.01.2014, pe timpul mandatului ministrului Ramona Mănescu, prin care se solicită să se comunice dacă sumele de bani reprezentând garanţia participării la licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă au fost restituite lui Gruia Stoica, în ce cont şi la ce dată, solicitându-se totodată depunerea garanţiei într-un cont al trezoreriei la dispoziţia DIICOT, în cazul în care suma reprezentând garanţia există încă în conturile Ministerului Transporturilor.

Din motive care ne sunt străine, în timpul mandatului ministrului Ramona Mănescu nu s-au întreprins măsuri concrete de soluţionare a cererii DIICOT.

În momentul preluării mandatului de ministru al transporturilor de catre Dan Şova, la data de 5 martie 2014, una din primele acţiuni întreprinse a fost aceea de a se răspunde cererii DIICOT.

În acest sens, a fost împuternicit secretarul de stat Buică Nicuşor Marian pentru a lua toate măsurile necesare în ceea ce priveşte solicitarea DIICOT, fiind mandatat să analizeze şi să soluţioneze cererea DIICOT.

Având în vedere că până la data de 5 martie 2014, demersurile Ministerului Transporturilor nu se concretizaseră, ministrul transporturilor, Dan Şova, a convocat la data de 12.03.2014 o întâlnire cu reprezentanţii direcţiilor de specialitate din minister, precum şi cu membrii comisiei de privatizare, şedinţă în cadrul căreia direcţiile de specialitate şi-au prezentat punctele de vedere referitoare la scrisoarea de garanţie, trasându-se sarcini concrete.

În data de 19 martie 2014 secretarul de stat Buică Nicuşor Marian şi-a dat demisia (19.03.2014) fără a da vreo explicaţie (Decizia nr.108 din 19.04.2013).

Şi în data de 19 martie, şi în data de 20 martie, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au purtat corespondenţa cu DIICOT Iaşi pe tema scrisorii de garanţie.

În data de 20 martie, Ministerul Transporturilor a transmis prin Exim Bank solicitarea de executare a scrisorii de garanţie, însoţită de adresa oficială către Raiffeisen Austria în ceea ce priveşte executarea garanţiei.

Executarea scrisorii nu se putea realiza decât prin Exim Bank, banca la care a fost depusă scrisoarea de garanţie de către GFR. Deşi Eximbank a întreprins toate demersurile legale, cu respectarea integrală a tuturor condiţiilor impuse, Raiffeisen Bank a refuzat executarea scrisorii de garanţie.

Ulterior acestui refuz, ca urmare a primirii infirmării de la Eximbank, ministrul Dan Şova a dispus Corpului de Control al ministrului transporturilor efectuarea cercetărilor în cadrul direcţiilor implicate.

Controlul este în desfăşurare, iar în acest moment ne aflăm în curs de strangere a documentelor şi de formulare a unei plângeri penale in rem către Parchetul General - DIICOT pentru a se cerceta dacă există culpa din partea Ministerului Transporturilor sau dacă refuzul Raiffeisen Bank este nelegal, şi pentru a se proceda la eventuala tragere la răspundere a celor vinovaţi."

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



ING lanseaza o platformă cu oferte speciale pentru clientii firme

ING lansează Business Deals, o platformă în care antreprenorii au acces la oferte B2B, negociate de reprezentanții băncii, pentru nevoile afacerii lor, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Clienții beneficiază de reduceri la o gamă largă detalii

ING Bank sustine eficienta energetica a cladirilor

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF) anunță lansarea „Caravanei ROENEF”, un proiect destinat promovării eficienței energetice în clădiri și creșterii gradului de informare, la nivelul populației, cu privire la beneficiile pe detalii

ING Bank a ajuns la 1,85 milioane clienti activi

Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6% față de perioada similară a anului anterior, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de detalii

Patria Bank si-a majorat creditele cu 8%

Patria Bank, banca specializata in sprijinirea antreprenorilor romani, a anuntat un profit net de 18,1 milioane lei pentru primele sase luni ale anului 2024, in crestere cu 61% fata de nivelul inregistrat in primul semestru al anului 2023, conform unui comunicat al detalii

 



 

Ultimele Comentarii