BANCI | Stirea Zilei

Raiffeisen Bank, amendata de ANPC pentru ca a refuzat sa-i dea pensia unui client printr-un mandatar

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-01-11 21:34

Raiffeisen Bank a fost amendata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) cu 1.000 de lei, jumatate din maximul prevazut de lege, pentru ca a refuzat sa elibereze pensia unui client plecat in strainatate, dar care avea un reprezentant (mandatar) sa-i ridice banii din banca, in fiecare luna.

Banca a refuzat sa-i dea banii respectivului mandatar, desi acesta avea o procura in acest sens, emisa de consulatul Romaniei din tara unde avea rezidenta clientul Raiffeisen, act pe baza caruia banca a acceptat anterior, timp de peste un an, sa vireze pensia reprezentantului clientului.

Si atunci de ce nu a mai vrut banca sa-i dea banii reprezentantului clientului sau, desi acesta avea o procura valabila?

Din prudenta, s-a justificat banca, mai exact pentru a nu se confrunta cu situatia in care procura sa fi fost intre timp anulata iar mandatarul clientului sa retraga ilegal banii, fara acordul clientului, astfel incat banca sa fie nevoita sa-l despagubeasca ulterior.

Cu alte cuvinte, banca a preferat sa recurga la un potential abuz, refuzand sa elibereze banii de pensie, probabil necesari pentru subzistenta pentru clientul sau, cu scopul de a evita o potentiala scadere temporara a profitului bancii, de ordinul a sute de milioane de lei in fiecare an.

Raiffeisen l-a pus pe imputernicitul care trebuie sa ridice pensia clientului sa se duca la un notar de la care sa obtina un act din care sa rezulte, in urma veificarii la Registul National Notarial, ca mandatul nu a fost revocat, ceea ce inseamna costuri suplimentare si timp pierdut.

Cinstit ar fi fost ca banca sa-i dea omului pensia si apoi sa verifice, pentru ca oricum dispune de o armata de angajati si juristi, daca nu cumva procura respectiva a fost revocata. Oricum, daca s-ar fi intamplat asta, banca isi putea recupera ulterior banii de la cel care a inselat-o, printr-o actiune in justitie.

Banca insa a preferat sa nu riste niciun banut din profit si sa blocheze pensia omului.

Motiv pentru care acesta a reclamat Raiffeisen la ANPC, care a ajuns la concluzia ca banca a avut un comportament incorect, astfel ca a amendat-o si i-a interzis sa mai solicite mandatarilor acte de la notar, daca acestia aveau o procura valabila.

Banca a contestat in justitie Ordinul ANPC prin care a fost amendata, iar o instanta de la Judecatoria Sectorului 1 i-a dat castig de cauza.

ANPC a contestat insa decizia primei instante la Curtea de Apel Bucuresti, care la finalul anului trecut a schimbat total prima sentinta si a pronuntat o decizie definitiva prin care a mentinut Ordinul ANPC prin care Raiffeisen Bank a fost amendata si obligata sa renunte la astfel de practici abuzive.

Responsabilii cu comunicarea ai Raiffeisen Bank nu au raspuns la intrebarile Bancherul.ro privind acest caz.

Comentarii

Veregut Leon Anca Doina
refuzul bancii Raiffeisen de a elibera cardul de pensie
Buna ziu ma regasesc in povestea de mai sus azi 26,04,2021 . am cardul de pensie blocat fara motiv si ma obliga sa semnez tot felul de cereri de emitere nou cum ca asa e procedura. Daca e de interes si de ajutor vorbim de maine. Succes si vigilenta!

Elena
Refuzul băncii de a corecta Greșelile făcute de un agent al băncii in contul personal al clientului
Banca a refuzat sa îmi corecteze, darele personale, notate de agentul băncii in mod gresit, acum cred ca intenționat, numele strazii, numarul de telef acasă, lipsind care și telef mobil. Banca refuza corectarea deși mandatarul meu ma reprezintă, am trimis și email cu fotocopiate după darele personale, degeaba, refuza sa îmi dea cardurile și dreptul de a-mi lua pensia. Acest abuz a început din 2019...acum inteleg de ce....banca vrea profit cu banii pensionarilor care locuiesc in străinătate, abuzând și intimidant!

Vasile Coman - Bancherul.ro
reclamatie Raiffeisen
Elena, trimiteti-mi mai multe detalii despre problema dumneavoastra cu Raiffeisen la adresa de email vasile.coman@bancherul.ro, pentru a va ajuta sa o rezolvati. In acelasi timp, va sfatuiesc sa faceti si o reclamatie la Raiffeisen.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online

Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii

Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit

Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii

Care banci au cele mai bune dobanzi la depozitele in lei?

Dobanzile la depozitele in lei platite de banci populatiei incep de la 4% pe an in cazul economiilor la termen de 1 luna si ajung la 6% pentru banii pastrati timp de un an. Pentru depozitele pe termen scurt, de 1 luna, cele mai ridicate dobanzi le gasim la detalii

Topul bancilor cu cele mai mari dobanzi la depozitele in euro

Bancile care platesc clientilor persoane fizice cele mai mari dobanzi la depozitele in euro pe termen de un an sunt Intesa Sanpaolo (3,5%), OTP Bank (3,25%) si Patria Bank (3,15%), conform clasamentului intocmit de Bancherul.ro. Topul a luat in calcul depozitele detalii

 



 

Ultimele Comentarii