BANCI | Ultima Ora

Probleme la MasterCard: cardurile bancare din Romania si din toata lumea nu au putut fi folosite; clientii nu au fost anuntati (actualizat)

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-07-12 11:24

Un incident aparut joi seara la platforma de procesare a platilor MasterCard a afectat toate cardurile emise de bancile din Romania, dar si din Europa si alte tari din lume, care nu au putut fi folosite pentru plati la magazine sau la bancomate.

MasterCard Romania nu a anuntat acest incident nici pe pagina sa Facebook nici pe site-ul propriu, iar dintre bancile romanesti, BRD se pare ca a fost singura care si-a  informat clientii despre aceasta problema, intr-un mesaj postat pe pagina sa Facebook:

"Mastercard a remediat incidentul ce a afectat platforma de procesare a tranzactiilor. Cardurile Mastercard pot fi folosite la orice terminal din tara sau din strainatate.

In cursul acestei seri, din cauza unui incident la nivelul organizatiei de plata, cardurile emise sub logo-ul Mastercard au putut fi utilizate, pentru o scurta perioada de timp, doar la terminale BRD.

Ne cerem scuze pentru inconvenient."

Nici pe site-ul MasterCard Europe nu apare niciun anunt cu privire la acest incident, iar Financial Times (FT) relateaza ca incidentul a afectat cardurile MasterCard din toata lumea, citand utilizatori care s-au plans ca nu au fost anuntati despre faptul ca nu-si pot folosi cardurile.

MasterCard a refuzat sa explice cauzele incidentului, precizeaza FT, care mentioneaza ca si Visa a avut in urma cu cateva saptamani un incident asemanator, care a afectat peste cinci milioane de utilizatori de carduri de debit si credit din toata Europa.

Sistemul de plati al Visa nu a functionat timp de peste 10 ore in Marea Britanie, adauga FT, ceea ce a provocat serioase probleme magazinelor si utilizatorilor de carduri.

Sistemul MasterCard se pare ca a fost indisponibil aseara in jur de doua ore, in intervalul 18-20.

Am trimis la MasterCard urmatoarele intrebari, pentru a afla detalii despre incident:

- Din ce cauza a aparut incidentul MasterCard si cum a afectat detinatorii de carduri?

- De ce MasterCard Romania si bancile nu au anuntat acest incident?

- Ce masuri au fost luate?

Raspunsul MasterCard:

"O actualizare de sistem programată a cauzat refuzarea cardurilor Mastercard la plată pentru o scurtă perioadă de timp în cursul zilei de joi, 12 iulie. Suntem conștienți de faptul că au existat câteva probleme și am depus eforturi pentru a le soluționa. Situația a fost rezolvată în totalitate și toate tranzacțiile funcționează acum ca de obicei. Ne pare rău pentru orice neplăcere cauzată."

ACTUALIZARE

Stirea a fost actualizata cu precizarea ca a fost vorba de un incident care a afectat clientii cu carduri MasterCard emise de toate bancile, nu doar de BRD, cum s-a inteles initial.

De asemenea, s-a publicat si precizarea MasterCard la intrebarile trimise de Bancherul.ro.

Comentarii

Un biet client
Asta e respectul fata de clienti
Mda, BRD se pare ca s-a trezit după multele “palme” luate in trecut. Ce nu înțeleg bancile din Romania este ca, tăcând ca sa protejeze MasterCard, se acuza pe ele însele. Mentalitate prosteasca, chiar dacă multe dintre bănci se pretind inteligente si mănâncă rahat in public prin reprezentanții lor - Dana Demetrian, de exemplu, sau Omer Tetik, un turc care n-a uitat obiceiurile de bazar - pretinzând ca-si respecta clienții. MasterCard nu e decât un prestator de servicii care încasează taxe de membru considerabile de pe urma bancilor, care, proastele de ele, se mira ca imaginea lor publica se scufunda si își plâng de mila singure, unele din ele pretinzând ca fac si educație financiară. Nu, dragilor, totul tine de respectul fata de clienți.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Problele de functionare a aplicatiei Revolut

Aplicatia Revolut a avut probleme de functionare pe parcursul zilei de astazi, conform reclamatiilor clientilor: "Aplicatia nu functioneaza. E pentru ultima oara cand imi tin toti banii in contul Revolut", conform unei postari pe pagina Facebook a Revolut. Banca a confirmat detalii

BCR lanseaza o noua varianta de plati cu numarul de telefon, o alternativa la Alias Pay

BCR lanseaza o noua varianta de plati doar cu telefonul, fara IBAN, cu cardurile Visa, o alternativa la platile tip AliasPay. Clientii persoane fizice ai BCR care au carduri Visa vor putea face plati, din aplicatia George, doar pe baza numarului de telefon, catre clientii altor banci din detalii

Banca Transilvania are un numar de telefon dedicat fraudelor online

Banca Transilvania pune la dispozitia clientilor un numar de telefon dedicat pentru fraudele online: 0264.308.055. Intr-o postare pe Facebook a bancii se arata: "În ultima perioadă, au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de phishing, iar metodele detalii

Burse la Transilvania Executive Education MBA

 Valoarea totală a burselor este de 19.000 de euro  Cursurile încep în 8 februarie 2025  Până acum, 220 de persoane au absolvit acest EMBA Banca Transilvania și detalii

 



 

Ultimele Comentarii