www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Bancile mici devin tot mai active, incercand sa atraga noi clienti cu produse cat mai ieftine

Autor: Bancherul.ro
2015-07-23 00:25

O serie de banci mici se dovedesc tot mai active, incercand sa atraga noi clienti cu conturi, carduri sau plati gratuite, dobanzi mai mari la depozite si mai mici la credite, strategia produselor si serviciilor ieftine putandu-se dovedi castigatoare in contextul in care bancile mari au scumpit in ultimul timp taxele si comisioanele.


Este vorba de banca poloneza Idea Bank, fosta RIB, aflata pe locul 30 in topul bancilor dupa active, care se bate cu doua banci romanesti (Feroviara, banca lui Valer Blidar, aflata pe locul 34 in topul bancilor si BRCI, banca lui Dorinel Umbrarescu, cea mai noua de pe piata, a 37-a ca marime in sistemul bancar) si una americana (Libra Bank, cea mai mare dintre cele 4, pe locul 24 in topul bancilor).


Feroviara a fost prima care a dat startul disputei pe piata bancilor mici, la finalul anului trecut, atunci cand a lansat un pachet de produse care continea un cont de economii cu card si serviciul de internet banking, toate gratis, fara niciun comision, iar pentru banii din cont banca platea cea mai buna dobanda pentru depozitele la termen de o luna dintre primele 10 banci romanesti.


A venit apoi randul Idea Bank, care a lansat la inceputul acestui an, in premiera pe piata bancara romaneasca, un card fara comision de retragere numerar la orice bancomat din lume, nu doar din Romania, alaturi de un credit doar cu buletinul si un produs de economisire cu dobanda avantajoasa.


Iar zilele trecute, Libra Bank a anuntat ca extinde la toti clientii persoane fizice oferta lansata la finalul anului trecut pentru cei care-si deschid un cont online: gratuitati la o serie de operatiuni, precum administrarea contului curent si a serviciilor de internet si online banking, incasarile in lei online si in numerar si pentru platile standard de pana la 50.000 de lei realizate online.


Si BRCI si-a relansat in acest an produsele si serviciile, insa aceasta banca are o alta strategie, mai putin agresiva, ca si Idea Bank, dupa cum se vede din tarifele practicate de aceste doua banci, mai mari decat primele doua.


Toate cele patru banci se concentreaza pe servicii destinate companiilor mici si mijlocii, insa sunt nevoite sa atraga si clienti persoane fizice pentru a face rost de resursele necesare pentru acordarea de credite firmelor, motiv pentru care lanseaza aceste pachete de cont curent si conturi de economii cu comisioane atractive.


Libra Bank si Feroviara au un atu in plus, si anume faptul ca au incheiat parteneriate cu Euronet, respectiv CEC Bank, astfel incat clientii acestora sa aiba acces la o retea extinsa de ATM-uri.