BANCI | Interviu

OTP Bank a eliminat din contractele de conversie a creditelor in franci elvetieni clauzele considerate abuzive

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-01-25 07:59

OTP Bank România anunță definitivarea contractului aferent programului de conversie a creditelor în franci elvețieni (CHF), prin modificarea clauzelor considerate că ar putea fi abuzive.

Forma finală a contractului este rezultatul consultărilor cu clienţii, asociaţiile profesionale şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar clauzele reformulate subliniază mai clar beneficiile aduse clienților de către bancă, se arata intr-un comunicat al bancii, in care se mai precizeaza urmatoarele:

OTP Bank România a lansat, în decembrie 2015, un program de conversie dedicat creditelor în CHF, bazat pe soluții personalizate, pe termen lung. Reprezentanții băncii au oferit totodată spre analiza celor interesați atȃt oferta personalizată, cȃt şi documentaţia aferentă implementării acesteia. Programul are ca obiectiv principal reduceri substanțiale ale datoriilor actuale ale clienților, urmând ca sumele rămase după aplicarea discountului să fie convertite în RON sau EURO, la alegerea clientului.

Ȋn definirea termenilor contractuali, oficialii băncii au ținut cont de informațiile primite din partea clienților și a reprezentanților asociațiilor de profil, pe marginea soluțiilor ce vizează creditele în CHF. Pentru consolidarea unei relații solide și sănătoase cu clienții săi, OTP Bank Romȃnia a modificat, în scop de clarificare, acele clauze care au fost interpretate negativ, interpretare care s-a îndepărtat de sensul real al contractului propus iniţial.

Noile clauze clarifică faptul că, în cazul în care inițiativa legislativă privind conversia obligatorie a creditelor va fi aprobată de către autoritățile statului, banca va aplica un mecanism de compensare a sumelor acordate voluntar ca reducere şi cele la care clienţii ar fi indreptățiţi în urma actului normativ. Astfel, dacă eventualele soluții impuse de către autoritățile statului ar depăși procentual reducerea oferită de către OTP Bank, prin programul său voluntar, atunci banca va suporta diferența, în favoarea clienţilor. În caz contrar, condițiile prevăzute în contractul încheiat între bancă și clienți vor rămâne neschimbate. Ȋn acest fel, clienţii vor beneficia de oferta cea mai avantajoasă pentru aceştia. De asemenea, noile clauze contractuale atestă faptul că acei clienți care solicită conversia, dar nu doresc să renunțe la litigii, pot opta pentru conversie, beneficiind însă de o reducere mai mică.

„Cea mai mare prioritate pe care o avem în momentul de față este rezolvarea problemelor clienților cu credite în CHF. Ca urmare a profesionalismului de care echipa de specialiști și comisari ai ANPC a dat dovadă în timpul consultărilor, am reușit să avem o discuție constructivă și benefică pentru clienții noştri. Consider că ajustările clauzelor contractuale subliniază şi mai clar beneficiile ofertei noastre pentru clienţi şi sper că demersul nostru voluntar îi va ajuta în mod real pe toţi clienţii OTP Bank. Datorită numărului foarte mare de cereri de conversie înregistrate pȃnă în momentul de faţă, avem încredere în succesul programului.” a declarat László Diósi, CEO OTP Bank România.


Programul lansat de OTP Bank România la sfârșitul anului trecut se adresează unui număr de 10.500 de clienți cu credite în CHF, garantate cu ipotecă. Prin intermediul lui, clienții pot beneficia de o reducere semnificativă a soldului curent al creditului, având posibilitatea ca în urma conversiei să plătească rate mai mici decât echivalentul lor în lei din luna decembrie a anului 2014.

Toate contractele pentru conversia creditelor în CHF încheiate cu clienții băncii respectă noua formă. Propunerea iniţială de contract nu a fost semnată de către niciun client, întrucât aceasta era supusă analizei şi dezbaterii celor interesaţi, înainte de înmȃnarea formei finale a documentului. În plus, banca nu a intenţionat niciodată să solicite clienților returnarea banilor rezultați din aplicarea reducerilor, fapt care reiese mult mai clar din noua versiune de contract.

Soluțiile propuse de OTP Bank România au fost concepute pentru fiecare client în parte, în conformitate cu specificațiile creditului său, anul de acordare, rata inițială a dobânzii și istoricul de creditare a clientului. Programul poate fi accesat de clienții care au întârzieri de cel mult 90 de zile la plata ratelor lunare, înregistrate la momentul conversiei. Clienții cu restanțe mai mari de 90 de zile vor putea deveni eligibili dacă vor acoperi suma necesară astfel încât întârzierile lor să nu depășească nivelul celor 90 de zile.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii