BANCI | Interviu

Johan Gabriels, presedinte RBS Romania: Un produs bancar trebuie sa fie la fel de simplu de vandut ca un baton Mars

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-06-09 15:43

Johan Gabriels, Preşedinte RBS România, ne explica cat de important este pentru o banca sa aiba produse simple si usor de inteles, ceea ce le face si usor de explicat.

"Am intrat in industria bancara doar in urma cu zece ani (ceea ce inseamna ca inainte am avut un job "pe bune", glumeste el). Una dintre companiile pentru care am lucrat a fost Mars, producatorul de batoane de ciocolata. Forrest Mars, unul dintre membrii familiei fondatoare a companiei, mi-a spus in timp ce discutam despre batonul Mars: Daca nu poti sa-i explici sotiei sau prietenilor in mai putin de 30 de secunde de ce ar fi bine sa cumpere acest produs, mai bine nu-l vinde.

Cred ca aceeasi idee este valabila si in cazul produselor financiare. Daca ne ia mai mult de 30 de secunde sa-i spunem cuiva de ce ar avea nevoie de un card de credit, un credit de consum, un credit ipotecar sau alt produs financiar, cred ca n-ar trebui sa-l vindem.

Pentru ca altfel se dovedeste a fi prea complicat. Iar aceasta complexitate se pare ca a facut rau unor banci si clientilor acestora, dupa cum s-a vazut in 2007 si 2008 (dupa izbucnirea crizei).

Bancile au creat produse atat de complicate incat de la un anumit punct nu au fost intelese nici de clienti si nici macar de bancheri.

"De aceea pentru mine este foarte important sa fiu aici, pentru ca RBS deruleaza programul de educatie financiara MoneySense de 15 ani, noi (RBS Romania) intrand cu acest program in al treilea an. De asemenea, intreaga conducere executiva a RBS Romania participa la program, (sustinand cursuri pentru elevi sau studenti)", a spus Gabriels, cu ocazia prezentarii rezultatelor programului MoneySense, la Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr.

Avem tot mai multi studenti si am vrea ca numarul acestora sa mai creasca. Pentru ca daca nu poti explica un produs intr-un mod simplu si logic, beneficiile, dar si riscurile acestuia, acesta se va dovedi perdant pe termen lung.

RBS este o banca ce se concentreaza pe categoriile de clienti cu venituri ridicate (affluent sau pre-affluent) din cadrul companiilor de top din Romania. Avem reputatia de a avea o viziune pe termen lung, de aceea se pune intrebarea daca vom avea de castigat de pe urma acesteia. S-ar putea, pana la urma, insa nu aceasta este ideea.

Am vrea ca toate bancile sa faca lucruri similare, pentru ca astfel bancile, sistemul financiar in principiu, ar putea avea o perspectiva mai buna. De aceea este o strategie cheie, a mai spus Gabriels.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii