BANCI | Interviu

Isarescu: Bancherii nu sunt suficient de pregatiti pentru a acorda credite firmelor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-06-16 15:14

Guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, a repetat, astazi, acuzatiile la adresa unor banci, unde personalul nu este pregatit sa acorde credite firmelor, pentru ca nu stie sa citeasca un bilant, fiind specializat in acordarea de credite persoanelor fizice.

"Niciodata investitia in pregatirea profesionala nu este mai profitabila decat in perioadele de criza. Este o perioada de criza, este in definitiv, un nou inceput. Un nou ciclu si trebuie sa ne pregatim pentru un ciclu", a spus Isarescu.

Isarescu a spus ca e nevoie de pregatire specializata si in cazul bancherilor centrali.

"Aici la supraveghere se intampla ceva, iar mesajul meu este urmatorul: daca nu facem training nu o sa mai putem sa citim nici graficele. ..Nu sunt grele, dar trebuie sa le stii, iar prescurtarile te innebunesc. ...Iti da cate un grafic pe care trebuie sa il citesti rapid, nu e un grafic despre orice. E un grafic de evaluare a riscurilor dintr-o tara, dintr-un sistem bancar. Te ajuta ca au progresat, ti-l da colorat, dar daca nu stii sa-l citesti, si nu ai cum sa-l inveti singur, trebuie sa-l inveti de la altcineva. Oricat am fi noi de orgoliosi trebuie sa ne asezam sa punem mana pe carte si sa le invatam. Nu avem incotro, alminteri intr-o perioada scurta nu o sa le mai putem citi", a declarat Isarescu la conferinta "Viitorul
competentelor profesionale din sectorul serviciilor financiare", organizata la Institutul Bancar Roman.

De asemenea, guvernatorul BNR a subliniat necesitatea de a lega remunerarea din banci de responsabilitatea pe termen lung.

"Un alt domeniu unde probabil ca va trebui sa discutam mai franc este acela al sistemelor de remunerare. Deocamdata, in Romania nu s-a discutat, in afara de BNR, care, fiind institutie publica, trebuie sa ne publicam retributiile, sa dam seama in fata publicului, dar sa nu va feriti sa discutati tema. Se va discuta si in Romania, asa cum se discuta in Anglia si America, mai ales legarea sistemelor de remunerare de ceea ce se numeste responsabilitate pe termen lung. S-au legat de castigurile pe termen scurt si ati vazut ca aceasta a fost considerata o sursa a crizei. Urmarind numai castigul pe termen scurt, bancherii bine platiti au desconsiderat din sistem, nu pentru ca au vrut ei, ci pentru ca sistemul i-a indemnat sa faca asa, sa subevalueze riscurile pe termen lung", a mai declarat Isarescu.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii