BANCI | Ultima Ora

ING, amendata de ANPC pentru ca si-a lasat 7.000 de clienti fara bani pe carduri

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-10-11 21:26

ING Bank a fost amendata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) cu 20.000 de lei pentru ca 7.000 de clienti ai bancii au ramas fara bani pe carduri dupa ce aceasta a incasat de doua ori tranzactiile la POS-urile magazinelor sau la bancomatate efectuate de peste 200.000 de clienti in perioada weekend-ului.

Valoarea amenzii, de 20.000 de lei, este aproape de nivelul maxim din intervalul prevazut de lege, intre 3.000 si 30.000 de lei.

ING a fost amendata in baza Ordonantei de Guvern (OG) nr. 21 din 1992 privind protectia consumatorilor, articolul 7, litera c, liniuta 2, care prevede ca “prestatorii de servicii sunt obligati să presteze numai servicii care nu afectează viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora”.

Comunicatul ANPC:

Ca urmare a aparitiei in mass-media, in data de 8.10.2018, a unor informatii referitoare la faptul ca, pentru o parte din clientii ING Bank au fost dublate tranzactiile realizate cu cardurile online, la ATM-urile si POS-urile altor banci, echipa de control a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat, fiind astfel initiat un control operativ.

In consecinta, a fost solicitat bancii un punct de vedere cu privire la incidentul operational care a afectat un numar de consumatori, clienti ai bancii, in cursul zilei de 8.10.2018.

In urma verificarilor efectuate, banca a emis, in data de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaste faptul ca, in data de 8.10.2018, incepand cu ora 14.00, ING Bank a identificat dublarea tranzactiilor efectuate de un numar de 225.525 consumatori, clienti ai bancii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora.

De asemenea, ING Bank sustine, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, ca, din numarul total de consumatori afectati, „aproximativ 7.000 de clienti care au initiat plati pana la momentul remedierii, au fost afectati in mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, in sensul in care tranzactiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente”.

Analizand aspectele descrise, ANPC constata ca, prin afectarea intereselor economice ale consumatorilor, se incalca prevederile art.7, lit.c), lin.2 din OG 21/1992 (r2) si se sanctioneaza conform prevederilor art.50, alin.1, lit.a), cu amenda contraventionala in cuantum de 20.000 lei.

ING, acuzata ca nu si-a informat clientii

ING Bank spune ca a luat masuri pentru a putea evita in viitor aparitia unei noi erori de procesare a platilor cu cardul, precum cea de luni, 8 octombrie, cand au fost incasate de doua ori tranzactiile cu cardurile la POS-uri si online, precum si retragerile de bani de la bancomate, efectuate pe parcursul celor doua zile de weekend.

Dupa procesarea (decontarea) acestor tranzactii, de doua ori, luni in jurul orei 14, clientii ING au semnalat rapid problema iar incidentul a fost relatat in scurt timp de presa, astfel ca banca a fost asaltata de telefoane, iar aplicatia de online banking Home Bank a fost accesata de foarte multi clienti, pentru a-si verifica soldurile, ceea ce a dus la blocarea acesteia, precum si a liniilor telefonice din call center, spune banca.

Aplicatia Home Bank a fost inaccesibila pe parcursul a mai multor ore dupa producerea incidentului, cel putin pana in jurul orei 21, cand ING a anuntat ca a rezolvat problema si a restituit clientilor banii luati in plus din conturi, aspect confirmat de clienti pe pagina de socializare.

Serviciul Call Center al ING a redevenit functional abia in jurul orei 19,15, conform site-ului ING - starea serviciilor, insa aplicatia Home Bank avea in continuare probleme. Home Bank aparea, la ora 23, la starea serviciilor ING, ca avand "disponibilitate partiala".

Multi clienti ai ING s-au plans, de aceea, pe pagina Facebook a bancii, ramasa singurul canal de comunicare, ca nu au fost informati adecvat (nu au primit alerte si SMS-uri) despre producerea acestui incident, astfel ca unii au fost pusi in situatia de a nu-si putea folosi cardurile pentru plati la magazine sau la ATM-uri, intrucat nu mai aveau bani pe ele, dupa ce banca a inregistrat de doua ori platile de peste weekend. (vezi aici detalii)

Comentarii

Alex
ing
Au fost in jur de 200.000 de clienti afectati



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Problele de functionare a aplicatiei Revolut

Aplicatia Revolut a avut probleme de functionare pe parcursul zilei de astazi, conform reclamatiilor clientilor: "Aplicatia nu functioneaza. E pentru ultima oara cand imi tin toti banii in contul Revolut", conform unei postari pe pagina Facebook a Revolut. Banca a confirmat detalii

BCR lanseaza o noua varianta de plati cu numarul de telefon, o alternativa la Alias Pay

BCR lanseaza o noua varianta de plati doar cu telefonul, fara IBAN, cu cardurile Visa, o alternativa la platile tip AliasPay. Clientii persoane fizice ai BCR care au carduri Visa vor putea face plati, din aplicatia George, doar pe baza numarului de telefon, catre clientii altor banci din detalii

Banca Transilvania are un numar de telefon dedicat fraudelor online

Banca Transilvania pune la dispozitia clientilor un numar de telefon dedicat pentru fraudele online: 0264.308.055. Intr-o postare pe Facebook a bancii se arata: "În ultima perioadă, au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de phishing, iar metodele detalii

Burse la Transilvania Executive Education MBA

 Valoarea totală a burselor este de 19.000 de euro  Cursurile încep în 8 februarie 2025  Până acum, 220 de persoane au absolvit acest EMBA Banca Transilvania și detalii

 



 

Ultimele Comentarii