BANCI | Interviu

In ce conditii s-a incheiat acordul dintre Posta Romana si Nextebank si ce prevede acesta

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-10-30 16:11

Posta Romana a anuntat ca a incheiat un acord de principiu cu Nextebank, care va fi trimis BNR spre aprobare, privind vanzarea produselor bancii (carduri, credite, depozite) in unitatile postale. In urma cu doi ani, Posta anunta demararea unui parteneriat in acelasi scop cu alta banca, Intesa Sanpaolo, dar care nu s-a mai finalizat, din motive necunoscute.

De aceea am intrebat reprezentantii Postei in ce conditii s-a incheiat acest nou acord si ce prevede acesta. Iata intrebarile si raspunsurile primite:

Bancherul.ro: De a fost aleasa Nextebank pentru acest acord? Cum s-a desfasurat procesul de selectie si evaluare, cate banci au participat si care au fost criteriile de selectie?

Posta Romana: Procesul de selectie s-a desfasurat pe baza unei documentatii tip caiet de sarcini, continand atat viziunea Postei Romane privind acest parteneriat, cat si cerintele obligatorii impuse de companie pentru a-si pune reteaua la dispozitia acestui tip de intermediere financiara.

Date fiind cerintele Postei Romane, interesul a fost manifestat de doua banci, din care Nextebank a intrunit conditiile pentru incheierea acestui contract.

Principalele criterii de selectie se refera la urmatoarele: gama de produse intermediate, investitiile pe care banca le va face in reteaua de retail a Postei Romane, alinierea strategica a celor doua institutii privind obiectivele proiectului si rezultatele economice ale partilor, viziunea privind clientii parteneriatului, instruirea si motivarea unui numar cat mai mare din salariatii Postei Romane, reteaua de retail a companiei.

Aceasta din urma va fi implicata in intermedierea financiara, in conditiile in care Posta Romana si-a dorit ca o parte cat mai mare a retelei de oficii sa ofere astfel de servicii, atat in mediul urban, cat si in mediul rural, si disponibilitatea bancii de a sustine promovarea parteneriatului in urmatorii ani.

- De ce este nevoie de acordul BNR si ce conditii trebuie sa indeplineasca Posta pentru obtinerea acordului?

- Bancile comerciale din Romania si activitatea acestora este reglementata de Banca Nationala a Romaniei, iar un proiect de o asemenea amploare trebuie atent analizat din perspectiva riscurilor si a respectarii reglementarilor legale aplicabile bancilor.

Atat Posta Romana, cat si Nextebank, partenerul nostru in acest proiect, isi doresc sa respecte toate conditiile legale si prudentiale pentru ca acest parteneriat sa devina realitate.

- Care sunt principalii termeni si conditii ale acordului? Care sunt obligatiile Postei si care ale bancii? Ce obiective s-au stabilit?

- Contributia Postei Romane consta in punerea la dispozitia partenerului a retelei de distributie si a personalului, pentru intermedierea produselor financiar-bancare ale bancii. Posta Romana va obtine venituri din comisioane pentru prestarea acestor servicii.

Contributia bancii consta in produse si servicii, investitii in hardware, software si echiparea adecvata a ghiseelor din incinta oficiilor postale care vor intermedia produsele bancare, cheltuieli cu instruirea si motivarea salariatilor Postei Romane, marketing si promovare etc.

- Cum vor fi furnizate, concret, serviciile Nextebank in serviciile postale? Cum vor fi acordate cardurile si creditele, cum vor fi incasate depozitele?

- Proiectul in forma agreata prevede ca serviciile bancare sa fie oferite la ghiseele Postei Romane intr-o forma de intermediere, respectiv prin furnizarea de catre Posta. in locatiile sale, a produselor bancii, utilizand echipamentele informatice si software specializat pus la dispozitie de banca si utilizand conexiunea online disponibila in reteaua postala.

- Ce investitii propune proiectul din partea Postei si a bancii? Cu ce fel de tehnologie specifica va fi dotata Posta, concret?

- Posta Romana nu va aloca resurse suplimentare acestui proiect fata de cele existente. Tehnologia va fi pusa la dispozitie de catre Nextebank si consta in statii de lucru pentru ghiseele care vor intermedia produsele bancii (computere, imprimante multifunctionale), inclusiv software-ul necesar desfasurarii activitatii, mobilier, materiale de marketing si de prezentare a produselor, POS-uri, ATM-uri etc.

Proiect dupa modelul altor tari europene

Poşta Română precizeaza intr-un comunicat ca va pune la dispoziţia clienţilor produsele de retail ale Nextebank – credite, depozite, carduri – în cea mai mare parte a reţelei de unităţi poştale.

Proiectul celor două entităţi are la bază modele aplicate cu succes de administraţii poştale din Europa. Mai mult, proiectul va presupune investiţii importante în pregătirea profesională a angajaţilor Poştei, în oficiile poştale şi în dotarea acestora cu tehnologie specifică acestui tip de servicii. Nu în ultimul rând, proiectul va duce la creşterea veniturilor salariaţilor Poştei Române, bazată pe performanţă. 

Alexandru Petrescu, Directorul General al Poştei Române
Alexandru Petrescu, Directorul General al Poştei Române

Semnarea acestui acord înseamnă trecerea într-o etapă avansată a unuia dintre proiectele-cheie în strategia de dezvoltare a Poştei Române. Intermedierea de servicii bancare dedicate clienţilor tradiţionali ai Poştei îi permite operatorului naţional de servicii poştale să-şi diversifice portofoliul, condiţie obligatorie pe o piaţă în care poşta clasică îşi accentuează declinul. Mai mult, proiectul contribuie la reducerea ponderii pe care o reprezintă populaţia nebancarizată din România, în contextul în care Poşta Română este una dintre companiile cu cele mai extinse reţele teritoriale, inclusiv în zona rurală”, a declarat Alexandru Petrescu, Directorul General al Poştei Române.

Negocierile dintre Poşta Română şi Nextebank privind proiectul de intermediere a produselor bancare la ghişeele poştale au debutat în martie 2015, după finalizarea unui proces de selecţie şi evaluare desfăşurat în condiţiile legii aplicabile.

Horia Manda, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Nextebank
Horia Manda, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Nextebank

După o analiză atentă şi detaliată, am reuşit să concretizăm un proiect complex, care să aducă beneficii tuturor celor implicaţi: clienţi, Poşta Română, Nextebank. În linie cu strategia de creştere a băncii, unul dintre obiectivele principale ale acestui proiect este incluziunea financiară a unor segmente specifice de populaţie. În acest sens, Nextebank îşi va adapta oferta pentru a permite tuturor clienţilor Poştei Române să acceseze servicii bancare moderne, însă, în acelaşi timp, simple şi accesibile. Urmează o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea aprobării proiectului nostru de către BNR. Sperăm ca după obţinerea acordului de la banca centrală să putem demara proiectul în primul trimestru al anului viitor”, a declarat Horia Manda, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Nextebank, citat in comunicatul de presa.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii