BANCI | Interviu

EXCLUSIV: Presedintele Volksbank, Johann Lurf, despre rezultatele bancii in S1, creditele in franci elvetieni si noua strategie a bancii

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-07-27 22:40

Intr-un interviu acordat Bancherul.ro, presedintele Volksbank, Johann Lurf, explica situatia clientilor care au credite in franci elvetieni si solutiile la care acestia pot recurge pentru a-si reduce ratele, despre noua strategie a bancii, care nu mai este de vanzare in urmatorii 3-5 ani, precum si despre imbunatatirea rezultatului obtinut in primul semestru al acestui an.

-Care este situatia creditelor in franci elvetieni si care sunt solutiile pe care clientii le au la indemana pentru a depasi situatia grea provocata de aprecierea francului?

- Este clar ca evolutia francului elvetian nu este predictibila, nu stim cat se va mai putea aprecia francul, in conditiile in care cursul este influentat de factori externi, de situatia din Europa si SUA. De aceea, suntem gata sa oferim clientilor posibilitatea de a face conversia creditelor in franci in moneda nationala. Conversia presupune insa preluarea pierderii cauzate de deprecierea cursului si asumarea acesteia pentru totdeauna. Pe de alta parte, pierderile ar putea fi chiar mai mari in viitor, nimeni nu poate prevedea evolutia cursului. Este decizia fiecaruia, pentru ca intelegem acum ca un credit in valuta este un produs riscant, am invatat asta si noi si clientii nostri.

- Ce solutii au clientii Volksbank pentru a-si reduce ratele la credit?

O solutie pe termen scurt ar fi prelungirea maturitatii creditului (perioada de rambursare), ceea ce inseamna ca ratele pot reveni la perioadele din momentul obtinerii creditului. Exista si posibilitatea unei restructurari a creditului, care presupune suspendarea partiala a platii ratelor pentru dobanda si o parte mica a principalului de rambursat, urmand ca ulterior sa se revina la normal. Aceasta perioada de gratie poate varia intre 12 si 24 de luni, depinzand de situatia economia in general si de situatia financiara a clientului.

- Este dispusa Volksbank sa acorde tuturor clientilor posibilitatea de a-si restructura creditele?

- Cu siguranta, trebuie sa subliniez ca portofoliul de credite al Volksbank are un grad ridicat de asigurare, ceea ce ne permite sa acordam astfel de facilitati.

- Luati in considerare si alte solutii, precum cea din Ungaria, prin care cursul francului a fost plafonat de stat?

- Nu vrem sa adoptam si noi o astfel de solutie, pe care o consideram riscanta si nu rezolva problema decat temporar, pentru ca nu stim ce ne aduce viitorul. Consideram ca fiecare problema trebuie abordata imediat si nu amanata pentru mai tarziu.

- Cati dintre clientii bancii se afla in dificultatea de a-si plati ratele?

- In jur de 80% dintre clienti isi platesc in mod normal ratele, fara intarzieri, in ciuda faptului ca sunt afectati de aprecierea francului. Aceasta situatie se explica prin faptul ca avem multi clienti care atunci cand au contractat creditul nu au mers pana la limita gradului de indatorare. Cei care si-au asumat o rata lunara de 40-50% din venituri, iar ulterior rata le-a crescut cu 30-40%, inca mai au o sansa sa ramburseze imprumutul. Ceilalti, adica 20-25% dintre clienti, au probleme serioase in rambursarea creditului, unii reusind sa plateasca o parte din rata iar altii renuntand la plati.

- Care este volumul de credite restructurate?

- Avem in jur de 2.000 de credite restructurate, dintr-un total de 35.000 de credite in CHF, iar in fiecare luna restructuram intre 50 si 100 de credite.

- Volksbank Romania nu a fost vanduta rusilor, ramane pentru o perioada de 3-5 ani o banca austriaca, ce impact are aceasta noua situatie asupra strategiei bancii in Romania?

- Este vorba doar de o schimbare a structurii actionariatului (dupa ce Volksbank International, o divizie a bancii-mama din Austria, a fost vanduta, Volksbank Romania a fost preluata de banca-mama, Österreichische Volksbanken-AG), ceea ce inseamna ca nu ne schimbam strategia. Asa incat ne asteptam sa ne crestem cota de piata in domeniile de activitate principale cum sunt operatiunile, depozitele, clientii IMM. Pe partea de credite vom ramane conservatori, pentru ca inca vedem probleme in economie.

- Care va fi pozitia ocupata de Volksbank pe piata bancara la finalul acestui an?

- Vrem sa ne mentinem in top 10, insa acum ne concentram mai mult pe latura de servicii. Cu toate acestea, nu vor reduce portofoliul de credite, iar cele care se vor rambursa le vom inlocui cu altele noi.

- Ce rezultate a obtinut Volksbank in prima jumatate a acestui an?

- In prima jumatate a acestui an, Volksbank a inregistrat, conform standardelor internationale de contabilitate (IFRS), o pierdere de 1,3 milioane euro, ceea ce este un rezultat cu mult mai bun decat cel obtinut in aceeasi perioada a anului trecut. Ne asteptam sa incheiem anul 2011 pe profit.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii