ECONOMIE | Ultima Ora

Dosarele de credite Prima Casa vor putea fi trimise de banci la FNGCIMM spre aprobare abia din luna februarie

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-01-12 17:45

Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM) anunta ca va distribui bancilor plafonul de garantii in valoare de 2 miliarde lei pentru Programul Prima Casa din luna februarie, ceea ce inseamna ca bancile vor incepe sa trimita dosarele de credit pentru aprobarea la FNGCIMM cel mai probabil de la finalul lunii februarie sau inceputul lunii martie.

Comunicat de presă al FNGCIMM

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii este pregătit să demareze Programul Prima Casă 2018

În cadrul ședinței de Guvern din data de 10 ianuarie a fost aprobată Hotărârea privind alocarea plafonului de garanții ce pot fi emise în cadrul Programului Prima Casă 2018, plafon ce însumează 2 miliarde de lei.

În calitatea sa de mandatar al statului român prin Ministerul Finanțelor Publice, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii va demara în termenul legal procedura de evaluare anuală a modului de utilizare a plafoanelor de garantare de către finanţatorii participanţi în cadrul programului Prima Casă.

Etapa de pregătire a evaluării anuale va începe după expirarea termenului de 15 zile de la data publicării Hotărârii aprobate în şedinţa de Guvern din data de 10.01.2018 în Monitorul Oficial, în care finanţatorii participanţi în Programul Prima Casă sunt invitaţi să depună la FNGCIMM solicitările lor de alocare de limite din plafonul total alocat pentru anul 2018, precum şi raportările necesare pentru efectuarea evaluării anuale.

Distribuirea plafonului de 2 miliarde lei şi punerea limitelor aprobate la dispoziţia finantatorilor va avea loc în cursul lunii februarie și se va realiza de către FNGCIMM, cu acordul Ministerului Finanțelor Publice.

Programul Prima Casă 2018 beneficiază de o serie de optimizări cu impact pozitiv în distribuirea plafonului alocat, reflectate de criteriile ce urmează a fi aplicate în procesul de evaluare a activităţii desfăşurate de finanţatori pe parcursul anului 2017. Pornind de la gradul de utilizare a plafoanelor de garantare alocate fiecărui finanţator în anul 2017, în acest an, în premieră în raport cu anii precedenţi, în cadrul procedurii de evaluare anuală pe care FNGCIMM o va realiza în vederea formulării propunerii de distribuire între finanţatorii participanţi în Programul Prima casă a plafonului total alocat pentru anul 2018 vor fi aplicate criterii obiective de evaluare a activităţii finanţatorilor din anul 2017.

Astfel, pe lângă criteriul principal al raportului dintre rezultatele obţinute în activitatea de creditare ipotecară a băncilor partenere în program şi în activitatea specifică Programului Prima Casă în anul 2017, vor fi avuţi în vedere indicatorii care reflectă calitatea portofoliului de credite garantate în cadrul Programului Prima Casă şi calitatea documentației transmise spre analiză către FNGCIMM în vederea acordării garanțiilor sau a promisiunilor de garantare.

« Programul Prima Casă a dobândit notorietate de-a lungul celor 8 ani de existență, iar modificările lansate odată cu aprobarea plafonului aferent anului 2018 reflectă preocuparea permanentă față de creșterea gradului de obiectivitate şi a calitatii proceselor, ce au ca impact imediat optimizarea demersurilor pentru beneficiari. În cadrul FNGCIMM, am acordat o atenție specială potențialului de automatizare și digitalizare, îmbunătățind și transparentizând fluxurile operaționale, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor beneficiarilor. Programul Prima Casă devine astfel o oportunitate de finanțare a unei locuințe pentru beneficiarii cu opţiuni limitate în piaţa creditelor ipotecare, o alternativă flexibilă la produsele de creditare ipotecară aflate în portofoliile băncilor finanțatoare. » a declarat Alexandru Petrescu, director general al FNGCIMM.

Manifestând aceeaşi consecvenţă pe linia conjugării eforturilor instituţionale în vederea debirocratizării şi flexibilizării proceselor specifice Programului Prima Casă, începând din acest an Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii va prelua o serie de operațiuni ce intrau anterior în atribuțiile Ministerului Finanțelor Publice - emiterea acordurilor pentru radierea ipotecilor și a interdicțiilor de înstrăinare și grevare în cazul respingerii cererilor de plată, ceea ce va contribui la îmbunătățirea întregului proces de finanțare și garantare derulat de beneficiarii Programului. 

* * *

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM SA-IFN) este o instituţie financiară nebancară, cu capital de risc, înfiinţată în scopul facilitării accesului IMM-urilor la finanţări, prin acordarea de garanţii pentru instrumentele de finanţare contractate de la bănci comerciale sau din alte surse. FNGCIMM instrumentează programe guvernamentale destinate relansării economice, dezvoltării mediului de afaceri, precum şi creării și susținerii de locuri de muncă, funcţionând ca o societate comercială pe acţiuni, cu acţionar unic statul român, sub supravegherea prudenţială a Băncii Naţionale a României.

Garanţia FNGCIMM SA - IFN este de maxim 80% din valoarea împrumutului, fără a depăși suma de 2,5 milioane euro/beneficiar şi se emite la solicitarea instituţiilor finanţatoare partenere, pentru finanţări aprobate, pe baza analizei documentelor prezentate de către finanţator.

FNGCIMM SA - IFN colaborează cu 30 instituţii financiare în baza unor convenţii de lucru. Garanția FNGCIMM SA - IFN este cea mai lichidă garanție, plătibilă în maxim 90 zile de la solicitarea de plată a finanţatorului, însoţită de documentaţia completă, față de minim 2 ani, durata medie de executare a unei ipoteci.

FNGCIMM SA - IFN asigură o acoperire teritorială națională, răspunzând solicitărilor întreprinzătorilor prin toate cele 4 sucursale, 5 reprezentanțe și 3 filiale. În baza apartenenței sale la AECM (Asociația Europeană a Instituțiilor de Garantare – asociație ce reunește 42 de fonduri de garantare mutuale, private și publice, bănci de dezvoltare și fonduri de contragarantare din 22 de state membre ale UE, precum și Turcia, Serbia, Bosnia și Herzegovina și Federația Rusă), FNGCIMM funcționează după reguli şi principii europene.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Problele de functionare a aplicatiei Revolut

Aplicatia Revolut a avut probleme de functionare pe parcursul zilei de astazi, conform reclamatiilor clientilor: "Aplicatia nu functioneaza. E pentru ultima oara cand imi tin toti banii in contul Revolut", conform unei postari pe pagina Facebook a Revolut. Banca a confirmat detalii

BCR lanseaza o noua varianta de plati cu numarul de telefon, o alternativa la Alias Pay

BCR lanseaza o noua varianta de plati doar cu telefonul, fara IBAN, cu cardurile Visa, o alternativa la platile tip AliasPay. Clientii persoane fizice ai BCR care au carduri Visa vor putea face plati, din aplicatia George, doar pe baza numarului de telefon, catre clientii altor banci din detalii

Banca Transilvania are un numar de telefon dedicat fraudelor online

Banca Transilvania pune la dispozitia clientilor un numar de telefon dedicat pentru fraudele online: 0264.308.055. Intr-o postare pe Facebook a bancii se arata: "În ultima perioadă, au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de phishing, iar metodele detalii

Burse la Transilvania Executive Education MBA

 Valoarea totală a burselor este de 19.000 de euro  Cursurile încep în 8 februarie 2025  Până acum, 220 de persoane au absolvit acest EMBA Banca Transilvania și detalii

 



 

Ultimele Comentarii