BANCI | Ultima Ora

Doar 1,5% tentative de frauda online in 2007. Procentul de reusita: 0%

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2008-02-28 11:06

Procentul tentativelor de fraudă înregistrate în 2007 în magazinele online care folosesc solutia ePayment a fost de 1,5% din numărul total al comenzilor efectuate cu card bancar, anuntă GECAD ePayment, integrator de solutii de comert electronic. Toate încercările de fraudare au fost respinse, se arata intr-un comunicat al companiei.

“Printre cele mai frecvente situatii pe care le-am întalnit în 2007 se numără cazurile în care copiii au folosit cardurile părintilor pentru a face achizitii pe Internet si cele în care s-au încercat plăti cu carduri furate, îndeosebi carduri emise în Statele Unite. Alte tentative de fraudare au implicat conturi de PayPal alimentate cu carduri furate sau chiar conturi de PayPal internationale furate, precum si tentative de fraudă prin conturi bancare virtuale, din afara României”, declară Cristian Badea, CIO ePayment.

Din numărul total al încercărilor de fraudare, cele mai multe au vizat segmentul telecomunicatiilor, urmat de e-tail. Astfel, din totalul tentativelor, 42% au avut ca obiectiv produsele si serviciile telecom iar 31% sectorul de retail online. Serviciile turistice si de transport au atras doar 8% dintre tentativele de fraudare înregistrate si respinse de sistemul ePayment.

“Cei care încearcă să fraudeze au câteva tinte predilecte: magazinele de unde îsi pot efectua reîncărcare electronică pentru cartele preplătite, magazinele care vând produse electronice si IT dar si operatorii aerieni de pe site-urile cărora încearcă să îsi plătească biletele de avion cu carduri furate”, adaugă Cristian Badea.

Dacă în cazul sectorului telecom, din totalul fraudelor care au vizat acest segment, 62% au fost “asigurate” de infractorii care au dorit să îsi cumpere credite pentru cartele prepay, în ceea ce priveste retailul online, majoritatea tentativelor, adică aproximativ 76%, au vizat magazinele IT, fiind vorba, în mod surprinzător, de site-uri mai putin cunoscute.

“La o primă vedere, un magazin de talia eMAG.ro ar fi atractiv pentru cei care intentionează să producă astfel de fraude, însă suntem plăcut surprinsi să vedem că procentul tentativelor în cazul nostru este minim – 2%. Înainte de a folosi solutia ePayment, aveam acces la probele tentativelor de fraudă si putem confirma că starea nivelului de infractionalitate este puerilă. Solutia ePayment este sigură si serverele sunt securizate, iar de când colaboram cu GECAD ePayment avem ca rezultat rata extrem de bună de finalizare a plătilor”, a declarat Radu Apostolescu, Director Divizie Brand, eMag.ro

Conform reprezentantului eMAG, aparent, comunicarea pe Internet poate fi vulnerabilă, însă comunicarea între calculatorul clientului si serverul de procesare se realizează pe un protocol total diferit fată de cel al afisării unei pagini oarecare. Acest tip de comunicatii a ajuns la un nivel inalt de securitate.

Chiar dacă 1,5% este un procent mic de tentative de fraudă nu înseamnă că magazinele sau consumatorii ar trebui să fie mai putin vigilenti în ceea ce priveste securitatea site-urilor sau a cardurilor personale. Cumpărătorii ar trebui să stie câteva reguli de bază pentru comertul pe Internet: să nu lase niciodată cardul la vedere sau să transmită datele altcuiva, nici măcar prin email, să se asigure de seriozitatea si legitimitatea site-ului de pe care cumpără si să îsi înscrie cardul în sistemul 3D Secure pentru un plus de sigurantă.

Motivele pentru care românii fraudează sunt multiple. “Multi încearcă să fraudeze pentru distractie, din sărăcie sau pur si simplu pentru că îsi imaginează că pot. Multi se cred la adăpost în spatele monitoarelor si nu îsi dau seama că vor fi prinsi. În acelasi timp, infractorii nu constientizează întotdeauna seriozitatea faptei”, afirmă Cristian Badea.

În România, tentativa de fraudă online se pedepseste cu închisoare de până la 12 ani. Cazurile sunt anchetate de către Directia Generală de Combatere a Crimei Organizate si Antidrog din cadrul Politiei Române.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Problele de functionare a aplicatiei Revolut

Aplicatia Revolut a avut probleme de functionare pe parcursul zilei de astazi, conform reclamatiilor clientilor: "Aplicatia nu functioneaza. E pentru ultima oara cand imi tin toti banii in contul Revolut", conform unei postari pe pagina Facebook a Revolut. Banca a confirmat detalii

BCR lanseaza o noua varianta de plati cu numarul de telefon, o alternativa la Alias Pay

BCR lanseaza o noua varianta de plati doar cu telefonul, fara IBAN, cu cardurile Visa, o alternativa la platile tip AliasPay. Clientii persoane fizice ai BCR care au carduri Visa vor putea face plati, din aplicatia George, doar pe baza numarului de telefon, catre clientii altor banci din detalii

Banca Transilvania are un numar de telefon dedicat fraudelor online

Banca Transilvania pune la dispozitia clientilor un numar de telefon dedicat pentru fraudele online: 0264.308.055. Intr-o postare pe Facebook a bancii se arata: "În ultima perioadă, au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de phishing, iar metodele detalii

Burse la Transilvania Executive Education MBA

 Valoarea totală a burselor este de 19.000 de euro  Cursurile încep în 8 februarie 2025  Până acum, 220 de persoane au absolvit acest EMBA Banca Transilvania și detalii

 



 

Ultimele Comentarii