Doar 1,5% tentative de frauda online in 2007. Procentul de reusita: 0% |
Autor: Bancherul.ro 2008-02-28 11:06 |
|
Procentul tentativelor de fraudă înregistrate în 2007 în magazinele online care folosesc solutia ePayment a fost de 1,5% din numărul total al comenzilor efectuate cu card bancar, anuntă GECAD ePayment, integrator de solutii de comert electronic. Toate încercările de fraudare au fost respinse, se arata intr-un comunicat al companiei.
“Printre cele mai frecvente situatii pe care le-am întalnit în 2007 se numără cazurile în care copiii au folosit cardurile părintilor pentru a face achizitii pe Internet si cele în care s-au încercat plăti cu carduri furate, îndeosebi carduri emise în Statele Unite. Alte tentative de fraudare au implicat conturi de PayPal alimentate cu carduri furate sau chiar conturi de PayPal internationale furate, precum si tentative de fraudă prin conturi bancare virtuale, din afara României”, declară Cristian Badea, CIO ePayment.
Din numărul total al încercărilor de fraudare, cele mai multe au vizat segmentul telecomunicatiilor, urmat de e-tail. Astfel, din totalul tentativelor, 42% au avut ca obiectiv produsele si serviciile telecom iar 31% sectorul de retail online. Serviciile turistice si de transport au atras doar 8% dintre tentativele de fraudare înregistrate si respinse de sistemul ePayment.
“Cei care încearcă să fraudeze au câteva tinte predilecte: magazinele de unde îsi pot efectua reîncărcare electronică pentru cartele preplătite, magazinele care vând produse electronice si IT dar si operatorii aerieni de pe site-urile cărora încearcă să îsi plătească biletele de avion cu carduri furate”, adaugă Cristian Badea.
Dacă în cazul sectorului telecom, din totalul fraudelor care au vizat acest segment, 62% au fost “asigurate” de infractorii care au dorit să îsi cumpere credite pentru cartele prepay, în ceea ce priveste retailul online, majoritatea tentativelor, adică aproximativ 76%, au vizat magazinele IT, fiind vorba, în mod surprinzător, de site-uri mai putin cunoscute.
“La o primă vedere, un magazin de talia eMAG.ro ar fi atractiv pentru cei care intentionează să producă astfel de fraude, însă suntem plăcut surprinsi să vedem că procentul tentativelor în cazul nostru este minim – 2%. Înainte de a folosi solutia ePayment, aveam acces la probele tentativelor de fraudă si putem confirma că starea nivelului de infractionalitate este puerilă. Solutia ePayment este sigură si serverele sunt securizate, iar de când colaboram cu GECAD ePayment avem ca rezultat rata extrem de bună de finalizare a plătilor”, a declarat Radu Apostolescu, Director Divizie Brand, eMag.ro
Conform reprezentantului eMAG, aparent, comunicarea pe Internet poate fi vulnerabilă, însă comunicarea între calculatorul clientului si serverul de procesare se realizează pe un protocol total diferit fată de cel al afisării unei pagini oarecare. Acest tip de comunicatii a ajuns la un nivel inalt de securitate.
Chiar dacă 1,5% este un procent mic de tentative de fraudă nu înseamnă că magazinele sau consumatorii ar trebui să fie mai putin vigilenti în ceea ce priveste securitatea site-urilor sau a cardurilor personale. Cumpărătorii ar trebui să stie câteva reguli de bază pentru comertul pe Internet: să nu lase niciodată cardul la vedere sau să transmită datele altcuiva, nici măcar prin email, să se asigure de seriozitatea si legitimitatea site-ului de pe care cumpără si să îsi înscrie cardul în sistemul 3D Secure pentru un plus de sigurantă.
Motivele pentru care românii fraudează sunt multiple. “Multi încearcă să fraudeze pentru distractie, din sărăcie sau pur si simplu pentru că îsi imaginează că pot. Multi se cred la adăpost în spatele monitoarelor si nu îsi dau seama că vor fi prinsi. În acelasi timp, infractorii nu constientizează întotdeauna seriozitatea faptei”, afirmă Cristian Badea.
În România, tentativa de fraudă online se pedepseste cu închisoare de până la 12 ani. Cazurile sunt anchetate de către Directia Generală de Combatere a Crimei Organizate si Antidrog din cadrul Politiei Române.
|
|