BANCI | Stirea Zilei

Cum vede MasterCard dezvoltarea platilor cu telefonul mobil (mobile payments): provocarea este interoperabilitatea

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-12-21 00:56

Partea de interoperabilitate in mobile payments e mai importanta decat problemele de utilizare, apreciaza Gabriel Ghiţă (foto), Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.

“Problemele de utilizare se stiu de 10 ani, de prima data cand am inceput sa dezvoltam partea de mobile si cand am esuat cu totii, nu doar noi si bancile, din cauza lipsei unei tehnologii care sa ne asigure o experienta de utilizare curata. Astazi tehnologia exista, deci aceasta parte s-a clarificat. Dar cum putem trece mai departe, pentru ca din punctul de vedere al consumatorului experienta sa fie curata, simpla, astfel incat el sa o adopte? Pentru ca nimeni nu va face pasul daca nu le oferim ceva mai simplu. In cele din urma, e vorba doar de o plata, nu facem altceva. Le punem la dispozitie un mecanism mai simplu, mai comod, mai personal de a face plati, iar pentru aceasta este necesar ca experienta utilizatorilor sa fie cea mai simpla dintre toate”, spune Gabriel Ghita.

“De exemplu, ce te faci daca pe piata nu este o singura aplicatie MasterCard mobile ci sunt 10, iar eu sunt intr-una din ele? Cum ma asigur ca sunt interoperabile? Acestea sunt lucruri pe care trebuie sa le rezolvam pentru ca altfel conceptul de mobile payments nu va merge. Eu daca am in telefon un applet de la PayPal, unul de la E-payment, altul de la Netopia, altul de la nu mai stiu cine, deja sunt prea multe si ma incurc. De asemenea, atunci cand vreau sa platesc factura de pe telefon sa nu trebuiasca sa intru in mai multe applet-uri, unul care contine numai Enel si Romgaz, altul care contine Orange si Romtelecom, etc. Deci trebuie cumva sa le unim astfel incat elementul cheie, user experience, sa fie cel mai curat si cel mai comod dintre toate, altfel adoptia nu va fi”, considera reprezentantul MasterCard.

Mobile payment in linii mari inseamna sa folosesti mobilul pentru a face plati. In clipa de fata, explica Gabriel Ghita, exista doua directii mari in care se dezvolta aceasta piata: una catre NFC (Near Field Communication), adica plata cu telefonul la POS-uri, iar cealalta remote payments, comertul electronic, pe net.

Zona de remote payments este considerata a se dezvolta mai repede decat tranzactiile face to face, acolo unde se duce zona de NFC. “Din punctul nostru de vedere, astazi sunt doua zone mari spre care ne indreptam: una legata de NFC si cealalta de remote payments, cu posibilitati, fireste, de integrare. Prin asta nu inteleg sa folosesti acelasi telefon si pentru NFC si pentru remote payments ci sa folosi acelasi applet. Clientul ar trebui ca in final sa aiba un singur applet din care poate sa faca atat plati in NFC, (care bineinteles ca nu foloseste applet-ul, dar se integreaza cu el), tot acelasi applet sa-l foloseasca pentru plati de facturi, comert electronic pe telefon. Si in fine, categoria ce pare a fi cea mai mare, conform mai multor studii, cea de person-to-person transffers, poate nu atat sub forma de NFC, adica sa apropiem doua telefoane si sa mut banii de colo-colo, nu e nevoie de asta, ci de a transmite suma respectiva printr-o retea, astfel incat omul din partea cealalta sa primeasca doar un mesaj in care sa i se spuna ca i-au intrat in cont respectivii bani. Arata bine sa alaturi doua telefoane cand se transfera banii, dar in esenta nu prea e logic: daca faci un ordin de plata prin banca, atunci banii intra, nu trebuie sa-ti arat pe telefon cum se face”, precizeaza reprezentantul MasterCard.

Vezi in sectiunea CLUBUL BANCHERILOR amanunte despre Mobile Payments

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online

Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii

Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit

Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii

Care banci au cele mai bune dobanzi la depozitele in lei?

Dobanzile la depozitele in lei platite de banci populatiei incep de la 4% pe an in cazul economiilor la termen de 1 luna si ajung la 6% pentru banii pastrati timp de un an. Pentru depozitele pe termen scurt, de 1 luna, cele mai ridicate dobanzi le gasim la detalii

Topul bancilor cu cele mai mari dobanzi la depozitele in euro

Bancile care platesc clientilor persoane fizice cele mai mari dobanzi la depozitele in euro pe termen de un an sunt Intesa Sanpaolo (3,5%), OTP Bank (3,25%) si Patria Bank (3,15%), conform clasamentului intocmit de Bancherul.ro. Topul a luat in calcul depozitele detalii

 



 

Ultimele Comentarii