BANCI | Ultima Ora

Cresterea creditelor neperformante scade cu 7% profitul BRD in 2011

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2012-02-14 13:43

Profitul BRD a scazut cu 7% in 2011, la 465 de milioane de lei, una dintre cauze fiind cresterea semnificativa a ratei creditelor neperformante, de la 9,1% la 12,2%.

Comunicatul BRD:

Principalii indicatori financiari ai BRD-Groupe Société Générale la 31 decembrie 2011, în conformitate cu standardele româneşti de contabilitate*:

- Profit net de 465 milioane RON (109,7 milioane EUR)

- Volumul creditelor, în creştere cu 1,1% faţă de 31 decembrie 2010;

- Depozitele, mai mari cu 0,9% decât la sfârşitul anului 2010;

- Venit net bancar de 3.227 milioane RON;

- Costuri monitorizate strict, cu un nivel al cheltuielilor generale aproape neschimbat faţă de 2010, de 1.377 milioane RON;

- Rată de acoperire cu provizioane a creditelor îndoielnice de 60%, cost net al riscului de 1.289 milioane RON, în scădere cu 18% faţă de anul 2010

Rezultatele financiare obţinute de BRD - Groupe Société Générale în anul 2011 reflectă atât persistenţa unui ediu economic dificil, cât şi transformările intervenite pe piaţa financiar-bancară, se arata intr-un comunicat al bancii.

După un an 2010 încheiat cu o scădere de 1,3% a economiei, anul 2011 a adus o creştere economică timidă i o scădere semnificativă a inflaţiei (de la 8% la sfârşitul anului 2010 la 3,1% la finalul anului 2011).

BRD şi-a adaptat strategia şi măsurile operaţionale la acest context, reuşind să-şi conserve baza de clienţi activi şi să îşi îmbunătăţească eficienţa operaţională. La sfârşitul anului 2011, reţeaua băncii număra 937 de nităţi, cu un personal de 8.245 de persoane.

Volumul total al creditelor acordate clientelei a crescut cu 1,1% faţă de anul 2010, până la 33,5 miliarde RON, în special datorită cererii din partea clientelei de persoane fizice în cadrul programului "Prima Casă" şi l campaniei "Restart", dedicată refinanţării creditelor.

Depozitele clientelei la sfârşitul anului 2011 au crescut cu 0,9% faţă de 31 decembrie 2010, ajungând la 30,2 iliarde RON, distribuţia pe mari categorii de clientelă fiind sensibil egală (50,3% retail vs 49,7% corporate).

Raportul credite/depozite se situează la un nivel de 111%, sub media sistemului bancar (116,7%).

Venitul net bancar a atins 3.227 milioane RON, în scădere cu 9% faţă de anul 2010, fiind afectat de declinul marjei nete de dobândă. Cu toate acestea, veniturile din comisioane au demonstrat rezilienţă datorită ontribuţiei comisioanelor aferente operaţiunilor cu carduri şi celor aferente unor angajamente extrabilanţiere.

Cheltuielile operaţionale au fost menţinute sub control, rămânând stabile faţă de nivelul înregistrat în anul 010. Raportul cost/venit a fost de 42,7%, mult sub media sistemului bancar.

Rata de acoperire cu provizioane a creditelor îndoielnice a atins 60% la sfârşitul anului (49% la sfârşitul anului 010), cu un cost net al riscului în scădere cu 18% faţă de sfârşitul anului 2010.

Calitatea activelor BRD continuă să se situeze peste media sistemului bancar, nivelul creditelor neperformante fiind la sfârşitul anului 2011 de 12,2%, inferior cu aproximativ 190 de puncte de bază faţă de media sistemului bancar.

Rezultatul net obţinut la sfârşitul anului 2011 este de 465 milioane RON (109,7 milioane EUR), în scădere cu 7% faţă de anul 2010. Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost de 10 %.

BRD continuă să fie bine capitalizată, cu o rată de adecvare a capitalului de 14,7% şi un raport Tier 1 de 12,3%, înregistrate la 31 decembrie 2011.

"Deşi caracterizat de o uşoară creştere economică, anul 2011 a adus doar într-o măsură mică un reviriment la nivelul pieţei bancare. Cererea de produse şi servicii a rămas la un nivel scăzut, piaţa creditării fiind animată mai ales de clienţii persoane fizice şi de marile companii. Am reuşit să ne adaptăm bine la această situaţie, concentrându-ne pe îmbunătăţirea eficienţei şi reuşind să obţinem o profitabilitate confortabilă", a declarat Guy Poupet, Preşedintele - Director General al BRD - Groupe Société Générale.

BRD - Groupe Société Générale avea, la sfârşitul anului 2011, aproape 2,5 milioane de clienţi. La aceeaşi dată, BRD avea peste 2,2 milioane de carduri valide şi opera o reţea de peste 1.500 ATM-uri şi 24.000 de POS-uri. Totalul activelor băncii se ridica, la sfârşitul anului 2011, la 48,027 miliarde RON (11,12 miliarde EUR).

Raportul asupra rezultatelor preliminare, precum şi prezentarea făcută în timpul conferinţei de presă sunt disponibile pentru public şi investitori pe site-ul web al băncii : www.brd.ro. Cópii ale documentelor vor putea fi obţinute, la cerere, gratuit, şi la sediul central al BRD - Groupe Société Générale, situat în Bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, Bucureşti.

BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor şi are cea de-a doua capitalizare bursieră la BVB. BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri de servicii financiare din zona euro. Grupul are 157.000 de angajaţi şi 33 de milioane de clienţi în toată lumea, pe trei activităţi - cheie:

- Retail banking, finanţări specializate şi asigurări

- Private Banking, Gestiune de active şi servicii pentru investitori

- Corporate & Investment Banking

* Conversia în EUR s-a realizat, pentru contul de profit si pierdere, pe baza cursului mediu calculat pentru anul 2011, de 4,2379 RON pentru 1 EUR, iar pentru bilanţ pe baza cursului BNR la 31 decembrie 2011, de 4,3197 RON pentru 1 EU.

(VEZI DETALII IN Prezentarea si Bilantul DIN DOCUMENTELE ATASATE)

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



ING lanseaza o platformă cu oferte speciale pentru clientii firme

ING lansează Business Deals, o platformă în care antreprenorii au acces la oferte B2B, negociate de reprezentanții băncii, pentru nevoile afacerii lor, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Clienții beneficiază de reduceri la o gamă largă detalii

ING Bank sustine eficienta energetica a cladirilor

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF) anunță lansarea „Caravanei ROENEF”, un proiect destinat promovării eficienței energetice în clădiri și creșterii gradului de informare, la nivelul populației, cu privire la beneficiile pe detalii

ING Bank a ajuns la 1,85 milioane clienti activi

Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6% față de perioada similară a anului anterior, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de detalii

Patria Bank si-a majorat creditele cu 8%

Patria Bank, banca specializata in sprijinirea antreprenorilor romani, a anuntat un profit net de 18,1 milioane lei pentru primele sase luni ale anului 2024, in crestere cu 61% fata de nivelul inregistrat in primul semestru al anului 2023, conform unui comunicat al detalii

 



 

Ultimele Comentarii