BANCI | Ultima Ora

Ce trebuie sa stie clientii CitiBank despre transferul cardurilor, creditelor si depozitelor la Raiffeisen

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-06-26 13:32

Citi Bank a publicat pe propriul site o pagina cu intrebari si raspunsuri privind transferul clientilor persoane fizice la Raiffeisen Bank, operatiune preconizata a se incheia la 1 iulie 2013. Totusi, mentioneaza banca, ulterior datei transferului, pentru o durata tranzitorie (estimata a fi finalizata in trimestrul 4 din 2013 – „Perioada de Tranzitie”), Citibank va continua sa administreze conturile, produsele si serviciile transferate catre Raiffeisen Bank in numele si pe seama Raiffeisen Bank, asistand Raiffeisen Bank in indeplinirea demersului de integrare a activitatii de servicii financiare transferate de catre Citibank in cadrul sistemului Raiffeisen Bank, activitate de integrare care este asteptata a fi finalizata la sfarsitul Perioadei de Tranzitie.

In cursul Perioadei de Tranzitie, Raiffeisen Bank va va comunica o oferta cu scopul ca aceasta sa guverneze relatia cu Raiffeisen Bank in termenii noilor contracte ce urmeaza sa fie incheiate.

INTREBARI & RASPUNSURI

Propunere de transfer a Activitatii Citibank Europe plc, Dublin – Sucursala Romania (“Citibank”) privind clientii persoane fizice catre Raiffeisen Bank S.A. (“Raiffeisen Bank”)

Acest document sub forma de Intrebari & Raspunsuri (I & R) va pune la dispozitie informatii relevante in legatura cu transferul catre Raiffeisen Bank a contractului(lor) incheiat(e) intre Citibank si dumneavoastra, oferindu-va de asemenea explicatii cu privire la implicatiile pe care acest transfer il poate avea asupra contractului(lor) dumneavoastra.

Precizam ca nu toate informatiile de mai jos sunt relevante pentru produsul (le) pe care il/le ai(aveti) in prezent cu Citibank, fiind relevante pentru dumneavostra doar acele aspecte cu privire la categoriile de produse si/sau servicii care va sunt furnizate de catre Citibank in baza unui(unor) contract(e) in vigoare si care urmeaza a fi transferat(e) catre Raiffeisen Bank.

Cum ne puteti contacta?

Daca - dupa ce veti parcurge Scrisoarea cu privire la Termenii si Conditiile de transfer sau dupa ce veti fi parcurs aceste I & R, aveti intrebari suplimentare, le puteti adresa dupa cum urmeaza:
-    pana la Data Transferului, catre Citibank, prin mijloacele de comunicare obisnuite;
-    dupa Data Transferului, catre Raiffeisen Bank la: Raiffeisen Bank S.A.

Adresa

Sky Tower
Calea Floreasca 246C, Etajele 2-7, Bucuresti, Sector 1, Cod postal: 014476
Cladirea „SKY TOWER”
Numar centrala: 021 306 3005
Adresa de e-mail: serviciulclienti@raiffeisen.ro

Nu am primit nicio comunicare oficiala privind transferul de la Citi la Raiffeisen. Ce am de facut?

Citi si Raiffeisen au depus toate eforturile pentru a trimite scrisori oficiale tiparite tuturor clientilor care fac obiectul acestui transfer, precum si e-mail-uri, sms-uri, informari online etc, prin intermediul tuturor mijloacelor de comunicare agreate in prealabil cu clientii respectivi. Va rugam sa ne reconfirmati datele dumneavoastra de contact sau sa ne comunicati adresa dumneavoastra actualizata, daca este cazul, pentru a ne asigura ca toate comunicarile care va privesc va vor fi trimise urgent prin intermediul canalelor de comunicare obisnuite. De asemenea, puteti gasi informatii suplimentare despre transfer in documentul de mai jos.

Ce se intampla daca mi-am schimbat datele de contact si nu am avut inca ocazia sa informez banca? Cum pot avea acces la informatii suplimentare despre transfer?

Va rugam sa ne comunicati adresa dumneavoastra de corespondenta actualizata si va vom trimite urgent toate materialele necesare. De asemenea, va rugam sa ne mentionati daca va putem contacta printr-un alt canal de comunicare. Pentru informatii suplimentare despre transfer, va rugam sa consultati documentul de mai jos.

INFORMATII GENERALE RELEVANTE PENTRU TOATE PRODUSELE TRANSFERATE

1. Ce se intampla?

In data de 20 martie 2013, Citibank si Raiffeisen Bank au incheiat un contract de transfer a activitatii de servicii financiare privind clientii persoane fizice ai Citibank in Romania catre Raiffeisen Bank.

Transferul este conditionat de autorizarea de catre Consiliul Concurentei din Romania.

Se preconizeaza ca transferul sa fie finalizat la 1 iulie 2013, iar, in cazul in care finalizarea transferului va avea loc la o data diferita, Citibank si Raiffeisen Bank va vor notifica in timp util aceasta data („Data Transferului”). In plus, Data Transferului va fi comunicata de catre Citibank si/sau Raiffeisen Bank si printr-un anunt si un comunicat de presa pe website-urile acestora.

2. Ce se transfera?

Transferul are in vedere activitatea Citibank de servicii financiare in relatia cu clientii persoane fizice in Romania. Toti clientii ce fac obiectul transferului vor fi notificati de catre Citibank si Raiffeisen Bank.

3. De ce transfera Citibank aceste contracte?

Decizia Citibank de a transfera activitatea de servicii financiare in relatia cu clientii persoane fizice a fost rezultatul unei evaluari continue realizate de Citibank asupra propriului portofoliu de servicii financiare din Romania.

4. Ce trebuie sa fac?

In contextul transferului, va este solicitat sa cititi cu atentie documentele atasate si:

a) daca aveti un credit de nevoi personale si/sau un contract cu privire la un produs de asigurari incheiat cu Citibank – nu va este solicitat sa actionati intr-un mod particular cu privire la transfer;

b) daca detineti un card de credit – in cazul in care sunteti de acord cu transferul, nu va este solicitat sa actionati intr-un mod particular cu privire la transfer. In cazul in care nu sunteti de acord cu transferul, va rugam sa completati si sa ne transmiteti un exemplar semnat al formularului standard de incetare a contractului dumneavoastra cu Citibank pe care il gasiti in anexa la scrisoarea privind Termenii si Conditiile aplicabile transferului; iar

c) daca detineti un depozit, un cont curent, un cont de economii, o facilitate de descoperit de cont sau daca detineti un produs de investitii – va rugam sa ne transmiteti un exemplar semnat al formularului de acceptare a transferului sau – in cazul in care nu sunteti de acord – sa ne transmiteti un exemplar semnat al formularului de obiectiune la transfer puse la dispozitia dumneavoastra.

5. Cand este asteptat ca transferul sa se realizeze in mod efectiv?

Se preconizeaza ca transferul sa fie finalizat la data de 1 iulie 2013. In cazul in care transferul nu va avea loc la aceasta data, Citibank si Raiffeisen Bank va vor notifica in timp util cu privire la data efectiva a transferului. In plus, Citibank si Raiffeisen Bank vor comunica data transferului printr-un anunt si printr-o comunicare de presa afisate pe website-ul fiecareia.

Totusi, ulterior Datei Transferului, pentru o durata tranzitorie (estimata a fi finalizata in trimestrul 4 din 2013 – „Perioada de Tranzitie”), Citibank va continua sa administreze conturile, produsele si serviciile transferate catre Raiffeisen Bank in numele si pe seama Raiffeisen Bank, asistand Raiffeisen Bank in indeplinirea demersului de integrare a activitatii de servicii financiare transferate de catre Citibank in cadrul sistemului Raiffeisen Bank, activitate de integrare care este asteptata a fi finalizata la sfarsitul Perioadei de Tranzitie. De asemenea, Raiffeisen Bank va comunica cu dumneavoastra in timpul Perioadei de Tranzitie.

6. De ce Raiffeisen Bank si nu o alta banca?

Transferul a fost agreat in urma unui proces complex de selectie si negocieri in cadrul caruia propunerea realizata de Raiffeisen Bank s-a dovedit a fi cea mai buna pentru angajatii, clientii si actionarii nostri.

7. Este posibil ca Raiffeisen Bank sa imi trimita mesaje publicitare nesolicitate privind conturile si serviciile acesteia?

Am incercat sa ne asiguram ca, in masura in care este posibil, vor fi respectate preferintele deja exprimate de a primi sau nu mesajele publicitare nesolicitate.

In cazul in care, anterior Datei Transferului, ati exprimat catre Citibank o preferinta de a primi sau nu mesaje publicitare nesolicitate cu privire la produse sau servicii financiare, solicitarea dumneavoastra va fi respectata de catre Raiffeisen Bank dupa Data Transferului. Daca sunteti deja client al Raiffeisen Bank si aveti o alta intelegere cu Raiffeisen Bank in sensul primirii de corespondente publicitare, atunci aceasta intelegere va fi respectata. Drept urmare, veti primi de la Raiffeisen Bank mesaje publicitare nesolicitate numai daca v-ati dat deja acordul in acest sens.

In cazul in care va veti exprima acordul catre Raiffeisen Bank ca aceasta sa va transmita mesaje publicitare nesolicitate dupa Data Transferului, un asemenea acord va prevala asupra oricaror alte intelegeri anterioare in sens contrar incheiate cu Citibank.

8. Cum voi sti daca transferul se va realiza sau nu?

Transferul se preconizeaza a fi finalizat la data de 1 iulie 2013, cu conditia ca Citibank si Raiffeisen Bank sa nu va transmita pana la aceasta data o notificare comuna referitoare la o alta data a transferului.

Citibank va confirma finalizarea transferului printr-un anunt pe propriul website - .Citibank.ro. In plus, Raiffeisen Bank va anunta finalizarea transferului pe propriul website - .raiffeisen.ro.

In urma finalizarii transferului, Raiffeisen Bank va va contacta pentru a va ura bun venit ca si client si va va furniza orice alte informatii de care ati putea avea nevoie.

9. Daca sunt implicat intr-un litigiu cu Citibank cu privire la unul din contractele mele, ce se va intampla cu litigiul?

Raiffeisen Bank nu va prelua respectivul(le) contract(e), iar orice litigiu cu privire la contractul(le) dumneavoastra va continua cu Citibank.

10. Daca am in curs o reclamatie impotriva Citibank in legatura cu unul din contractele mele, ce se va intampla cu plangerea mea dupa transfer?

Orice reclamatie formulata inainte de Data Transferului va continua sa fie solutionata de catre Citibank, context in care va rugam sa contactati in continuare pe Citibank in legatura cu astfel de reclamatii.

11. Voi putea continua sa folosesc ATM-urile Citibank dupa Transfer?

Dupa Data Transferului si pe parcursul Perioadei de Tranzitie, ATM-urile Citibank vor putea fi folosite in aceiasi termeni si conditii ca si inainte de transfer.

12. Voi avea posibilitatea de a folosi ATM-urile Raiffeisen Bank dupa Data Transferului si in ce conditii?

Dupa Data Transferului si pe parcursul Perioadei de Tranzitie, veti putea folosi reteaua de ATM-uri a Raiffeisen Bank in aceleasi conditii ca si inainte de transfer.

Dupa Perioada de Tranzitie, veti putea utiliza reteaua extinsa de ATM-uri a Raiffeisen Bank in aceleasi conditii pe care Raiffeisen Bank le ofera in general clientilor sai.

13. Voi putea folosi agentiile existente ale Citibank?

In timpul Perioadei de Tranzitie, clientii vor putea sa foloseasca agentiile Citibank existente. Veti fi informat in timp util de catre Raiffeisen Bank daca vor fi schimbari in reteaua teritoriala disponibila dupa transfer.

14. Voi putea folosi reteaua teritoriala Raiffeisen Bank?

Avand in vedere dificultatile tehnice in procesul de integrare a contractelor dumneavoastra in sistemul operational al Raiffeisen Bank, veti putea folosi reteaua teritoriala a Raiffeisen Bank in legatura cu produsele si serviciile transferate de la Citibank numai ulterior Perioadei de Tranzitie.

15. Va aduce acest transfer schimbari in contractele mele cu Citibank?

Cu exceptia situatiilor in care sunteti de acord cu acest lucru sau contractele cu privire la produsele si serviciile dumneavoastra o permit, contractul dumneavoastra nu va fi schimbat pana la expirarea Perioadei de Tranzitie. Orice schimbare contractuala va trebui notificata si implementata de Raiffeisen Bank in acord cu prevederile legale aplicabile.

16. Voi putea sa pastrez aceiasi termeni si aceleasi conditii in baza contractelor mele dupa Perioada de Tranzitie?

Termenii si conditiile stabilite de dumneavoastra cu Citibank vor continua numai pana la sfarsitul Perioadei de Tranzitie. In decursul Perioadei de Tranzitie, Raiffeisen Bank va va comunica o oferta care sa guverneze relatia dumneavoastra cu Raiffeisen Bank potrivit unor noi termeni contractuali in vigoare ulterior Perioadei de Tranzitie.

17. Ce se va intampla cu datele mele cu caracter personal?

In cadrul transferului, toate datele cu caracter personal obtinute de Citibank de la dumneavoastra cu privire la contractele dumneavoastra vor fi transferate catre Raiffeisen Bank, care va deveni operator in legatura cu aceste date.

Raiffeisen Bank va procesa datele dumneavoastra personale in scopul administrarii conturilor dumneavoastra de client si al furnizarii serviciilor bancare care constituie obiectul contractelor dumneavoastra. Conform Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, inainte si dupa transfer, veti continua sa beneficiati de urmatoarele drepturi: dreptul de acces la propriile date; dreptul de a modifica aceste date; dreptul de opozitie cu privire la o anumita prelucrare a datelor dumneavoastra cu caracter personal; dreptul de a nu face obiectul unei decizii individuale; si dreptul de a cere in instanta oricare dintre masurile de protectie mentionate mai sus.

18. Transferul presupune ca Citibank sa inceteze utilizarea datelor mele cu caracter personal?

Pentru a asigura a asigura transferarea contului dumneavoastra in conditii optime, Citibank va continua sa proceseze datele dumneavoastra - in numele si pe seama Raiffeisen Bank – in timpul Perioadei de Tranzitie pana la finalizarea integrarii contractelor in sistemele Raiffeisen Bank. Drepturile dumeavoastra personale nu vor fi afectate.

19. Trebuie sa platesc ceva pentru implementarea acestui transfer?

Nu, Citibank si Raiffeisen Bank vor suporta toate costurile de realizare a transferului.

20. Ce lege guverneaza acest transfer?

Transferul este incheiat potrivit legii romane care guverneaza, de asemenea, si contractele dumneavoastra cu Citibank.

21. Voi avea in continuare la dispozitie toate mijloacele de comunicare curente in relatia cu banca?

Pana la Data Transferului, Citibank va continua sa va puna la dispozitie toate mijloacele obisnuite de comunicare. Toate aceste mijloace de comunicare vor fi de asemenea disponibile dupa Data Transferului pe parcursul Perioadei de Tranzitie, cu exceptia comunicarilor prin posta sau prin fax la sediul central al Citibank.

Dupa Data Transferului, puteti comunica cu Raiffeisen Bank folosind si urmatoarele date de contact: Calea Floreasca 246C, Etajele 2-7, Bucuresti, Sector 1, 014476, Cladirea „SKY TOWER”, Numar Centrala: 021 306 3005, adresa de e-mail: serviciulclienti@raiffeisen.ro. Raiffeisen Bank va va informa in timp util despre orice alte noi mijloace de comunicare care va sunt puse la dispozitie.

22. Cand vom cunoaste oferta de produse si conditiile Raiffeisen?

In cursul Perioadei de Tranzitie, Raiffeisen Bank va va comunica o oferta cu scopul ca aceasta sa guverneze relatia cu Raiffeisen Bank in termenii noilor contracte ce urmeaza sa fie incheiate.

23. Cat timp am la dispozitie sa imi aleg o alta banca in cazul in care nu sunt de acord cu transferul?

In cazul in care nu sunteti de acord cu transferul, aveti dreptul de a denunta contractul dumneavoastra cu Citibank in termen de 2 luni de la momentul primirii notificarii transmise de Citibank cu privire la transfer.

Incetarea contractului dumneavoastra va insemna ca – in decurs de 30 de zile de la momentul comunicarii de catre dumneavoastra a notificarilor de incetare – va trebui sa platiti catre Citibank toate sumele datorate, ca urmare a produselor si serviciilor bancare de care beneficiati, precum si sa retrageti toate sumele pe care le detineti la Citibank in conturile curente, de economii sau de depozit.

Pentru mai multe detalii privind conditiile de incetare, va rugam sa consultati notificarile si contractele, precum si Termenii si Conditiile Generale de Afaceri aplicabile contractului(lor) dumneavoastra.

CREDIT DE NEVOI PERSONALE

1. Unde voi putea sa platesc in continuare ratele aferente contractului meu de credit?

Veti putea folosi toate mijloacele existente pentru platile curente ale sumelor scadente pe care le datorati in baza contractelor de credit de nevoi personale, astfel: la casieriile agentiilor Citibank, Posta Romana, PayPoint, Rompay, Euronet, ATM Cash-in, prin virament bancar. Daca vor exista schimbari in viitor, veti fi notificati in timp util de catre Raiffeisen Bank.

2. Pot sa ma opun transferului? Daca da, ce se va intampla cu sumele pe care le datorez bancii?

Potrivit legii, creantele Citibank detinute in baza contractelor dumneavoastra de credit pot fi transferate, iar acest transfer va produce efecte fata de dumneavoatra prin simpla notificare trimisa catre dumneavoastra de catre Citibank, ulterior finalizarii transferului de la Citibank catre Raiffeisen Bank.

In acord cu termenii contractului dumneavoastra, puteti sa incetati contractul de credit in orice moment. Daca veti alege sa incetati in acord cu termenii si conditiile din contractul dumneavoastra de credit, va trebui sa achitati in totalitate toate sumele datorate, inclusiv dobanzile si comisioanele aferente.

Pentru detalii complete privind toate consecintele legale si contractuale ale intentiei dumneavoastra de a inceta contractul de credit, va rugam sa consultati prevederile contractului dumneavoastra de credit.

Daca intentionati sa incetati contractul de credit anterior Datei Transferului, va rugam sa contactati Citibank prin mijloacele de comunicare obisnuite. In cazul in care intentionati sa incetati creditul dupa Data Transferului, va rugam sa contactati Raiffeisen Bank folosind oricare din detaliile de contact mentionate pe prima pagina a acestui document.

3. Transferul va afecta drepturile si mijloacele mele de aparare in baza contractelor de credit sau ale legii?

Transferul creantelor detinute de catre Citibank in baza contractelor dumneavoastra de credit nu va afecta drepturile si mijloacele de aparare pe care le aveti la dispozitie in baza contractelor relevante de credit si a legii. Veti putea formula impotriva Raiffeisen Bank toate mijloacele de aparare pe care le aveati la dispozitie impotriva Citibank anterior Datei Transferului, inclusiv dreptul de compensare.

4. Ar trebui sa platesc in continuare catre Citibank sau ar trebui sa incep sa platesc de acum catre Raiffeisen Bank?

Pana la Data Transferului, va trebui sa platiti in continuare catre Citibank prin intermediul mijloacelor curente de plata. Nu vor interveni schimbari in procesul de plata sau a numarului dumneavoastra de cont. Dupa Data Transferului si in timpul Perioadei de Tranzitie, pana la transmiterea unei notificari de catre Raiffeisen Bank, nu vor interveni schimbari in procesul de plata sau numarul dumneavoastra de cont, platile efectuate de dumneavoastra prin mijloacele obisnuite de plata reprezentand o plata valabila catre Raiffeisen Bank.

5. Care vor fi punctele de contact pentru contractele mele?

Pana la notificari viitoare, Citibank va fi primul dumneavoastra punct de contact pentru orice intrebari ati avea. Dupa Data Transferului, daca va interveni vreo schimbare in privinta mijloacelor obisnuite de comunicare, Raiffeisen Bank va va informa in timp util in conformitate cu prevederile legale aplicabile.

CARDURILE DE CREDIT

1. Numarul cardului meu de credit va ramane acelasi sau va fi schimbat dupa transfer? Voi primi un nou card?

Dupa Data Transferului si pe parcursul Perioadei de Tranzitie, veti avea acelasi card si acelasi numar de card. Odata ce datele dumneavoastra sunt integrate complet in sistemele Raiffeisen Bank, Raiffeisen Bank va emite un nou card cu un numar de card diferit. Veti fi informat de catre Raiffeisen Bank in timp util cu privire la emiterea de noi carduri.

2. Unde voi putea sa efectuez in continuare rambursarea sumelor datorate in urma utilizarii cardului de credit?

Pentru moment, veti putea folosi mijloacele existente pentru efectuarea platilor aferente sumelor utilizate din limita atasata cardului de credit. In cazul unor schimbari viitoare, veti fi notificat in timp util de catre Raiffeisen Bank in conformitate cu legislatia aplicabila.

3. Limita mea de credit va ramane aceeasi sau va fi modificata?

Transferul nu afecteaza limita dumneavoastra de credit.
Daca vor exista schimbari in viitor, veti fi notificat in timp util de catre Raiffeisen Bank in acord cu reglementarile aplicabile.

4. Va trebui sa platesc intreaga suma datorata lui Citibank la momentul transferului?

Transferul cardului dumneavoastra de credit catre o alta banca presupune ca toti termenii si toate conditiile stabilite sa fie aplicabile in continuare, asa cum prevad reglementarile actuale. Transferul nu determina accelerarea rambursarii integrale a sumei datorate catre Citibank la momentul transferului, astfel ca veti putea continua sa platiti sumele utilizate din limita de credit in acord cu termenii si conditiile din contractele dumneavoastra.

In orice caz, daca alegeti sa nu fiti de acord cu transferul catre Raiffeisen Bank, veti fi nevoit sa platiti datoriile actuale catre Citibank.

5. Am un card de credit co-branded (in parteneriat) emis de Citibank. Ce se va intampla cu acesta?

Pe parcursul Perioadei de Tranzitie, veti putea folosi in continuare cardul de credit Citibank co-branded in baza acelorasi termeni si conditii. Dupa Perioada de Tranzitie, Raiffeisen Bank va va face o oferta in baza termenilor si conditiilor cardurilor de credit co-branded ale Raiffeisen Bank (cu Vodafone).

6. Pe cine ar trebui sa sun daca am probleme cu cardul meu de credit Citibank?

Pana la Data Transferului, veti putea folosi in continuare mijloacele de comunicare obisnuite. Puteti contacta CitiPhone, disponibil 24/7 la numarul 0040 372 124 842 / 0040 213 040 560. In timpul Perioadei de Tranzitie si pana la o notificare ulterioara din partea Raiffeisen Bank, veti putea folosi mijloacele de comunicare obisnuite si puteti contacta CitiPhone, disponibil 24/7 la numarul 0040 372 124 842 / 0040 213 040 560.

7. Ce se va intampla cu punctele mele de loialitate acumulate in baza cardului meu de credit co-branded emis de Citibank?

Puteti folosi punctele dumneavoastra de loialitate ca si inainte, in acord cu termenii contractelor dumneavoastra.

8. Ce se va intampla cu asigurarile atasate cardului de credit?

Dupa Data Transferului, veti continua sa beneficiati de asigurarile existente care sunt atasate cardului dumneavoastra de credit.

La sfarsitul Perioadei de Tranzitie, Raiffeisen Bank va emite noi carduri in baza termenilor unor noi contracte ce vor fi incheiate cu dumneavoastra.

9. Ce se va intampla cu serviciile CitiAlert si E-statement?

In timpul Perioadei de Tranzitie, nu vor interveni schimbari in privinta serviciilor CitiAlert sau E-statement.

La sfarsitul Perioadei de Tranzitie, veti beneficia de serviciile Raiffeisen Bank de mesagerie telefonica si e-statement (extrase de cont disponibile in format electronic) asupra disponibilitatii carora Raiffeisen Bank va va informa in timp util.

10. Ce perioada de referinta, respectiv data de scadenta a obligatiilor de plata vor fi aplicabile ulterior: cele existente, asa cum sunt prevazute in contractul pentru emiterea cardului de credit Citibank sau acestea vor fi modificate?

Pe parcursul Perioadei de Tranzitie nu vor interveni schimbari cu privire la perioada de referinta, respectiv data de scadenta a obligatiilor de plata.

Daca vor exista schimbari in viitor, veti fi notificat in timp util de catre Raiffeisen Bank.

11. Am mai multe carduri suplimentare, vor fi transferate si acestea?

Cardurile suplimentare vor fi transferate impreuna cu cardul principal.

12. Va interveni vreo schimbare privind platile mele lunare?

Nu. Daca vor exista schimbari in viitor, veti fi notificat in timp util de catre Raiffeisen Bank.

13. Vor interveni schimbari privind detaliile platilor mele lunare de debitare directa efectuate prin cardul de credit?

Pana la Data Transferului, nu va trebui sa faceti nicio schimbare. Pe parcursul Perioadei de Tranzitie, veti fi notificat in timp util de catre Raiffeisen Bank in privinta oricaror schimbari privind conditiile aferente platilor dumneavoastra prin debitare directa.

DEPOZITE/CONTURI CURENTE/CONTURI DE ECONOMII

1. Unde voi putea continua sa efectuez platile mele obisnuite?

Conturile IBAN vor ramane aceleasi dupa Data Transferului pe durata Perioadei de Tranzitie si veti putea folosi mijloacele existente pentru platile curente. Orice schimbari care vor interveni cu privire la conturile IBAN vor fi notificate de catre Raiffeisen Bank in timp util in conformitate cu legea aplicabila.

2. Citibank imi garanteaza fondurile?

Depozitele facute de clienti cu Citibank se bucura de protectia Schemei de Compensatii pentru Servicii Financiare din Irlanda, datorita faptului ca Citibank este o sucursala a unei banci din Irlanda. Daca – pana la Data Transferului – Citibank nu va putea sa isi indeplineasca obligatiile, dumneavoastra ati putea sa va recuperati banii din conturile curente, de economii si/sau de depozit intr-o limita de 100.000 EURO.

Incepand cu Data Transferului, clientii Citibank nu vor mai beneficia de protectia oferita de schema de garantare din Irlanda si vor fi protejati prin intermediul schemei de garantare a statului Roman.

Depozitele facute de clienti la Raiffeisen Bank se bucura de protectia Fondului Roman de Garantare a Depozitelor constituit prin Ordonanta de Guvern nr. 39/1996. Daca – dupa Data Transferului – Raiffeisen Bank nu va putea sa isi achite obligatiile, veti putea sa va recuperati banii din conturile de economii/depozit in limita unei sume reprezentand echivalentul in RON a 100.000 EURO.

3. Daca am un cont curent/ de depozit/ de economii atat la Citibank, cat si la Raiffeisen Bank, toate fondurile mele vor continua sa fie protejate in totalitate dupa transfer?

Daca aveti disponibilitati in conturi deschise atat la Citibank, cat si la Raiffeisen Bank, transferul va avea un efect suplimentar.

Anterior Datei Transferului, daca atat Citibank, cat si Raiffeisen Bank nu ar mai putea sa isi indeplineasca obligatiile fata de deponenti, ati avea dreptul sa solicitati protectia in Romania (pentru depozitele la Raiffeisen Bank) si in Irlanda (pentru depozitele la Citibank). Intr-un astfel de caz, veti putea sa recuperati o suma maxima in valoare de 100.000 EURO plus echivalentul in RON a unei sume maxime de 100.000 EURO.

Dupa Data Transferului, intrucat depozitele dumnevoastra la Citibank vor fi transferate catre Raiffeisen Bank, veti putea solicita protectia doar in Romania cu privire la o suma care nu ar depasi echivalentul in RON a 100.000 EURO. Astfel, veti fi afectat in masura in care ati avea depozite care depasesc limita de 100.000 EURO.

4. Am deschis un cont in calitate de co-titular la Citibank. Ce impact va avea transferul asupra acoperirii garantiei pentru depozitul meu?

Daca inainte de Data Transferului, dumneavoastra (si fiecare dintre co-titularii dumneavoastra) ati beneficiat de protectia Schemei de Compensatii pentru Servicii Financiare in limita a 100.000 EURO, dupa Data Transferului, titularul de cont va fi protejat prin Schema de Garantare a Depozitelor din Romania in limita echivalenta in RON a 100.000 EURO.

5. La data la care depozitul meu este transferat catre Raiffeisen Bank, depozitul meu va fi inceta inainte de termen? Daca termenul depozitului meu este intrerupt, voi beneficia in continuare de dobanzile la care am contractat initial depozitul?

Depozitele dumneavoastra cu dobanda fixa aflate in derulare nu vor fi intrerupte ca urmare a transferului. In cazul acestor depozite, nicio schimbare nu va fi adusa ratei dobanzii pana la scadenta.

Pentru depozitele noi si reinnoiri de depozite, orice schimbari ale termenilor si conditiilor contractelor de depozit vor fi facute si notificate de catre Raiffeisen Bank in acord cu reglementarile aplicabile.

6. Daca nu vreau sa continui relatia cu Raiffeisen Bank si solicit incetarea depozitului inainte de termen, voi fi penalizat?

Conditiile financiare in caz de intrerupere inainte de termen a depozitului sunt determinate in acord cu termenii si conditiilecontractuale pe care le-ati semnat cu Citibank.

7. Am optat pentru plati periodice (plati recurente/ debit direct). Trebuie sa iau vreo masura ca sa ma asigur ca banii sunt platiti in aceleasi conditii?

Platile dumneavoastra se vor desfasura in aceleasi conditii. Destinatarul acestor plati (sau initiatorul platii in cazul debitarilor directe) va ramane acelasi ca in prezent si pe parcursul Perioadei de Tranzitie. Orice modificari care vor fi facute in legatura cu platile obisnuite (plati recurente/debitare directa) vor fi comunicate de catre Raiffeisen Bank in timp util in acord cu dispozitiile legale aplicabile.

8. Transferul va afecta drepturile de compensare cu privire la conturile mele?

Aceasta informatie este relevanta pentru dumneavoastra doar daca, imediat inainte de transfer, sunteti titularului unui credit acordat de catre Raiffeisen Bank.

Dreptul de compensare este dreptul unei banci ca, in anumite conditii, sa foloseasca banii pe care i-ati depozitat la aceasta (intr-un cont curent sau cont de economii) in schimbul unei datorii pe care o aveti de asemenea catre aceasta (precum un imprumut, un credit ipotecar, o facilitate de descoperit de cont (overdraft) sau un card de credit) si care devine exigibila. De exemplu, daca un drept de compensare este inclus in termenii si conditiile contractuale agreate de dumneavoastra si in prezent detineti la Citibank atat un cont de economii, cat si un imprumut, daca nu veti rambursa imprumutul, disponibilitatile aflate in contul dumneavoastra de economii pot fi utilizate de catre Citibank pentru acoperirea sumelor restante aferente imprumutului.

In prezent, Citibank are dreptul de compensare in baza contractelor asupra banilor depozitati de fiecare client al Citibank in schimbul unei datorii exigibile a acestui client catre Citibank.

Dupa Data Transferului, pe parcursul Perioadei de Tranzitie, Raiffeisen Bank a fost de acord sa nu exercite un astfel de drept si in consecinta (pentru aceasta perioada de timp), nu va exercita dreptul de compensare asupra banilor pe care i-ati depozitat la Citibank in schimbul oricaror datorii pe care le inregistrati in prezent fata de Raifeisen Bank.

9. Va putea Raiffeisen Bank sa solicite rambursarea tuturor sumelor aferente contractelor mele de credit daca inregistrez restante la rambursarea sumelor datorate in baza unui singur contract de credit?

Conform contractelor de credit, Citibank are in prezent dreptul de a solicita plata tuturor sumelor scadente in baza oricaror contracte de credit incheiate cu un client oricand acest client inregistreaza intarzieiri la rambursarea sumelor datorate in baza unui contract de credit. Dupa Data Transferului, acest drept va fi transferat catre Raiffeisen Bank, cuprinzand toate contractele incheiate de catre Raiffeisen Bank cu dumneavoastra.

Pana la sfarsitul Perioadei de Tranzitie, Raiffeisen Bank a fost de acord sa nu exercite acest drept si, prin urmare, nu va solicita astfel de plati pentru creditele contractate de dumneavoastra de la Citibank si care sunt transferate la Raiffeisen Bank in cazul in care nu va indepliniti alte obligatii de plata asumate in baza contractelor incheiate cu Raiffeisen Bank.

10. Ca si client CitiGold, voi primi in continuare aceleasi servicii bancare? Ce se intampla cu privire la privilegiile mele?

Pana la sfarsitul Perioadei de Tranzitie, transferul nu va afecta serviciile bancare furnizate dumneavoastra si nici privilegiile de care beneficiati .

Toti termenii si toate conditiile din contractele dumneavoastra vor ramane in vigoare pana la schimbari viitoare care vor fi implementate de catre Raiffeisen Bank. Orice astfel de schimbari vor fi notificate si implementate de catre Raiffeisen Bank cu respectarea prevederilor legale aplicabile.

PRODUSE DE INVESTITII & DE ASIGURARI

1. Ce se va intampla cu portofoliul meu de investitii si alte servicii de wealth management?

Transferul nu va afecta termenii si conditiile contractelor dumneavoastra. Citibank si Raiffeisen Bank sunt decise sa realizeze un transfer optim al conturilor detinute la Citibank, avand in vedere profilul special al clientilor. Daca vor interveni schimbari in viitor, veti fi notificat in timp util de catre Raiffeisen Bank in acord cu reglementarile aplicabile.

2. Voi beneficia in continuare de mijloacele de comunicare existente cu banca?

Pana la Data Transferului, Citibank va continua sa va ofere servicii prin intermediul bancherului personal, precum si prin adresa de e-mail dedicata segmentului de clienti Citigold: Citigold.support@Citi.com. Raiffeisen Bank va va comunica in timp util despre orice alte mijloace noi de comunicare ce vor puse fi la dispozitia dumneavoastra dupa Data Transferului.

3. Voi putea sa imi reinnoiesc depozitele structurate de tip Dual Currency?

Depozitele structurate de tip Dual Currency nu vor fi transferate catre Raiffeisen Bank. Pentru o anumita perioada, veti putea totusi sa reinnoiti aceste depozite la Citibank, cu conditia ca perioada pentru care sunt constituite aceste depozite sa expire cel mai tarziu cu 30 de zile anterior Datei Transferului, data la care Citibank va inceta aceasta activitate.

Pana la incetarea activitatii, depozitele structurate de tip Dual Currency vor continua sa fie furnizate in conformitate cu dispozitiile contractuale ce guverneaza relatia cu Citibank, cu respectarea termenelor stabilite pentru fiecare dintre aceste depozite.

Dupa Data Transferului, Raiffeisen Bank va oferi o gama larga de depozite structurate (incluzand depozite de tip Dual Currency) .

4. Daca detin unitati in Fonduri de investitii pe care Raiffeisen Bank nu le ofera, ce se va intampla dupa Data Transferului cu unitatile pe care le detin? Cum poate fi asigurata continuitatea?

Veti putea sa continuati investitiile actuale. Custodia si detinerile in fonduri vor fi efectuate de catre Raiffeisen Bank, in timp ce executarea ordinelor va fi efectuata prin intermediul subsidiarei sale – Raiffeisen Capital & Investment.

5. Voi putea sa investesc/sa rascumpar detinerile in aceste fonduri de investitii?

Pana la Data Transferului, puteti investi/rascumpara unitati din aceste fonduri prin intermediul Citibank, ca si pana acum, conform contractelor existente. Dupa Data Transferului, Raiffeisen Bank – prin intermediul subsidiarei sale Raiffeisen Capital & Investment – pe baza unui contract specific incheiat cu dumneavoastra, va asigura executarea ordinelor de subscriere /rascumparare.

6. Am achizitionat un Contract de asigurare cu componenta investitionala prin intermediul Citibank, Raiffeisen Bank va continua sa ofere acest produs? Daca nu, ce se va intampla cu contractul meu de asigurare cu componenta investitionala?

Contractele de asigurare cu componenta investitionala nu sunt incluse in transferul agreat intre Citibank si Raiffeisen Bank.

Pana la Data Transferului, Citibank va furniza si va asigura aceleasi servicii privind administrarea contractelor dumneavoastra. Mai mult, Citibank sau asiguratorul dumneavoastra va va oferi la timp toate informatiile necesare privind societatile care au dreptul sa asigure administrarea contractelor dumneavoastra de asigurare (precum servicii adaugate, reinnoiri, schimbari, rascumpararea totala/partiala, etc.) dupa Data Transferului.

FACILITATE DE DESCOPERIT DE CONT

Contractul meu de facilitate de descoperit de cont va fi transferat catre Raiffeisen Bank?

Da, contractul dumneavoastra de facilitate de descoperit de cont va fi transferat catre Raiffeisen Bank.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



ING lanseaza o platformă cu oferte speciale pentru clientii firme

ING lansează Business Deals, o platformă în care antreprenorii au acces la oferte B2B, negociate de reprezentanții băncii, pentru nevoile afacerii lor, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Clienții beneficiază de reduceri la o gamă largă detalii

ING Bank sustine eficienta energetica a cladirilor

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF) anunță lansarea „Caravanei ROENEF”, un proiect destinat promovării eficienței energetice în clădiri și creșterii gradului de informare, la nivelul populației, cu privire la beneficiile pe detalii

ING Bank a ajuns la 1,85 milioane clienti activi

Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6% față de perioada similară a anului anterior, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de detalii

Patria Bank si-a majorat creditele cu 8%

Patria Bank, banca specializata in sprijinirea antreprenorilor romani, a anuntat un profit net de 18,1 milioane lei pentru primele sase luni ale anului 2024, in crestere cu 61% fata de nivelul inregistrat in primul semestru al anului 2023, conform unui comunicat al detalii

 



 

Ultimele Comentarii