BANCI | Educatie financiara

Ce poate face un bancomat inteligent: plata facturilor, schimburi valutare, incarcarea cartelei telefonice, chiar daca nu ai card

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-05-06 08:53

Bancile romanesti dezvolta tot mai intens serviciile bancare electronice, precum bancomatele inteligente, care ofera clientilor avantajul de a efectua rapid si la orice ora (acestea functionand non-stop), diverse operatiuni uzuale, precum plata facturilor, incarcarea cartelei de telefon, schimburi valutare, plati sau transferuri de bani.

Garanti Bank este una dintre bancile care mizeaza pe inovatia bancara, prin dezvoltarea unei retele de bancomate inteligente la care au acces nu doar clientii bancii, ci oricine doreste sa efectueze diverse operatiuni, fara a avea nevoie de un card, precum schimburi valutare, plata facturilor sau incarcarea cartelei de telefon.

Garanti Bank deține o retea de 289 de ATM-uri, fiind cea mai extinsă rețea de bancomate inteligente din țară. Banca planuieste sa mai puna in functiune inca 60 de noi bancomate in acest an. 

Succesul bancomatelor inteligente este demonstrat de numarul tot mai mare al celor care le utilizeaza: per ansamblu, în luna martie 2014 s-a înregistrat o creștere a numărului de operațiuni cu 26% față de luna martie 2013, conform datelor furnizate de banca.

Iata si cateva intrebari la care ne-au raspuns reprezentantii bancii, pentru a detalia modul in care functioneaza bancomatele inteligente si ce servicii ofera.

Ce servicii oferă și cui se adresează ATM-urile Garanti Bank?

ATM-urile Garanti Bank, denumite BancoSmart, prezintă multiple funcționalități de care se pot bucura atât clienții, cât și cei care înca nu au un cont deschis la Garanti Bank.

Disponibile 24 de ore din 24, bancomatele inteligente Garanti Bank permit o varietate de tranzacții, de la cele obișnuite precum retrageri de numerar sau interogare sold, până la plăți fără card și depozite sau transferuri bancare și operațiuni de schimb valutar.

Meniul ATM-ului este ușor de folosit, utilizatorul fiind ghidat pas cu pas în efectuarea operațiunilor.

Ce operațiuni fără card se pot efectua la bancomatele Garanti Bank?

Bancomatele inteligente Garanti Bank oferă posibilitatea efectuării următoarelor tranzacții, fără a fi necesară utilizarea unui card bancar:

- depunere numerar (în RON și EUR) în conturile deschise în cadrul băncii
- plata facturilor la utilități și telecomunicații
- rambursarea ratelor pe cardul de credit Bonus Card
- schimb valutar (EUR)
- reîncarcarea cartelelor telefonice preplătite

Toate operațiunile fără card efectuate prin intermediul rețelei de ATM-uri Garanti Bank au comision zero.

Pachetul de servicii fără card este disponbil în întreaga reţea de ATM-uri a băncii din ţară și se adresează atât clienţilor băncii, cât şi tuturor celor care doresc să facă operaţiuni fără card.
 
Care sunt cele mai frecvente operațiuni efectuate în rețeaua de bancomate Garanti Bank?

Printre cele mai frecvente operațiuni efectuate la ATM-urile Garanti Bank se află retragerile de numerar și tranzacțiile fără card, precum plata facturilor și schimbul valutar.

Cum a evoluat numărului operațiunilor efectuate în rețeaua de bancomate Garanti Bank?

Per ansamblu, în luna martie 2014 s-a înregistrat o creștere a numărului de operațiuni cu 26% față de luna martie 2013.

Ce operațiuni poate efectua un client Garanti Bank la ATM-urile băncii?

Clienții Garanti Bank pot efectua următoarele operațiuni:
- plata facturilor  la utilități și telecomunicații
- plăți către un alt client Garanti Bank
- schimb valutar direct din cont la un curs de schimb mai avantajos decât la ghișeele băncii
- transferuri în RON sau valută din propriul cont în alte conturi deschise la Garanti Bank
- reîncărcarea cartelelor telefonice
- depuneri și retrageri de numerar
- achitarea sumei minime de plată pentru cardul de credit personal, cât şi pentru alte carduri de credit Bonus Card
- deschideri de cont
- setari generale: actualizarea datelor, schimbare PIN, vizualizarea adreselor ATM-urilor şi agenţiilor Garanti Bank, interogare sold

Cum pot utiliza ATM-urile Garanti Bank persoanele care nu sunt clienți ai băncii?

Cei care nu sunt clienți Garanti Bank pot utiliza bancomatele inteligente fie pentru tranzacții fără card, precum schimbul valutar, fie folosind cardurile emise de alte bănci pentru retrageri de numerar și achitare facturi.

Spre exemplu, oricine dorește să vândă euro, chiar dacă nu este client al băncii sau nu deţine un card bancar, poate accesa orice ATM Garanti Bank şi, prin simpla apăsare a tastei Enter, alege din meniul afişat opţiunea de vânzare euro.

Către ce furnizori se pot achita facturi utilizând BancoSmart-ul Garanti Bank?

Lista completă a furnizorilor către care se pot achita facturile, prin intermediul ATM-urilor Garanti Bank, este disponibilă pe site-ul băncii.
http://www.garantibank.ro/ro/banking/retail/plata_facturilor.html
 
Câte bancomate inteligente cuprinde rețeaua locală Garanti Bank? În ce zone sunt amplasate?

Garanti Bank deține 289 de ATM-uri, fiind cea mai extinsă rețea de bancomate inteligente din țară. Lista acestora poate fi consultată pe site-ul băncii la:
http://www.garantibank.ro/ro/about_us/atm_locations.html

Pentru anul 2014, Garanti Bank plănuiește să crească numărul bancomatelor cu 60 de unitati, extinzând astfel rețeaua locală.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Ferratum mi-a cesionat creditul si mi-a pus poprire fara instiintare. Este legal?

„Buna seara, Am luat un imprumut de 5000 lei de la ferratum bank si nu l am mai putut plati din cauza dobanzii foarte mari. Creditul a fost cesionat catre Svea nu am primit nicio instiintare sau somatie plata , am primit direct poprire salariu .In detalii

Am primit un telefon pentru actualizarea aplicatiei YOU BRD si am fost fraudat. Cum pot sa recuperez banii?

„Mi-a fost fraudat contul la BRD prin aplicația you brd. Am primit un telefon,crezând că este de la brd,să-mi actualizeze aplicația you brd, și în acest timp mi-au fost transferați din cont 88000 lei în doua tranzacții. După detalii

Ai codul PIN al cardului in telefon? Risti sa-ti pierzi banii!

Te-ai intrebat vreodata ce se intampla daca pierzi sau ti se fura cardul, iar odata cu el si portofelul sau telefonul, in care ai si codul PIN? Raspunsul, din pacate, este de rau augur. Risti sa pierzi banii de pe card, daca hotul gaseste PIN-ul in telefon si retrage banii de pe card, detalii

Finopro imi cere 17.500 de lei pentru un credit exigibil anticipat de 2.500 de lei la Credius! Ce pot sa fac?

„Buna ziua. Am si eu o problema. Acum un an de zile, am facut un credit de nevoi personale la Credius IFN. Acesta a fost in valoare de 2500 de lei ( din care 500 de lei taxa de analiza ) . Am platit cateva rate, dupa care am ramas fara serviciu, iar plata ratelor a devenit detalii

 



 

Ultimele Comentarii