Online banking in siguranta | Educatie financiara

Cand poate banca sa-mi blocheze contul?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2023-11-24 10:34

Este bine de stiut ca bancile pot sa blocheze conturile clientilor, in anumite conditii, conform prevederilor din contractul standard.

Iata, de exemplu, situatiile in care poate fi blocat un cont ING Bank, conform prevederilor din Conditiile generale de afaceri.

- Contul poate fi blocat daca nu sunt furnizate informatiile solicitate de banca:

"Banca isi rezerva dreptul de a indisponibiliza contul/conturile Clientului atunci cand Clientul//Persoana Imputernicita nu furnizeaza informatiile si/sau documentele solicitiate de Banca sau furnizeaza Bancii informatii si/sau documente false, eronate, incomplete, care nu sunt de actualitate".

- Contul poate fi blocat in cazul suspiciunilor de frauda:

"Banca isi rezerva dreptul de a indisponibiliza contul/conturile Clientului daca Banca are suspiciuni de frauda sau are suspiciuni cu privire la realitatea declaratiilor, informatiilor si documentelor furnizate Bancii."

- Contul poate fi blocat in cazul suspiciunilor privind natura operatiunilor:

"Banca isi rezerva dreptul de a indisponibiliza contul/conturile Clientului daca Banca are suspiciuni cu privire la caracterul ilicit, scopul sau natura operatiunilor derulate prin contul/conturile Clientului si/sau la neconcordanta dintre acestea si profilul tranzactional stabilit de Banca Clientului (ex. efectuarea de tranzactii rezultate din activitati economice desfasurate de client)."

- Contul poate fi blocat daca Clientul nu este beneficiarul real al fondurilor

"Banca isi rezerva dreptul de a indisponibiliza contul/conturile Clientului daca Clientul declara ca nu este beneficiarul real al fondurilor ce ii tranziteaza contul/conturile sau daca Banca are indicii/suspiciuni potrivit carora Clientul nu ar fi beneficiarul real al fondurilor."

- Contul poate fi blocat in cazul operatiunilor cu tari sub embargouri sau sanctiuni internationale:

"Totodata, in cazul unor suspiciuni privind implicarea directa sau indirecta a Clientului sau a unei/unor operatiuni ale sale in tari si/sau cu persoane fizice si/sau cu entitati avand domiciliul/sediul in tari care fac subiectul unui regim de sanctiuni internationale, embargouri sau masuri similare emise de Uniunea Europeana/ Statele Unite ale Americii /alte autoritati sau in tari identificate de Uniunea Europeana ca avand grad ridicat de risc deoarece nu dispun de sisteme efective de combatere a spalarii banilor si finantarii terorismului , Banca isi rezerva dreptul de a solicita orice informatii si/sau documente suplimentare si/sau de a bloca/refuza efectuarea tranzactiilor in/si din contul/conturile Clientului. Clientul recunoaste ca o asemenea neexecutare din partea Bancii nu atrage dreptul Clientului de a nu-si executa toate obligatiile asumate fata de Banca."

"2. PREVEDERI GENERALE PRIVIND DESCHIDEREA, MENTINEREA ŞI OPERAREA UNUI CONT LA BANCĂ

2.1. Banca nu va deschide niciun cont Clientului dacă acesta nu furnizează Băncii toate informatiile, declaratiile si/sau documentele solicitate de Bancă pentru identificarea Clientului, deschiderea si operarea contului.

2.2. In momentul deschiderii unui cont la Banca sau al incheierii altor raporturi contractuale cu Banca, precum si pe intreg parcursul relatiei contractuale, Clientul va furniza Bancii toate informaţiile si documentele care reflecta datele personale de identificare, precum si orice alte documente justificative, declaratii si/sau informatii considerate relevante solicitate de Banca cu o anumita frecventa stabilita in ani, in conformitate cu normele si procedurile sale si/sau in orice moment, ori de cate ori aceasta considera necesar pentru justificarea operatiunilor derulate prin Banca (ca de ex. incasari, plati, depuneri si retrageri de numerar, etc.) si/sau determinarea situatiei reale a Clientului, , cum ar fi fara a se limita la identificarea corespunzatoare a Clientului, verificarea identitatii beneficiarului si/sau provenientei fondurilor, scopul si natura tranzactiilor efectuate prin conturileClientului.

Conturile ING se folosesc numai pentru tranzactii in nume propriu, si nu pentru tranzactii aferente unor activitati economice (inclusiv activitati comerciale, activitati
independente desfasurate in scopul obtinerii de venituri, activitatile profesiilor liberale) ce pot fi desfasurate pe persoana fizica autorizata sau prin societati sau alte forme de organizare specifice activitatilor in cauza.

2.3. Clientul va furniza in mod obligatoriu cel putin informatii si documente doveditoare privind adresa la care locuieste, date de contact, data si locul nasterii, codul numeric personal sau, dupa cum este cazul, alt element unic de identificare similar, numele/denumirea angajatorului sau natura activitatii proprii, sursa fondurilor sale, specimenul de semnatura, statutul fiscal detinut in Statele Unite ale Americii si/sau in orice alt stat. Documentele care atesta informatiile furnizate Bancii vor fi prezentate in original sau in alta forma acceptata de Banca.

2.4. (1) Banca isi rezerva dreptul de a nu deschide relatia de afaceri si/sau contul si/sau de a nu efectua tranzactiile ordonate de Client/Persoanele Imputernicite de acesta si/sau de a nu permite contractarea anumitor produse sau servicii si/sau de a indisponibiliza contul/conturile Clientului si/sau de a inceta relatia de afaceri (i) atunci cand Clientul//Persoana Imputernicita nu furnizeaza informatiile si/sau documentele solicitiate de Banca sau furnizeaza Bancii informatii si/sau documente false, eronate, incomplete, care nu sunt de actualitate, si/sau (ii) daca Banca are suspiciuni de frauda sau are suspiciuni cu privire la realitatea declaratiilor, informatiilor si documentelor furnizate Bancii, si/sau (iii) daca Banca are suspiciuni cu privire la caracterul ilicit, scopul sau natura operatiunilor derulate prin contul/conturile Clientului si/sau la neconcordanta dintre acestea si profilul tranzactional stabilit de Banca Clientului (ex. efectuarea de tranzactii rezultate din activitati economice desfasurate de client) si/sau (v) daca Clientul declara ca nu este beneficiarul real al fondurilor ce ii tranziteaza contul/conturile sau daca Banca are indicii/suspiciuni potrivit carora Clientul nu ar fi beneficiarul real al fondurilor.

Totodata, in cazul unor suspiciuni privind implicarea directa sau indirecta a Clientului sau a unei/unor operatiuni ale sale in tari si/sau cu persoane fizice si/sau cu entitati avand domiciliul/sediul in tari care fac subiectul unui regim de sanctiuni internationale, embargouri sau masuri similare emise de Uniunea Europeana/ Statele Unite ale Americii /alte autoritati sau in tari identificate de Uniunea Europeana ca avand grad ridicat de risc deoarece nu dispun de sisteme efective de combatere a spalarii banilor si finantarii terorismului , Banca isi rezerva dreptul de a solicita orice informatii si/sau documente suplimentare si/sau de a bloca/refuza efectuarea tranzactiilor in/si din contul/conturile Clientului. Clientul recunoaste ca o asemenea neexecutare din partea Bancii nu atrage dreptul Clientului de a nu-si executa toate obligatiile asumate fata de Banca.

(2) In vederea respectarii obligatiei legale de monitorizare continua a relatiilor cu clientii sai, Banca poate amana si/sau suspenda executarea oricarei tranzactii ordonate de Client/ Persoana Imputernicita in situatiile in care considera necesara o examinare suplimentara a acesteia sau receptionarea unor documente/informatii justificative de la client.

Clientul/Persoana Imputernicita va fi informat despre executarea tranzactiei prin extrasul de cont.

(3) Banca isi rezerva dreptul de a debita contul Clientului si de a returna sumele incasate de Client, fara notificare prealabila, in cazul unor fraude identificate sau semnalate inclusiv prin mesaje primite prin canal securizat (ex. mesaj Swift). Banca nu va putea fi tinuta raspunzatoare pentru o astfel de operatiune, fiind considerata irevocabil mandatata in acest sens, si nici nu va compensa Clientul pentru vreo dauna in legatura cu aceasta..

2.5. In cazul in care intervin modificari in informatiile/declaratiile/documentele furnizate Bancii, inclusiv in ceea ce priveste calitatea sa de persoana expusa public sau de membru de familie al unei persoane expuse public sau de persoana cunoscuta ca asociat apropiat al unei persoane expuse public, astfel cum aceste notiuni sunt definite in legislatia aplicabila, precum si in cazul in care intervin modificari in profilul sau tranzactional (cum ar fi tarile in care/prin intermediul carora tranzactioneaza sau schimbarea semnificativa a volumului tranzactiilor), Clientul se angajeaza prin prezentele CGA sa informeze imediat Banca cu privire la respectivele modificari inclusiv modificarea datelor de identificare si/sau a datelor de contact si sa puna la dispozitie, la solicitarea Bancii, documente justificative. Clientul informeaza Banca fie prin completarea formularelor puse la dispozitie de aceasta in sediile sale, fie prin intermediul altor canale puse la dispozitie in acestsens.

2.6. Banca, dupa caz, va bloca contul/conturile Clientului si/sau va refuza sa execute operaţiunile derulate sau care urmeaza a se derula prin Banca, daca Clientul nu prezinta Bancii orice informatii suplimentare si/sau documente justificative solicitate de catre Banca sau prevazute in art. 2.2/2.3 de mai sus, inclusiv daca informatiile si/sau documentele prezentate sunt incomplete, eronate, false sau necorespunzatoare. Pe durata perioadei de blocare mentionata in art. 2.4 si 2.5 de mai sus, precum si in prezentul articol, Banca isi rezerva dreptul de a nu calcula dobanda la soldurile creditoare ale conturilor Clientului, iar Clientul recunoaste ca o asemenea neexecutare nu atrage dreptul Clientului de a nu-si executa toate obligatiile asumate fata de Banca. 

Totodata, neprezentarea/refuzul Clientului de a prezenta documentele justificative si/sau informatiile suplimentare solicitate de catre Banca va putea avea drept consecinta, inclusiv imposibilitatea acesteia de a furniza produse sau servicii noi sau continuarea furnizarii celor deja detinute de catre
Client, si chiar incetarea raporturilor Banca - Client.

2.7. Banca poate refuza sa execute ordinele, instructiunile, declaratiile si comunicarile catre Banca daca semnatura(ile) de pe aceastea nu este(sunt) conforma(e) cu specimenul(ele) de semnatura depus(e) la Banca de catre Client pe formularul special pus la dispozitia acestuia.

2.8. Clientul este de acord ca Banca nu va fi responsabila pentru consecintele cauzate de falsificarea sau contrafacerea oricaror
formulare/ordine/intructiuni /comunicari atunci cand semantura(ile) depusa(e) pe acestea nu este/sunt conforma(e) cu specimenul de semnatura depus la Banca de catre Client."

Taguri: cont euro  ING Bank  cont online  reclamatie ING Bank  banca  cont bancar  Educatie financiara  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Ferratum mi-a cesionat creditul si mi-a pus poprire fara instiintare. Este legal?

„Buna seara, Am luat un imprumut de 5000 lei de la ferratum bank si nu l am mai putut plati din cauza dobanzii foarte mari. Creditul a fost cesionat catre Svea nu am primit nicio instiintare sau somatie plata , am primit direct poprire salariu .In detalii

Am primit un telefon pentru actualizarea aplicatiei YOU BRD si am fost fraudat. Cum pot sa recuperez banii?

„Mi-a fost fraudat contul la BRD prin aplicația you brd. Am primit un telefon,crezând că este de la brd,să-mi actualizeze aplicația you brd, și în acest timp mi-au fost transferați din cont 88000 lei în doua tranzacții. După detalii

Ai codul PIN al cardului in telefon? Risti sa-ti pierzi banii!

Te-ai intrebat vreodata ce se intampla daca pierzi sau ti se fura cardul, iar odata cu el si portofelul sau telefonul, in care ai si codul PIN? Raspunsul, din pacate, este de rau augur. Risti sa pierzi banii de pe card, daca hotul gaseste PIN-ul in telefon si retrage banii de pe card, detalii

Finopro imi cere 17.500 de lei pentru un credit exigibil anticipat de 2.500 de lei la Credius! Ce pot sa fac?

„Buna ziua. Am si eu o problema. Acum un an de zile, am facut un credit de nevoi personale la Credius IFN. Acesta a fost in valoare de 2500 de lei ( din care 500 de lei taxa de analiza ) . Am platit cateva rate, dupa care am ramas fara serviciu, iar plata ratelor a devenit detalii

 



 

Ultimele Comentarii