BANCI | Ultima Ora

BRD anunta un profit net de 136 milioane lei in primul trimestru din 2015, de 3,7 ori mai mare, datorita injumatatirii provizioanelor pentru credite neperformante

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-05-06 09:22

BRD a anuntat obtinerea unui profit net de 136 milioane lei la nivel individual (140 milioane lei consolidat la nivel de grup) in primul trimestru din acest an, de 3,7 ori mai ridicat decat in primele trei luni din 2014, cand era de 37 milioane lei, datorita injumatatirii costului riscului (provizioanele pentru creditele neperformante), care a scazut de la 246 la 105 milioane lei, conform datelor din raportul financiar publicat de banca franceza.

Profitul operational al BRD a scazut insa cu 10%, la 267 milioane lei in primul trimestru din 2015, fata de 297 milioane lei in primele trei luni, pe fondul scaderii veniturilor din dobanzi si comisioane si mentinerii cheltuielilor la acelasi nivel.

In timp ce BRD si-a mentinut cheltuielile operationale la 305 milioane lei, venitul net s-a diminuat la 572 milioane lei in primul trimestru din 2015, fata de 602 milioane in primele trei luni din 2014, din cauza reducerii semnificative a veniturilor din dobanzi, de la 566 la 467 milioane lei, dar si a veniturilor din comisioane, de la 184 la 172 milioane lei.

Rata creditelor neperformante la BRD a crescut usor in primul trimestru, la 20,5%, fata de 20,3% la finalul lui 2014, dupa ce parcursul anului trecut banca si-a curatat portofoliul de neperformante prin vanzari si scoateri in afara bilantului, consecinta fiind diminuarea indicatorului de neperformanta de la 24,8% in primul trimestru din 2014 la 20,3% la finalul anului.

Rata de acoperire cu provizioane a neperformantelor a crescut la 72,7%, fata de 71% la finalul lui 2014.

Comunicatul BRD:

REZULTATELE GRUPULUI BRD, LA T1-2015: ÎMBUNĂTĂŢIRE SEMNIFICATIVĂ A PROFITABILITĂŢII

Principalii indicatori financiari ai BRD-Groupe Société Générale la 31 martie 2015 la nivel consolidat, dacă nu se precizează altfel, în conformitate cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS):

- Profit net consolidat de 140 milioane RON, de 2,9 ori mai mare în comparaţie cu T1-2014, conducând la o rentabilitate anualizată a capitalurilor proprii (ROE) de 9,6%

- Declin semnificativ al costului riscului (-55% comparativ cu T1-2014)

- Scăderea ratei creditelor neperformante (la 20% faţă de 25% la martie 2014) datorită operaţiunilor de ştergere şi vânzare de creanţe neperformante

- Consolidarea gradului de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante (73% la sfârşitul lunii martie 2015 faţă de 71% la sfârşitul lunii martie 2014)

- Indicator de solvabilitate solid: 17,6% faţă de 15,6% la martie 2014 şi 17,2% la decembrie 2014 (la nivel individual)

- Creştere peste nivelul pieţei a depozitelor persoanelor fizice: +11%* faţă de luna martie 2014

-Volumul creditelor nou-acordate pe segmentul retail** a crescut cu 6% faţă de T1-2014 susţinut de creditele pentru locuinţe

La finalul lunii martie 2015, soldul creditelor brute din sectorul bancar românesc a continuat să se reducă faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut în pofida unei politici monetare relaxate (-2,1%* faţă de martie 2014) dar a înregistrat o creştere uşoară de 0,8%* faţă de decembrie 2014 susţinută de creditele pentru locuinţe.

Depozitele s-au redus cu 2,2%* faţă de decembrie 2014 ca urmare a scăderii de pe segmentul companiilor, şi au crescut cu 6,7%* faţă de martie 2014, atât segmentul persoanelor fizice cât şi al companiilor înregistrând evoluţii pozitive.

Soldul creditelor nete acordate de Grupul BRD pe segmentul retail a atins 17,2 mld RON, fiind relativ stabil* faţă de luna decembrie 2014, cu o evoluţie uşor pozitivă pe segmentul persoanelor fizice.

Soldul creditelor nete acordate persoanelor fizice a fost de 16,5 mld RON, +0,3%* faţă de luna decembrie 2014 şi +0,4% faţă de luna martie 2014, datorită creditelor pentru locuinţe.

Creditele nou-acordate pe segmentul Prima Casă au crescut puternic, cu 40% în T1-2015 faţă de T1-2014. Soldul creditelor nete acordate pe segmentul non-retail au fost de 9,2 mld RON, -0,9%* faţă de luna decembrie 2014, pe fondul continuării limitării investiţiilor de către companii. În ciuda unei concurenţe puternice, soldul creditelor nete pe segmentul marilor clienţi a crescut cu 1,3%* faţă de luna decembrie 2014.

Depozitele au înregistrat un avans de 3,8%* faţă de luna martie 2014 şi au fost relativ stabile faţă de luna decembrie 2014, atingând nivelul de 35,9 mld RON, segmentul persoanelor fizice înregistrând o evoluţie
pozitivă (+11,0%* faţă de luna martie 2014 şi 4,4%* faţă de luna decembrie 2014) care se situează peste nivelul pieţei.

Cu un raport credite nete/depozite de 74% la sfârşitul lunii martie 2015 (-7 pp faţă de sfârşitul lunii martie 2014 şi -1 pp faţă de sfârşitul lunii decembrie 2014), BRD a continuat să îşi întărească gradul de autonomie financiară.

Venitul net bancar s-a redus cu 4,3% comparativ cu T1-2014, influențat negativ de veniturile din dobânzi.

Această evoluție a fost cauzată de un efect de dobândă negativ şi de volumul în scădere al creditelor nonretail.

Celelalte venituri au crescut, datorită unor câştiguri nete mai mari din instrumente derivate, custodie, administrarea activelor şi active financiare disponibile pentru vânzare.

Cheltuielile operaţionale au crescut uşor comparativ cu T1-2014, înregistrându-se reduceri ale costurilor imobiliare şi de comunicaţii; cheltuielile cu deprecierea şi amortizarea au fost de asemenea în scădere.

Raportul cost/venit a fost de 53,5%.

BRD a redus rata creditelor neperformante (NPL) de la 25% la martie 2014 la 20% la martie 2015, datorită operatiunilor de ștergere de creanțe si vânzarilor de credite neperformante. Dupa operaţiunea de ştergere de
creanţe realizată în luna decembrie 2014, rata creditelor neperformante a ramas stabilă faţă de sfârşitul anului.

Gradul de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante a fost consolidat de la 71% la sfârșitul lunii martie 2014 la 73% la sfârșitul lunii martie 2015.

Costul net al riscului a scăzut cu 54,5% faţă de T1-2014, ambele segmente, retail și non-retail, înregistrând îmbunătăţiri semnificative.

În continuare, BRD este bine capitalizată înregistrând un indicator de solvabilitate de 17,6% la nivel individual (conform Basel III) faţă de 17,2% la decembrie 2014 şi 15,6% faţă de martie 2014, semnificativ superior cerinţelor reglementare.

“In anul 2014, BRD a reuşit să îşi îmbunătăţească considerabil atât profilul de risc cât şi eficienţa operaţională. În T1-2015, banca noastră a cules roadele acestor eforturi, revenind la un nivel însemnat de profitabilitate. Pe viitor, Grupul BRD va continua să îşi pună în practică strategia ce se concentrează pe creşterea satisfacţiei clientelei şi pe inovare, având convingerea că aceste demersuri ne vor îndrepta activitatea spre o creştere durabilă.“ a declarat Philippe Lhotte, CEO al BRD.

(*) Variaţii la curs valutar constant
(**)Segmentul Retail include persoane fizice, persoane fizice autorizate/profesiuni liberale, entităţi fără scop lucrativ mici şi companii mici (societati cu venit mai mic de 1 milion de euro şi expunere mai mică de 0,3 milioane de euro).

BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor. BRD - Groupe Société Générale are 2,2 milioane de clienţi şi operează o reţea de aproximativ 860 de unităţi. Cu aproape 2,2 milioane de carduri valide şi o reţea de acceptare de peste 25 000 POS-uri şi 1 500 ATM-uri, BRD este banca nr. 1 pe piaţa românească a cardurilor. Cu operaţiuni de factoring de 960 milioane de euro în 2014, BRD este liderul pieţei de factoring din România. Activele totale ale băncii erau, la sfârşitul lunii martie 2015, de 45,8 miliarde RON.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



ING lanseaza o platformă cu oferte speciale pentru clientii firme

ING lansează Business Deals, o platformă în care antreprenorii au acces la oferte B2B, negociate de reprezentanții băncii, pentru nevoile afacerii lor, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Clienții beneficiază de reduceri la o gamă largă detalii

ING Bank sustine eficienta energetica a cladirilor

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF) anunță lansarea „Caravanei ROENEF”, un proiect destinat promovării eficienței energetice în clădiri și creșterii gradului de informare, la nivelul populației, cu privire la beneficiile pe detalii

ING Bank a ajuns la 1,85 milioane clienti activi

Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6% față de perioada similară a anului anterior, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de detalii

Patria Bank si-a majorat creditele cu 8%

Patria Bank, banca specializata in sprijinirea antreprenorilor romani, a anuntat un profit net de 18,1 milioane lei pentru primele sase luni ale anului 2024, in crestere cu 61% fata de nivelul inregistrat in primul semestru al anului 2023, conform unui comunicat al detalii

 



 

Ultimele Comentarii