BANCI | Stirea Zilei

Bancile au nevoie de un mai bun mix de interactiuni high-tech si high-touch cu clientii

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-01-19 10:04

Pentru a satisface cerintele in schimbare ale clientilor lor, bancile din Marea Britanie au nevoie un mix mai bun de interactiuni tip high-tech si high-touch, potrivit unui studiu realizat de YouGov si Genpact. Bancile de retail se confrunta in prezent cu o importanta provocare, si anume o transformare rapida a comportamentului clientilor: cei mai tineri prefera serviciile bancare online si pe telefonul mobil, in timp ce altii au nevoie de mai multe servicii de consultanta in cadrul sucursalelor.

Studiul constata ca exista un interes general pentru servicii bancare cu un grad mai mare de personalizare, pe toate canalele de comunicare cu banca, ceea ce inseamna ca bancile trebuie sa se adapteze rapid la noul mediu, pentru a putea satisface asteptarile tot mai ridicate ale clientilor.

Prin implementarea unui model de targetare operationala mai eficient, bancile pot standardiza si automatiza procesele in functii precum managementul capitalului de lucru si setarea conturilor, pot imbunatati interfata cu clientii si sa implementeze utilizarea analizelor de date pentru identificarea unor segmente de clienti noi si profitabili. In acest fel, serviciile tranzactionale vor putea fi realizate prin canale mai eficiente, eliberand resurse pentru canalele de consultanta, efectul fiind majorarea cotei de piata si a loialitatii clientilor, fara cresterea costurilor, spune studiul.

Modificarea modului de interactiune cu clientii datorita avansului tehnologic este reliefat si de sondaj: 64% dintre detinatorii unui cont bancar din UK prefera sa interactioneze cu banca prin canale online sau prin telefonul mobil decat sa mearga la sucursala sau sa dea telefon, canale traditionale pe care doar 29% dintre ei le mai prefera inca.

Fireste ca tinerii sunt cei mai dornici sa foloseasca banca online: 75% dintre cei din generatia y (25-34 de ani), doar 11% dintre acestia fiind dispusi sa mearga la banca. Insa chiar si cei varstnici, cu varste de peste 55%, nu mai sunt la fel de atasati de vizita la banca: doar 34% dintre acestia apeleaza in continuare la bankingul traditional. Studiul mai arata ca o treime dintre clientii bancilor nu au folosit niciodata call-center-ul bancilor.

“Studiul arata clar ca industria bancara trebuie sa-si schimbe abordarea, in sensul redirectionarii resurselor dinspre sucursale si call-center spre noile canale electronice, mai rapide si convenabile, la care clientii isi efectueaza singuri operatiunile bancare”, spune Hugh Morris, reprezentantul Genpact.

Tema pierderii din importanta a canalelor bancare alternative, in favoarea celor electonice, nu este una noua, insa pare a lua viteza abia acum. Un studiu realizat de firma de consultanta imobiliara Jones Lang LaSalle arata ca nu mai putin de jumatate dintre unitatile bancare din Europa ar putea fi inchise pana in 2020, ca efect al cresterii ratei de utilizare a tehnologiilor bancare mobile si online.

(Vezi studiul in Fisiere)

Comentarii

expert
Tema e veche!
Permanent vin studii din astea ... mai ales de la firme NON-Bancare, din afara sistemului financiar, care isi fac reclama si propaganda propriilor produse si servicii - firme de TeleComunicatii, soft-ware bancar, IT, site-uri diverse, firme de marketing, ceea ce se numeste canale alternative de distributie! Probabil ca au dreptate -insa, la fel de sigur este si certitudinea ca daca bancile nu isi pastreaza canalele clasice ... isi vor reduce cantitativ clientela si vor regreta! ... Accesul la tehnologie NU ESTE GRATUIT! Nu fiecare se naste cu dreptul de acces gratuit la Internet si GSM si alte tampenioare si frivolitati electronice care au izbucnit excesiv in ultimii ani! E un fel de sclavie mai subtila, de imbecilizare a oamenilor! Saracia lucie este gratuita! Bancile vor trebui sa se gandeasca bine ce fel de business vor implementa! Goana dupa tehnologie frivola le va desprinde de realitate! Spre Ce fel de Societate ne indreptam?

gino
E gratuit?
Mixul asta de ... ce zice in titlul articolului ... e gratuit? Bancile il ofera gratuit clientilor? Nu se percep comisioane si fee-uri?

Bancherul.ro
e-banking-ul nu e gratuit, dar e mai ieftin
e-banking-ul nu e gratuit, dar e mai ieftin decat cel traditional, pe hartie si la sucursale



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online

Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii

Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit

Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii

Care banci au cele mai bune dobanzi la depozitele in lei?

Dobanzile la depozitele in lei platite de banci populatiei incep de la 4% pe an in cazul economiilor la termen de 1 luna si ajung la 6% pentru banii pastrati timp de un an. Pentru depozitele pe termen scurt, de 1 luna, cele mai ridicate dobanzi le gasim la detalii

Topul bancilor cu cele mai mari dobanzi la depozitele in euro

Bancile care platesc clientilor persoane fizice cele mai mari dobanzi la depozitele in euro pe termen de un an sunt Intesa Sanpaolo (3,5%), OTP Bank (3,25%) si Patria Bank (3,15%), conform clasamentului intocmit de Bancherul.ro. Topul a luat in calcul depozitele detalii

 



 

Ultimele Comentarii