BANCI | Ultima Ora

Banca Transilvania si-a majorat profitul net cu 53%, la 106 milioane lei

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-10-27 10:13

Profitul net al Băncii Transilvania, în primele 9 luni ale acestui an, este de 106,90 milioane lei, mai mare cu 53% față de aceeaşi perioadă a anului trecut, a anuntat banca intr-un comunicat.

Rezultatele BT sunt în ton cu deviza din acest an a băncii, “Back to Business”, confirmându-se şi în această perioadă trendul pozitiv al activității băncii.

Robert Rekkers, Directorul General al Băncii Transilvania, declară: “In ciuda contextului economic care s-a menținut dificil, la Banca Transilvania am înregistrat rezultate în conformitate cu aşteptările noastre. Profitul obținut, solvabilitatea şi lichiditatea BT foarte bună, precum şi provizioanele mai mici sunt doar câteva dintre aspectele strategiei noastre pentru acest an. Avem un plan responsabil, realist şi prudent, ingredientele necesare pentru a ne îndeplini obiectivele trasate pentru 2011”.

I.Datele financiare ale Băncii Transilvania, la 30.09.2011:

- Veniturile operaţionale ale băncii s-au consolidat la nivelul de 1.094,62 mil. lei;
- Profitul operaţional este de 528,72 mil. lei, realizat în proporţie de 91% faţă de 30.09.2010, când a fost 580,72 mil. lei;
- Profitul brut realizat este de 143,86 mil. lei, cu 44% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010;
- Profitul net este 106,90 mil. lei, în creştere cu 53% faţă de 30.09.2010, când a fost de 69,71 mil. lei;
- Cheltuielile nete cu provizioanele înregistrate la 30 septembrie 2011 au fost de 384,86 mil. lei, în scădere cu 95,75 mil. lei faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010;
- Raportul cost / venit este de 51,7%, banca menținând un control adecvat al costurilor;
- Raportul credite / depozite înregistrează un nivel subunitar de 0,78, indicând o lichiditate foarte bună a băncii;
- Rata de solvabilitate, la 30.09.2011, este de 11,61% (fără profit inclus), situându-se peste nivelul impus de BNR;
- Activele bilanţiere au atins valoarea de 23.570 mil. lei, în creştere faţă de 31.12.2010, când au fost de 21.589 mil.lei;
- Plasamentele în credite sunt în creştere, ajungând la 14.967 mil. lei la data de 30.09.2011, preponderent în lei;
- Creditele neperformante reprezintă 8,67% din totalul portofoliului de credite, la 30.09.2011;
- Numărul de operaţiuni cu clientela este de 146.011.883, în creştere cu 10,13% faţă de 30.09.2010, când au fost 132.587.319;
- Numărul de clienţi activi, la 30 septembrie 2011, a crescut la 1.458.022, faţă de 1.374.618 de clienţi activi pe care banca îi avea la 30 septembrie 2010.

In primele 9 luni ale anului, veniturile operaționale au fost de 1.094,62 mil. lei, aproximativ la acelaşi nivel cu cele înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut, valoarea acestora fiind influenţată de reducerea veniturilor din operaţiuni financiare.

Veniturile din dobânzi au crescut la Banca Transilvania cu 2% față de primele 9 luni ale anului 2010, de la 734,96 milioane lei, la 747,72 milioane lei. Veniturile din comisioane au fost de 271,26 miloane lei față de 265,86 milioane lei, la finalul lunii septembrie 2010. Veniturile din operaţiuni financiare sunt de 59,18 milioane lei, față de 86,43 milioane lei, nivel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. In ceea ce priveşte profitul operaţional BT, acesta este de 528,72 milioane lei.

Profitul brut realizat de Banca Transilvania în primele noua luni ale acestui an a crescut la 143,86 milioane lei, faţă de 100,11 milioane lei, cât a fost la 30 septembrie 2010. In ceea ce priveşte profitul net al băncii, acesta a ajuns la 106,90 milioane lei, cu 53% peste valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă din anul precedent, când a fost 69,71 milioane lei. Calitatea portofoliului de credite BT dă semne de stabilizare, iar cheltuielile nete cu provizioanele au scăzut cu 95,75 milioane lei, valoarea acestora fiind de 384,86 milioane lei, la 30 septembrie 2011.

Cheltuielile operaţionale în primele nouă luni din acest an sunt de 566 milioane lei, în creştere cu 8% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Majorarea a fost determinată de extinderea reţelei teritoriale, Banca Transilvania ajungând la 546 de sedii - la finalul lunii septembrie 2011, de creşterea contribuţiei la Fondul de Garantare a Depozitelor de la 0,2% la 0,3% din soldul depozitelor, precum şi de creşterea cotei TVA de la 19% la 24%. Tot ca urmare a extinderii activității Băncii Transilvania, au crescut, cu 5%, cheltuielile cu personalul, față de perioada similară a anului trecut, de la 264,86 milioane lei, la 278,04 milioane lei.

In primele 9 luni ale anului, Banca Transilvania s-a focusat, de asemenea, pe controlul strict al costurilor şi pe creşterea constantă a profitului. Prin urmare, raportul cost / venit a fost menținut la un nivel acceptabil la Banca Transilvania, la 30 septembrie 2011 acesta fiind de 51,7%. Activele bilanţiere BT sunt în creştere, astfel că la sfârşitul trimestrului III 2011 acestea au fost de 23.570 milioane lei, în comparație cu finalul anului trecut, când erau de 21.589 milioane lei.

De asemenea, la Banca Transilvania, portofoliul de credite este în creştere cu 12% față de 31.12.2010, preponderent în lei, soldul ajungând la 14.967 milioane lei, la data de 30.09.2011. In cadrul acestui portofoliu, distribuția este următoarea: 62,28% reprezintă creditele pentru companii, iar 37,72% sunt împrumuturile acordate persoanelor fizice.

Soldul provizioanelor la Banca Transilvania este de  1.699 milioane lei, față de 1.356 milioane lei, înregistrat la sfârşitul anului 2010. Din acest sold, suma de 292 milioane lei reprezintă provizioane nedeductibile fiscal, constituite suplimentar, pentru că Banca Transilvania are o abordare prudentă a managementului riscului de credit, adaptat contextului economic actual şi provizionând mai mult decât este reglementat. Creditele neperformante, cu restanţe mai mari de 90 de zile, reprezintă 8,67% din totalul portofoliului de credite, la sfârşitul trimestrului III al anului 2011.

Solvabilitatea Băncii Transilvania este, în continuare, foarte bună, de 11,61%, peste nivelul impus de BNR. Raportul credite / depozite s-a menţinut subunitar, valoarea acestuia fiind de 0,78, la 30 septembrie 2011, lichiditatea menținându-se la un nivel confortabil. Din totalul activelor lichide ale băncii, 50% sunt reprezentate de titluri. Titlurile de stat aflate în portofoliul BT sunt exclusiv emise de statul român şi reprezintă 97% din totatul plasamentelor în titluri ale băncii.

In ceea ce priveşte numărul de operaţiuni, acesta a crescut cu 10,13%, ajungând la 146.011.883 faţă de 132.587.319, cât a fost înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Această creştere confirmă atractivitatea ofertei BT în piață, operativitatea serviciilor şi faptul că atât populația, cât şi firmele lucrează tot mai mult cu Banca Transilvania.

II.Produse, servicii şi campanii lansate în primele 9 luni

Oferta Băncii Transilvania a fost îmbogățită în primele 9 luni ale acestui an cu produse, servicii şi campanii dedicate persoanelor fizice şi companiilor. Unul dintre obiectivele BT pentru acest an a fost şi este lansarea de soluții care să susțină în mod real şi continuu activitatea clienților.

Câteva dintre produsele lansate în 2011 sunt: „Creditul Rapid, fără Garanții Materiale” - produs dedicat IMM-urilor, pentru acoperirea nevoilor de capital generate de desfăşurarea activității sau creşterea afacerii; „Creditele Agricole” - o sursă flexibilă şi rapidă pentru agricultori; „Contul de Capital Social” - primul cont al unei firme noi, care aduce clienților un set de servicii şi beneficii, dacă acesta este deschis la Banca Transilvania. BT a aderat, de asemenea, la Programul Prima Casă 4, având la dispoziție un plafon de 25 de milioane euro pentru creditele de acest tip pentru populație.

BT a lansat, în luna septembrie, unul dintre cele mai importante proiecte propuse pentru acest an, noua versiune a aplicației de Internet Banking BT 24. Acesta este acum cel mai avansat serviciu de profil de pe piața bancară autohtonă datorită celor peste 100 de funcționalități aflate la dispoziția clienților, gradului sporit de securizare a tranzațiilor, portabilității şi mobilității. Un proiect de anvergură lansat, tot în 2011, de Banca Transilvania este campania Star BT, dedicată celor care achită cumpărăturile cu cardurile de credit BT; acesta înseamnă puncte de loialitate acumulate, precum şi facilitatea de plată în rate fără dobândă în magazinele partenere.

III. BT, investiții în infrastructură IT inteligentă

Banca Transilvania a continuat să investească în infrastructura IT inteligentă, pentru a asigura cele mai bune condiții tehnologice în relația cu clienții săi. Astfel, prin parteneriatul strategic cu Oracle, banca a achiziționat şi a demarat implementarea uneia dintre cele mai moderne soluții informatice pentru core-banking, online şi mobile banking, precum şi pentru sistemul CRM. Aceasta va susține şi va pune în valoare, în continuare, potențialul de creştere a băncii, dar şi extinderea capacităţii BT de a lansa rapid produse şi servicii, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru firme.

Ratingul Băncii Transilvania a fost reconfirmat, în acest an, de agenția de evaluare financiară Fitch: perspectivă stabilă pentru creditele pe termen lung şi scurt, acordate în valută, calificativul fiind "BB-", respectiv "B". Conform Fitch, acest rating reflectă în special structura diversificată şi stabilă de finanțare, precum şi nivelul confortabil al lichidității băncii.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Problele de functionare a aplicatiei Revolut

Aplicatia Revolut a avut probleme de functionare pe parcursul zilei de astazi, conform reclamatiilor clientilor: "Aplicatia nu functioneaza. E pentru ultima oara cand imi tin toti banii in contul Revolut", conform unei postari pe pagina Facebook a Revolut. Banca a confirmat detalii

BCR lanseaza o noua varianta de plati cu numarul de telefon, o alternativa la Alias Pay

BCR lanseaza o noua varianta de plati doar cu telefonul, fara IBAN, cu cardurile Visa, o alternativa la platile tip AliasPay. Clientii persoane fizice ai BCR care au carduri Visa vor putea face plati, din aplicatia George, doar pe baza numarului de telefon, catre clientii altor banci din detalii

Banca Transilvania are un numar de telefon dedicat fraudelor online

Banca Transilvania pune la dispozitia clientilor un numar de telefon dedicat pentru fraudele online: 0264.308.055. Intr-o postare pe Facebook a bancii se arata: "În ultima perioadă, au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de phishing, iar metodele detalii

Burse la Transilvania Executive Education MBA

 Valoarea totală a burselor este de 19.000 de euro  Cursurile încep în 8 februarie 2025  Până acum, 220 de persoane au absolvit acest EMBA Banca Transilvania și detalii

 



 

Ultimele Comentarii