BANCI | Educatie financiara

Ai fost victima unei fraude prin internet banking? Banca ti-a dat inapoi banii pierduti? Ce arata un sondaj

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-10-15 00:12

O pondere de 45% dintre utilizatorii serviciilor de internet si mobile banking sunt convinsi ca banca le va returna banii pierduti in cazul unei fraude online. Cu toate acestea altfel se intampla in realitate: 41% dintre cei care au au cazut victime hackerilor in timp ce utilizau servicii financiare online nu au reusit sa-si recupereze banii pierduti, potrivit unui sondaj la nivel mondial realizat de compania de securitate online Kaspersky.

Sondajul mai arata ca cele mai utilizate servicii online sunt cumparaturile pe internet (95%), online bankingul (91%) si retelele sociale (87%). Serviciile bancare online sunt accesate cu preponderenta de la computere personale, insa utilizarea telefoanelor mobile devine tot mai populara: 19% dintre cei chestionati acceseaza contul bancar de pe un smartphone. O pondere destul de mare dintre cei intervievati, adica 47%, spun ca se simt vulnerabili atunci cand folosesc servicii financiare online, se mai arata in sondaj. (Vezi sondajul aici)

Doar 15% dintre clientii bancilor si-au recuperat integral banii pierduti

Teoretic vorbind, se arata intr-un comunicat al Karspersky, chiar dacă scammer-ii reuşesc să fure bani dintr-un cont de e-banking sau e-payment, sumele pot fi returnate de către bancă sau ca rezultat al demersurilor legale. Cu toate acestea, studiul B2B International a relevat că succesul este departe de a fi garantat.

Numai 45% dintre utilizatorii care au fost victime ale fraudelor online şi-au primit toţi banii înapoi. Alţi 14% au recuperat o parte a banilor furaţi, dar restul de 41% nu au primit nimic. Ţinând cont de plângerile a 33% dintre victime, banii reprezintă posesiunea cel mai greu de recuperat în cazul furturilor care au loc în timpul operaţiunilor de e-payment.

În 17% dintre cazuri banii au dispărut în timpul sesiunilor de e-banking, în timp ce 13% dintre victime erau clienţi ai magazinelor online. Băncile şi magazinele online returnează banii clienţilor în proporţie mai mare decât sistemele de e-payment – în general numai 12% dintre clienţii online au fost despăgubiţi integral pentru pierderile care au avut loc din cauza unor atacuri malware, iar pentru clienţii băncilor acest procent ajunge la 15%.

Unul din zece respondenţi au fost destul de norocoşi încât să îşi primească toţi banii înapoi. Mulţi dintre cei care şi-au pierdut banii – 6% dintre magazinele online, 4% dintre clienţii de online banking şi 4% dintre utilizatorii sistemelor de e-payment – au raportat pierderi de bani nerecuperate.

În acelaşi timp, mulţi utilizatori sunt încrezători că tranzacţiile lor sunt protejate de către furnizorii acestor servicii, se mai precizeaza in comunicatul Kaspersky. 

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Ferratum mi-a cesionat creditul si mi-a pus poprire fara instiintare. Este legal?

„Buna seara, Am luat un imprumut de 5000 lei de la ferratum bank si nu l am mai putut plati din cauza dobanzii foarte mari. Creditul a fost cesionat catre Svea nu am primit nicio instiintare sau somatie plata , am primit direct poprire salariu .In detalii

Am primit un telefon pentru actualizarea aplicatiei YOU BRD si am fost fraudat. Cum pot sa recuperez banii?

„Mi-a fost fraudat contul la BRD prin aplicația you brd. Am primit un telefon,crezând că este de la brd,să-mi actualizeze aplicația you brd, și în acest timp mi-au fost transferați din cont 88000 lei în doua tranzacții. După detalii

Ai codul PIN al cardului in telefon? Risti sa-ti pierzi banii!

Te-ai intrebat vreodata ce se intampla daca pierzi sau ti se fura cardul, iar odata cu el si portofelul sau telefonul, in care ai si codul PIN? Raspunsul, din pacate, este de rau augur. Risti sa pierzi banii de pe card, daca hotul gaseste PIN-ul in telefon si retrage banii de pe card, detalii

Finopro imi cere 17.500 de lei pentru un credit exigibil anticipat de 2.500 de lei la Credius! Ce pot sa fac?

„Buna ziua. Am si eu o problema. Acum un an de zile, am facut un credit de nevoi personale la Credius IFN. Acesta a fost in valoare de 2500 de lei ( din care 500 de lei taxa de analiza ) . Am platit cateva rate, dupa care am ramas fara serviciu, iar plata ratelor a devenit detalii

 



 

Ultimele Comentarii