www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Ce comisioane „trăsnite” au mai inventat băncile. Taxă pentru „repararea IBAN” sau pentru depunerea de monedă

Autor: Bancherul.ro
2012-08-19 20:42
Chiar dacă nu mai sunt luate cu asalt precum în urmă cu doi ani, sucursalele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor continuă totuşi să primească plângeri din partea clienţilor bancari, nemulţumiţi de taxele sau comisioane pe care le au de plătit, scrie Income Magazine.

De exemplu, în Capitală, au fost înregistrate anul trecut aproximativ 200 de astfel de reclamaţii, în Constanţa, 31, iar în Sibiu, 3 (plus 4 în 2012). La Braşov, însă, nu s-a făcut nicio plângere. Asta nu înseamnă neapărat că băncile s-au cuminţit. Cum activitatea de creditare este îngheţată, lista nemulţumiţilor nu are cum să fie foarte lungă. Trebuie precizat din start că analiza noastră se referă la clienţii persoane fizice, pentru persoanele juridice lista comisioanelor fiind negociabilă, de la client la client .

Cele mai frecvente reclamaţii au avut ca obiect, bineînţeles, spezele cele mai uzuale: de administrare a creditului sau a contului, de acordare a cardului, de analiză a dosarului, de risc, cel lunar de rezervă, de rambursare anticipată, taxa pentru retragere de numerar ori cea pentru tranzacţiile în valută.

Practic, s-a reclamat modul de aplicare a spezelor, introducerea fără notificare a acestora sau majorările neanunţate. În Capitală, de exemplu, 15% din reclamaţii nu au fost întemeiate, dar în celelalte cazuri soluţionarea s-a făcut pe cale amiabilă: spezele abuzive au fost eliminate, cele majorate au fost reduse, iar clienţii şi-au recuperat banii.