www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Imensa frustrare de la Posta: Vrei sa trimiti prin Western Union 400 de euro si nu poti!

Autor: Bancherul.ro
2012-06-21 18:48
Astazi am fost martorul unei intamplari incredibile la un oficiu al Postei Romane din Bucuresti, o dovada a serviciilor de slaba calitate ce provoaca pierderi acestei institutii de stat, victima a intereselor politice. Pierderi pe care tot noi, platitorii de taxe, le acoperim.

Ce s-a intamplat: un barbat in jurul varstei de 40 de ani, ajuns la ghiseu dupa o asteptare de o jumatate de ora la coada, dupa propriile afirmatii, afla ca nu i se poate efectua un transfer de bani rapid prin Western Union, in valoare de 400 de euro.

Barbatul avea o bancnota de 500 de euro, insa doamna de la ghiseul Postei i-a spus ca poate realiza un transfer de 400 de euro doar daca primeste bani exacti, respectiv 400 de euro plus 23 de euro, reprezentand comisionul de transfer.

Aceasta a explicat ca Posta nu poate sa dea rest nici in euro nici in lei, din cei 500 de euro ai clientului.

Acesta s-a infuriat, pe buna dreptate, reprosand angajatei Postei ca trebuia sa fie anuntat dinainte despre acest fapt si sa nu fie nevoit sa piarda timp la coada pentru a afla ca nu poate face transferul.

Clientul s-a aratat insa foarte indignat, cum este si firesc, de faptul ca la orice alta agentie Wester Union poate sa primeasca rest in euro sau lei, doar la posta nu. Astfel incat a chemat-o pe diriginta (sefa) unitatii, pentru a primi explicatii. Aceasta a confirmat cele spuse de angajata, explicand faptul ca agentia nu dispune de bani marunti in euro pentru a putea da rest clientului.

Acesta a intrebat-o daca nu poate primi rest in lei, insa raspunsul a fost si de data aceasta negativ. "Nu putem efectua operatiuni de schimb valutar, ca o banca, asa incat nu va putem primi bancnota de 500 de euro".

Clientul a dorit sa faca o reclamatie, insa pentru aceasta i s-a dat doar o foaie alba. "Dati-mi va rog si un numar de telefon, pentru a urmari traseul reclamatiei, pentru ca parca vad ca va fi uitata in vreun sertar", a cerut el. "Intrati pe site-ul Postei si gasiti acolo un call-center", a fost raspunsul dirigintei.

"O sa va fac reclamatie in fiecare zi de acum inainte", a strigat amenintator barbatul, iesind fara sa mai scrie nimic pe foia alba. Iar diriginta a trantit usa prin care a disparut in biroul sau.

M-am gandit ce mai poate face barbatul dupa ce a plecat de la Posta, dat fiind ca era ora 18, cand bancile de unde putea trimite fara probleme bani prin Western Union erau deja inchise.

Daca ar avea un card al Bancii Transilvania, poate merge la un bancomat al bancii sa faca rapid acest transfer. Iar daca nu are in apropiere un bancomat BT, poate sa realizeze respectivul transfer si prin internet, dar tot cu conditia sa aiba acces la serviciul de internet banking al Bancii Transilvania.

Cam atat, prin Western Union. Mare pacat. Atat pentru Posta Romania, cat si pentru alte banci si chiar pentru Western Union si alte companii de transfer de bani, care nu inteleg suficient de bine potentialul acestei afaceri.