Sondaj Banca Romaneasca: Utilizatorii de carduri de credit se orienteaza spre cumparaturi de valoare ridicata |
Autor: Bancherul.ro 2012-06-07 15:57 |
|
Conform unei cercetari online realizate de Banca Românească în perioada 1 – 31 mai 2012, pe un eşantion de 9.093 de respondenţi, în 2012, cardul de credit ar putea fi produsul-vedetă al sistemului bancar, anunta banca intr-un comunicat.
Dacă în 2011, cei mai mulţi dintre românii care deţin un card de credit l-au utilizat pentru achiziţii de valoare mică, urgenţe sau cheltuieli lunare, anul acesta, ei se orientează către cumpărături cu valoare ridicată.
În prezent, mai mult de jumătate din români deţin carduri de credit, dintre aceştia 65% fiind posesorii unui singur card, în timp ce restul au două sau chiar trei carduri.
Dintre motivele care stau la baza achiziţionării unui card de credit, cele mai frecvent menţionate sunt cele legate de posibilitatea realizării unor achiziţii majore, dar şi de acoperirea cheltuielilor zilnice.
Astfel, 37,89% dintre respondenti au declarat că au solicitat un card de credit pentru a avea la dispoziţie o sumă mai mare de bani, în timp ce 19,43% au apelat la acesta pentru o urgenţă. 17% din deţinătorii de card de credit afirmă că l-au utilizat pentru acoperirea cheltuielilor lunare, inclusiv datorii, iar un procent similar, pentru cumpărături importante.
„Cardul de credit devine vedeta produselor bancare, majoritatea celor chestionaţi în cadrul studiului comandat de noi declarând că îl vor folosi pentru a acoperi cheltuieli sau investiţii importante. În cazul clienţilor Banca Românească, s-a constatat o uşoară tendinţă de creştere, a nivelului tranzacţiilor, iar cea mai ridicată valoare a fost înregistrată în luna decembrie 2011, la un nivel mediu de aproape 200 lei/tranzacţie efectuată la comercianţi“, a declarat Dan Grigoriu, Director Retail Banca Românească.
Pe lista cumpărăturilor efectuate de români cu ajutorul cardului de credit se află produsele din supermarket (57,4%) (alimente, produse de curăţenie şi îngrijire personală), electronice, gadgeturi, electrocasnice şi tehnologie (39,13%), dar si articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte (24,8%). De asemenea, românii mai utilizează cardurile de credit la plata facturilor (17,35%), dar și pentru diferite distracții precum cadouri, vacanţe, călătorii (12,78%).
Tranzacţii mici, de mai multe ori pe lună
Peste jumătate dintre posesorii de carduri de credit îl utilizează de mai multe ori pe lună, 18,31% doar o dată pe lună, iar 17,31% din respondenţi au declarat ca folosesc cardul de credit ocazional, doar pentru urgențe. La ultima tranzacţie efectuată prin cardul de credit, peste 41% din respondenţi declară că au plătit între 50 și 200 lei, doar un sfert dintre ei indicând o sumă între 200 și 500 lei.
Pe parcursul acestui an, 1 din 2 români deţinători de carduri de credit declară că vor să achiziţioneze produse cu o valoare ridicată prin intermediul acestora. Printre cumpărăturile menţionate se află electronicele (51,66%), produsele pentru renovarea casei sau mobila (24,05%) și vacanțele (18,31%).
80% din români ţin cont de reduceri
Acelaşi studiu comandat de Banca Românească arată că reducerile oferite reprezintă un factor important în alegerea unui card de credit, 20,31% din respondenţi menţionând că au luat în considerare beneficiile legate de ofertele speciale şi reducerile la cumpărături când au optat pentru un anumit card. Alte criterii luate în considerare sunt legate de costul cardului (24,58%) şi banca emitentă (21,07% au ales aceeaşi bancă pe care o utilizau şi în cazul altor servicii).
În ultima vreme, influenţaţi de criza economică, pentru cei mai mulţi dintre români reducerile au avut o importanţă majoră, cei mai mulți utilizatori (61,02%) susținând că folosesc carduri care le oferă reduceri în anumite magazine. În majoritate, cei chestionaţi - aproximativ 80% - admit că la achiziţia unui produs au fost influenţaţi de reducerile oferite.
De aceea, sezonul reducerilor este perioada preferată de cumpărături pentru cea mai mare parte dintre respondenți, 48,56% dintre aceştia declarând că merg des și foarte des (13,99%) la cumpărături cu aceasta ocazie. Un sfert dintre participanți susțin că merg rar la cumpărături în timpul reducerilor, iar 12% declară că nu sunt interesaţi de acestea. Cu toate acestea, românii se declară în general nemulţumiţi de reducerile afişate în magazinele din ţară: 65% considerându-le puţin sau deloc avantajoase.
„Interesul crescut pentru reduceri ne-a determinat să introducem în oferta noastră de produse şi servicii şi programul Reduceri Deştepte, prin care posesorii de carduri Banca Românească au acces la reduceri substanţiale la cumpărăturile efectuate oricând în magazinele partenerilor noştri“, a mai spus Dan Grigoriu, Director Retail Banca Românească.
|
|