www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cum ar trebui sa arate o banca pentru tineri

Autor: Bancherul.ro
2012-03-26 09:20
Tinerii se aşteaptă la o comunicare mai activă din partea băncii, atât în instituțiile de învățământ, cât și online, prin rețelele sociale.

Raiffeisen Bank şi Junior Achievement România au organizat sâmbătă, 24 martie, la Colegiul Naţional Ion Creangă din Bucureşti, competiţia de creativitate antreprenorială Creativity & Innovation Challenge, la care au participat 86 de elevi din 14 licee bucureştene şi 8 consultanţi voluntari Raiffeisen Bank, se arata intr-un comunicat de presa.

Cei 86 de elevi au rezolvat în echipe tema de lucru formulată de Raiffeisen Bank şi, cu ajutorul celor 8 consultanţi voluntari, tinerii au prezentat o soluţie antreprenorială pentru cum ar trebui să funcţioneze o bancă dedicată tinerilor.

Elevii au folosit ca resursă pentru tema de lucru ABCdar-ul Bancar, manual de educație financiară oferit gratuit profesorilor și elevilor de liceu începând cu anul școlar 2010-2011.

„Pentru elevi, evenimentul a fost o experienţă antreprenorială importantă şi o provocare pentru dezvoltarea personală. Ei au gândit în doar patru ore o soluţie la o problemă de business având la dispoziţie informaţii din domeniul tehnic şi de afaceri şi consultanţă din partea consultanţilor voluntari Raiffeisen Bank. Programul este un instrument extrem de eficient pentru motivarea tinerilor în a găsi soluţii inovatoare din punct de vedere tehnologic şi antreprenorial, lucru greu de obţinut în modul clasic de învăţare. Este şi o bună modalitate de încuraja parteneriatul între comunitatea educaţională şi de afaceri,” a declarat Lucian Grămescu, Operations Manager Junior Achievement România.

Echipa câștigătoare, formată din 5 elevi de la Liceul Internațional de Informatică, Colegiul Național Iulia Hașdeu, Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida, Colegiul Național Spiru Haret, Colegiul Național Ion Creangă, a propus ca soluție la tema de lucru produse și servicii variate prin care să apropie banca de tineri. Concluzia generală care a reieșit este aceea că tinerii se aşteaptă la o comunicare mai activă din partea băncii, atât în instituțiile de învățământ, cât și online, prin rețelele sociale.

Echipele clasate pe primele trei locuri au primit premii în obiecte şi cărţi oferite de Raiffeisen Bank şi Junior Achievement România.

“Ne bucurãm sã fim parteneri în acest proiect care încurajeazã spiritul întreprinzãtor al tinerilor. Exerciţiul pe care l-au fãcut astãzi elevii ne-a demonstrat cã un bagaj de informaţii corecte, o idee sustenabilã şi un plan de afaceri realist pot pune pe picioare o afacere. Mai mult, dacã adãugãm curaj şi creativitate, atribute specifice vârstei tinere, şansele de succes sunt foarte mari. Cu alte cuvinte, ceea ce am inţeles astãzi este cã antreprenoriatul nu are vârstã!”, a declarat Bogdana Diaconu, Ofițer Afaceri Publice, Raiffeisen Bank.

Evenimentul a fost organizat de Junior Achievement România cu sprijinul Raiffeisen Bank la Colegiul Naţional Ion Creangă din Bucureşti. Acesta este primul din cele două evenimente Creativity & Innovation Challenge care se derulează în acest an şcolar cu sprijinul Raiffeisen Bank şi va oferi o experienţă intensă pentru cei 200 de participanţi din 30 licee din Bucureşti şi Constanţa, deoarece, cu resursele limitate puse la dispoziţie, creativitatea şi punctele tari ale fiecărui coechipier sunt foarte importante pentru câştigarea competiţiei.

Instituţii de învăţământ participante la Creativity&Innovation Challenge
COLEGIUL NAŢIONAL MIHAI VITEAZUL
LICEUL INTERNAŢIONAL DE INFORMATICĂ
COLEGIUL NAŢIONAL I.L.CARAGIALE
COLEGIUL NAŢIONAL IULIA HAŞDEU
COLEGIUL NAŢIONAL BILINGV G. COŞBUC
LICEUL GRECO-CATOLIC „TIMOTEI CIPARIU”
COLEGIUL TEHNIC DIMITRIE LEONIDA
GRUP SCOLAR ECONOMIC ADMINISTRATIV MIRCEA VULCĂNESCU
COLEGIUL NAŢIONAL ION CREANGĂ
ŞCOALA CENTRALĂ
LICEUL ECONOMIC COSTIN C. KIRITESCU
COLEGIUL NAŢIONAL SPIRU HARET
COLEGIUL NAŢIONAL TUDOR VIANU
COLEGIUL NAŢIONAL GHEORGHE LAZĂR