www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Clientii ING isi pot plati facturile cu smarphone-ul

Autor: Bancherul.ro
2012-02-29 13:31
ING Bank lansează o nouă modalitate de plată a facturilor de utilităţi din România: serviciul ING Fast Pay disponibil prin intermediul noii versiuni Home’Bank pentru smartphone-uri. Odată cu lansarea acestei facilităţi pentru telefoanele inteligente, clienţii ING îşi vor putea plăti facturile la utilităţi într-un mod simplu şi flexibil, de oriunde s-ar afla şi fără a mai depinde de un computer sau ghişeu, precizeaza banca intr-un comunicat.

Fast Pay este primul serviciu din România care permite utilizatorilor să plătească facturile la utilităţi folosindu-se doar de un smartphone cu camera foto. Cu ajutorul acestei facilităţi, clienţii ING îşi pot plăti factura în doi paşi simpli:
Pas 1: scanează factura cu ajutorul camerei foto
Pas 2: confirmă tranzacţia. În urma scanării codului de bare de pe factură, datele de plată vor fi încărcate automat, fără a mai fi necesară realizarea altor acţiuni suplimentare.

Această facilitate inovatoare de plată reprezintă varianta adaptată pentru telefoane mobile a serviciului ING Plăţi Express (Express Payments), sistemul de plăţi fără numerar lansat în premieră pentru România în 2008 şi disponibil în prezent la toate unităţile Self’Bank din sucursalele ING Bank.

„În fiecare an, ING Bank a lansat servicii inovatoare pentru a oferi clienţilor săi cât mai multă flexibilitate şi a-i ajuta să efectueze operaţiunile financiare rapid şi simplu. Din acelaşi motiv, am dezvoltat o nouă versiune a serviciului Home’Bank adaptat pentru telefoane inteligente, aplicaţie care include atât funcţiunile existente în varianta online, cât şi ING Fast Pay, un nou serviciu de plată rapidă a facturilor la utilităţi, lansat în premieră în România”, a declarat Ştefan Radu, Director Product Management & Direct Channels ING Retail Banking.

Noua versiune ING Home’Bank pentru smartphone-uri permite realizarea unei game largi de operaţiuni bancare: accesarea şi verificarea situaţiei conturilor, efectuarea de plăţi şi transferuri în lei între conturile curente deschise la ING Bank sau către conturi deschise la alte bănci, verificarea istoricului tranzacţiilor recente sau efectuarea de schimburi valutare. În plus, în afara acestor servicii şi a facilităţii Fast Pay, utilizatorii vor putea localiza acum şi ATM-urile ING Bank, prin intermediul opţiunii ATM Locator.

Aplicaţia ING Home’Bank este disponibilă pentru telefoanele cu sisteme de operare iOS şi Android şi poate fi utilizată în toate reţelele de telefonie mobilă, fără costuri de instalare sau de utilizare. Aplicaţia va fi disponibilă gratuit pe App Store pentru utilizatorii iPhone şi pe Android Market pentru utilizatorii de smartphone-uri cu sistem de operare Android. Autentificarea se realizează cu ajutorul Digipass-ului, folosind codul de utilizator şi parola deja înregistrate pentru ING Home’Bank.

Ideea dezvoltării unei aplicaţii dedicate telefoanelor inteligente şi a unei facilităţi de plată care să folosească performanţele dispozitivelor încorporate de acestea, vine pe fondul creşterii rapide a ratei de utilizare a smartphone-urilor, înregistrată în ultimii ani atât la nivel internaţional, cât şi în România. Numai anul trecut, vânzările de telefoane inteligente au crescut la nivel european cu 67% faţă de 2010, conform ultimului studiu publicat de GfK. România se înscrie şi ea în acest trend ascendent, fiind încurajată şi de rata ridicată de penetrare a telefoniei mobile – aproximativ 23,6 milioane de utilizatori activi de telefonie mobilă în 2011, potrivit datelor ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii).

Lansarea versiunii Home’Bank pentru telefoanele inteligente reconfirmă orientarea ING Bank către nevoile clienţilor. Aceste inovaţii, alături de Plăţi Express, ING Self'Bank şi de versiunea online a ING Home'Bank sunt concepute pentru a ajuta clienţii să economisească timp şi să se bucure de flexibilitate în realizarea operaţiunilor bancare.

ING Bank deţine o poziţie solidă pe piaţa bancară românească, oferind o gamă completă de servicii financiare. Din 1994 şi până în prezent, ING Bank şi-a dezvoltat operaţiunile într-un ritm susţinut, prin diversificarea portofoliului de produse şi al celui de clienţi, prin lansarea de noi divizii de servicii (leasing, factoring, afaceri imobiliare) şi prin extinderea teritorială. În prezent, ING Bank are 207 unităţi bancare pentru companii şi persoane fizice.

ING România face parte din ING Group, instituţie financiară internaţională de origine olandeză care oferă servicii bancare, de asigurări şi de management al activelor unui număr de peste 60 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din 50 de ţări. Cu un personal de peste 130.000 de angajaţi, grupul cuprinde o gamă diversă de companii, care îşi deservesc clienţii sub numele ING.