www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



BRD si MasterCard au prezentat la Londra solutia de plata BRD Transport

Autor: Bancherul.ro
2012-02-08 12:28
BRD şi MasterCard au participat la evenimentul anual Transport Ticketing din Londra, pentru a prezenta soluţia BRD Transport. Noutate tehnologică la nivel mondial, BRD Transport este o soluţie ce are la bază echipamente de validare contactless a călătoriilor. Soluţia este dezvoltată de BRD pe platforma de acceptare contactless MasterCard PayPass, certificată de MasterCard, se precizeaza intr-un comunicat de presa.

Soluţia de ticketing a fost lansată de BRD în 2011, după ce banca dezvoltase anterior proiecte pilot şi testase plăţile contactless la metrou. BRD Transport este un model unic, pionier pe segmentul soluţiilor de ticketing, avantajele sale fiind recunoscute de lideri mondiali din domeniu. Un element inedit este faptul că Sibiul a devenit în 2011 primul oraş european care nu este capitală şi beneficiază de această soluţie în mijloacele de transport la suprafaţă.

„Soluţiile de plată lansate de BRD pe platforma MasterCard PayPass reprezintă o dovadă în plus a dinamicii pieţei din România. Faptul că ele sunt recunoscute la nivel internaţional drept deschizătoare de drumuri, la propriu şi la figurat, ne determină să extindem aceste soluţii şi pentru alte segmente de pe piaţă, în afara transportului în comun”, spune Gabriel Ghiţă, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.

„Am fost onoraţi să fim invitaţi în calitate de speakeri în cadrul unuia dintre cele mai importante evenimente anuale internaţionale pe zona de ticketing şi am demonstrat încă o dată că noi, românii, suntem inovatori şi ştim să ne punem amprenta pe ceea ce numim evoluţie tehnologică. Soluţiile implementate în România de BRD pe platforma MasterCard au fost aplaudate la scenă deschisă în cadrul conferinţei. Acest lucru a confirmat că România, deşi încă la început în zona plăţilor contactless, este considerată de specialiştii internaţionali în domeniu drept deschizătoare de drumuri şi de noi oportunităţi în ceea ce priveşte plăţile contactless”, precizează Elena Oprea, Director Executiv Delegat, Strategie şi Marketing, BRD-Groupe Société Générale.

În cadrul evenimentului, reprezentanţii BRD au prezentat mecanismul tehnologiei care stă în spatele soluţiilor de plată şi etapele implementării în transportul în comun. Prima etapă a avut în vedere o nouă utilizare a cardurilor pentru posesorii români: accesul pe stadioanele unor cluburi de fotbal foarte iubite, precum Dinamo sau CFR Cluj, pe lângă toate facilităţile unui instrument de plată obişnuit. Cea de-a doua etapă a vizat implementarea acestei soluţii la metroul bucureştean. În cea de-a treia etapă, tehnologia a fost adaptată pentru plăţi rapide în toate staţiile Metrorex din Bucureşti şi în mijloacele de transport în comun din alte cinci oraşe, prin intermediul soluţiei BRD Transport.

Soluţia BRD Transport are avantajul că permite plata cu orice card contactless, emis sub siglele MasterCard sau Maestro PayPass, indiferent de banca emitentă sau de ţara de origine. De exemplu, un card emis în SUA sau Marea Britanie poate fi folosit în transportul în comun din România.

„Plata contactless în transportul în comun este un subiect dezbătut la nivel internaţional de mult timp, iar noi am reuşit să fim printre cei care au trecut la fapte. Aşadar, România nu este recunoscută doar la gimnastică pentru 10 pe linie, ci şi la inovaţie tehnologică. Ne numărăm printre puţinele ţări unde se poate plăti în transportul în comun rapid şi în siguranţă, alături de SUA, Anglia şi China, deci alături de unele dintre cele mai importante pieţe din lume”, concluzionează reprezentantul MasterCard.

Transport Ticketing este cel mai important eveniment din Europa pe tema soluţiilor de plată în transportul public, la care participă lideri din domeniu, nu doar din Europa, ci din întreaga lume (incluzând Africa de Sud, Nigeria sau India). În cadrul forumului se prezintă cele mai importante proiecte din regiune, dedicate în principal dezvoltării soluţiilor de plată în transport, şi se dezbat tendinţele spre care se îndreaptă piaţa.

BRD a emis peste 60.000 de carduri contactless. Deţinătorii pot folosi cardul contactless în marea majoritate a zonelor de interes: magazinele Carrefour, Inmedio, restaurantele PizzaHut, KFC, Mic.ro, magazinul Ikea, dar şi pentru plata călătoriilor cu transportul în comun - la Metrorex, RATB şi în cadrul mai multor regii de transport din ţară.

BRD-Groupe Société Générale are peste 2,2 milioane de carduri valide şi operează o reţea de peste 1.500 de ATM-uri şi 24.000 POS-uri.