www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Raiffeisen isi muta unitatile in zone mai aglomerate

Autor: Bancherul.ro
2011-09-29 12:53
Raiffeisen Bank deruleaza un plan de relocare a unitatilor sale din toata tara, locatiile noi fiind alese in functie de potentialul de afaceri si de intensitatea traficului din zona, fiind urmarite in principal locurile cu trafic pietonal intens.

Unul dintre exemple este noua agentie Raiffeisen din Piata Unirii, vis-a-vis de magazinul Unirea si de agentia BRD, in care banca a investit in jur de 400.000 de euro, fiind vorba de un spatiu larg, in jur de 400 mp.

Unitatea are in jur de 15.000 de clienti, fiind relocata de la parterul magazinului Unirea.

"In cadrul politicii noastre de relocare a retelei, este foarte important cum performeaza fiecare agentie, exista mai multi parametri prin care monitorizam performanta fiecareia iar atunci cand identificam o situatie mai buna ca locatie, de obicei luam decizia de a ne muta intr-o zona mai avantajoasa, mai ales in zonele comerciale, acolo unde sunt prezente multe persoane fizice", spune Vladimir Kalinov, vicepresedintele diviziei retail la Raiffeisen Bank.

"Prin aceasta strategie de consilidare a retelei demonstram ca suntem aici pentru a ramane pe termen lung, pentru ca impreuna cu clientii nostri sa dezvoltam economia", adauga el.

Unitatile bancare raman principalul canal de comunicare cu clientii, acestia preferand sa intre in unitati, sa aiba contact fizic cu banca.

Extinderea retelei de unitati depinde foarte mult de evolutia economiei, precizeaza Kalinov. "Crestem si noi odata cu economia. Reteaua noastra de 541 de unitati acopera suficient de bine toate zonele tari, din studiile de satisfactie a clientilor nu rezulta ca am avea o penetratie geografica suficient de buna".

"In acest moment reteaua de unitati a bancii este dimensionata corect si asigura o buna acoperire a teritoriului tarii. Ne aflam insa intr-un proces permament si dinamic de repozitionare a retelei, tinand cont de evolutiile pietei imobiliare, dar si de schimbarile de pe piata locala. Acest proces este deosebit de complex si are mai multe directii: renegociere chirii, relocare sedii etc. In concluzie, ne uitam cu atentie la orice posibila locatie de calitate, bine pozitionata, in zone comerciale cu trafic intens", a spus Vladimir Kalinov, vicepresedintele diviziei retail la Raiffeisen Bank

Raiffeisen a renegociat chiriile cu 20-30% mai ieftin

Kalinov a precizat ca din renegocierea chiriilor banca a reusit sa scada pretul acestora in medie cu 20-30%, fiind si situatii in care costul chiriei s-a redus cu 50%.

"Pana acum foarte putini dintre proprietarii spatiilor inchiriate de noi nu au fost de acord sa renegociem pretul, intrucat e bine sa ramanem intr-o relatie buna cu partenerii nostri. Daca economia nu merge bine, e normal ca si veniturile fiecarei parti sa fie mai mici".

Pe de alta parte, banca a reusit sa-si majoreze cu aproximativ 10% numarul de clienti activi, cu cel putin doua produse bancare, a caror numar este un jur de 1 milion, in timp ce numarul total de clienti ai bancii este de 2 milioane persoane fizice, IMM-uri si companii mari.

"Un criteriu important in alegerea bancii este transparenta: clientii vor sa stie de la inceput conditiile impuse de banca. Apoi, faptul ca avem o retea suficient de mare si un brand suficient de recunoscut si stabil", a mai spus Kalinov.