www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Banca Transilvania si-a dublat profitul in primul semestru din 2011

Autor: Bancherul.ro
2011-08-01 11:33
Banca Transilvania a obținut un profit net aproape dublu în primele 6 luni ale acestui an, de 65,67 milioane lei, față de 33,21 milioane lei, înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, anunta banca intr-un comunicat. (VEZI detalii in documentul atasat)

Agenția de evaluare financiară Fitch a reconfirmat ratingul Băncii Transilvania, cu perspectivă stabilă, pentru creditele pe termen lung, acordate în valută, calificativul fiind "BB-", precum şi pentru cele pe perioadă scurtă, acesta fiind "B". Conform Fitch, acest rating reflectă în special structura diversificată şi stabilă de finanțare, precum şi nivelul confortabil al lichidității băncii.

Robert Rekkers, Directorul General al Băncii Transilvania, declară: “Rezultatele obținute în prima parte a acestui an sunt, şi de această dată, promițătoare. Focusul nostru a fost creşterea sustenabilă a profitului şi a cotei de piață. Toate cele patru linii de afaceri ale băncii noastre au fost gestionate adecvat actualului context economic. Am continuat şi continuăm să acordăm credite, iar prin produsele şi serviciile lansate în primele 6 luni venim cu soluții financiare pentru clienții noştri. Stim că anul 2011 va fi, în continuare, cu provocări, tocmai de aceea suntem precauți, dar pregătiți pentru a atinge obiectivele stabilite pentru acest an”.

I. Date financiare ale Băncii Transilvania, la 30.06.2011:

In primele 6 luni ale anului, veniturile din operaţiuni financiare au crescut la Banca Transilvania cu 20% față de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar veniturile din dobânzi au crescut cu 2%, de la 491 milioane lei, la 500 milioane lei. Veniturile din comisioane s-au menținut la aproximativ acelaşi nivel, ajungând la 176,92 milioane lei. In ceea ce proveşte profitul operaţional BT, acesta este de 380,49 milioane lei.

Profitul brut realizat de Banca Transilvania în primul semestru al acestui an este de 85,26 milioane lei, faţă de 60,03 milioane lei, cât a fost înregistrat în primul semestru al lui 2010, în timp ce profitul net a ajuns la 65,67 milioane lei, valoarea lui dublându-se faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, când a fost 33,21 milioane lei. Cheltuielile nete cu provizioanele înregistrate în semestrul I 2011 au fost de 295 milioane lei, diminuate faţă de valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului precedent cu 35 milioane lei. Din aceste rezultate reiese faptul că sunt înregistrate semne de stabilizare în ceea ce priveşte calitatea portofoliului de credite.

Cheltuielile operaţionale BT au crescut cu 9% față de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind de 366 milioane lei. Această creştere a fost determinată de extinderea reţelei de unităţi a Băncii Transilvania, de majorarea contribuţiei  la Fondul de Garantare a Depozitelor de la 0,2%  la 0,3%, aplicat  soldului depozitelor, precum şi  de creşterea – cu 5% - a cotei privind TVA-ul. Tot ca urmare a extinderii activității Băncii Transilvania au crescut, cu 6%, cheltuielile cu personalul, față de perioada similară a anului trecut, de la 164,54 milioane lei, la 173,73 milioane lei.

Ca urmare a controlului strict al costurilor, precum şi a creşterii constante a profitului, raportul cost / venit a fost menținut la un nivel acceptabil la Banca Transilvania, la 30 iunie 2011 acesta fiind de 49%. In ceea ce priveşte activele bilanţiere BT, acestea sunt în creştere, astfel că la sfârşitul semestrului I 2011 acestea au fost de 22.667 milioane lei, în comparație cu finalul anului trecut, când erau de 21.589 milioane lei.

La Banca Transilvania, portofoliul de credite este în creştere cu 7%, preponderent în lei, soldul ajungând la 14.263 milioane lei, la data de 30.06.2011. In cadrul acestui portofoliu, 61,76% reprezintă creditele pentru companii, iar 38,24% sunt împrumuturile acordate persoanelor fizice.

Soldul provizioanelor a crescut la Banca Transilvania cu 19% în primele 6 luni ale acestui an, de la 1.356 milioane lei, la 1.611 milioane lei, în condițiile unui focus BT pe managementul riscului, adaptat contextului economic actual. Din acest sold al provizioanelor, suma de 258 milioane lei reprezintă provizioane nedeductibile fiscal, constituite suplimentar, pentru că Banca Transilvania are o abordare prudentă a managementului riscului de credit. Creditele neperformante, cu restanţe mai mari de 90 de zile, reprezintă 8,32% din totalul portofoliului de credite, în primul semestru al anului 2011.

Banca Transilvania are o lichiditate foarte bună: raportul credite / depozite s-a menţinut subunitar, valoarea acestuia fiind de 0,78, la 30 iunie 2011. De asemenea, rata de solvabilitate este la un nivel confortabil, de 12,09%. Numărul de operaţiuni a crescut cu 10,85% în primul semestru al acestui an, în comparație cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

II.Produse, servicii şi campanii noi, destinate susținerii activității clienților

In primele 6 luni ale acestui an, Banca Transilvania a lansat o serie de produse, prin care BT continuă să susțină activitatea clienților săi, fie că este vorba despre companii, fie că sunt persoane fizice.

Oferta BT a fost completată mai ales cu oferte de creditare. „Creditul Rapid, fără Garanții Materiale”, dedicat IMM-urilor, pentru acoperirea nevoilor de capital generate de desfăşurarea activității sau creşterea afacerii este, practic, produsul prin care Banca Transilvania a dat tonul pieței în ceea ce priveşte creditarea companiilor mici şi mijlocii, în acest an. BT a lansat, de asemenea, în colaborare cu Fondul de Garantare a Creditului Rural, „Creditele Agricole”, o sursă flexibilă şi rapidă pentru agricultori. Un alt exemplu este pachetul „Contul de Capital Social”: primul cont al unei firme noi aduce clienților un set de servicii şi beneficii, dacă acesta este deschis la Banca Transilvania.

BT s-a alăturat, de asemenea, Programului Prima Casă 4, având la dispoziție un plafon de 25 de milioane euro pentru creditele de acest tip. Un proiect de anvergură lansat de Banca Transilvania este Star BT, dedicat celor care achită cumpărăturile cu cardurile de credit BT; acesta înseamnă puncte de loialitate acumulate, precum şi facilitatea de plată în rate fără dobândă în magazinele partenere. Proiectul a început cu dreptul, în 2011: în doar o lună de la lansare, Programul Star BT a atras deja aproximativ 1.000 de locații partenere.

Rezultatele înregistrate de Banca Transilvania în primul semestru al acestui an demonstrează faptul că strategia aleasă este una adecvată şi că BT este pe drumul cel bun în ceea ce priveşte ducerea la îndeplinire a obiectivului central asumat, ca echipă, pentru acest an, şi anume “Back to Business”.