Anca S, clienta Alpha Bank: OUG 50 este in defavoarea clientilor. Sa schimbam numele ANPC in ANPB (Autoritatea Nationala Pentru Protectia Bancilor) |
Autor: Bancherul.ro 2010-09-18 12:14 |
|
Iata ce spune Anca S, clienta Alpha Bank, despre OUG 50:
"Sunt sigura ca cei care au citit OUG 50/2010 au vazut ca exista o neconcordanta clara in raspunsurile ANPC si lege. Articolul 37 litera a) spune asa: " Dobanda va fi raporatata la fluctuatiile indicilor de referinta EURIBOR/ROBOR/LIBOR/rata dobanzii de referinta a BNR, in functie de valuta creditului, la care se poate adauga o anumita marja, fixa pe toata durata derularii contractului;"...
Conluzie: raspunsul Autoritari Nationale pentru "neProtectia" Consumatorilor da raspunsuri doar pt a le da, fara vreun temei legal. Nu stiu cum poate sa scoata Anpc-ul o forluma de calcul a marjei cand aceasta nu exista in ordonanta. Singurul motiv pentru care bancile au de castigat este faptul ca OUG este incompleta si lasa loc de interpretari.Nu poti sa redactezi un act normativ in care sa scrii ca banca poate aplica o "anumita marja,fixa pe toata durata derularii contractului" fara sa explici daca se poate sau nu schimba marja fixa, repet fixa existenta deja in contract si de unde reiese aceasta. Normal, banca ia totul in favoarea ei si o modifica bazandu-se pe lacunele legii. Aceasta ordonanta este doar praf in ochii clientilor pt ca aceasta nu este in interesul acestora ci in defavoarea lor.Nu cred ca este cineva care sa aibe de acum incolo costuri mai mici ca urmare a aplicarii minunatei ordonante.
Eu cel putin am o dobanda si mai mare,in loc de 13 dobanda bancii+ marja de 2,5%,acum am dobanda de referinta a BNR+ marja de 12,15%. Marja aceasta nu are nici o logica, ce sa mai vorbim de acoperire legala. Deci ramane cum am stabilit, bancile fac legea in continuare, ca doar nu ati vrea sa piarda din profiturile anuale uriase.Bancile straine de pe piata noastra nu fac altceva decat sa profite de o tara intr-o asa-zisa dezvoltare pt ca in Europa de vest nu vei auzi de astfel de dobanzi.
Inca o data mai spun, cititi ordonanta sa vedeti ca nu are nici o legatura ca raspunsurile aberante date de ANPC....sa nu credeti ca aceasta autoritate va va ajuta vreodata, ea este doar o marioneta care da raspunsuri pt a descuraja plangerile( atat raspunsiri oficiale catre clienti cat si in presa).
Poate a citit cineva raspunsurile date de Sefa Serviciului Bancar al ANPC, Irina Vasile, sa vada cat de ipocrite sunt. Sotul meu a reusit sa vorbeasca chiar cu aceasta doamna si atunci cand a intrebat in cat timp se poate da un raspuns la plangerea mea facuta catre ei i-a rasp ca poate dura pt ca exista o avalansa de astfel de plangeri si ca nu au ei ce sa faca.El i-a raspuns ca trebuie sa respecte termenul legal de 30 de zile pt inaintarea raspunsului si a replicat sec: acest termen nu crede ca se va respecta si ca daca nu ne convine sa ne adresam instantei.
Deci singura sansa a noastra,a tuturor( care oricum suntem putini pt ca dezinformarea si dezinteresul fac parte din viata romanului) este sa mergem pe calea legala, dar nu numai impotriva bancii ci si a celor care au adoptat aceasta ordonanta pt ca au dat dovada de ipocrizie. De fapt marja bancii este lasata la latitudinea bancii fara sa existe vreun mod de calcul logic al acesteia iar atunci cand se dau raspunsuri celor care le-au inaintat plangeri, acestea sunt doar pure inventii....Am o propunere, sa schimbam numele ANPC( Autoriatea Nationala Pentru Protectia Consumatorilor) in ANPB( Autoritatea Nationala Pentru Protectia Bancilor).
|
|