www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Impozitul forfetar determina foarte multe firme sa-si suspende activitatea

Autor: Bancherul.ro
2009-05-01 11:06
Numărul firmelor care şi-au suspendat activitatea a explodat în aprilie, în principal din cauza impozitului minim, care va intra vineri în vigoare.

Conform datelor transmise, miercuri, de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, numărul cererilor depuse la Registru, în perioada 1-27 aprilie, pentru suspendarea temporară a activităţii, dizolvarea şi radierea voluntară a crescut de peste trei ori faţă de acelaşi interval din 2008, la 5.763 de solicitări, cele mai multe de la firmele imobiliare şi de comerţ.

Cea mai mare creştere s-a înregistrat pentru suspendarea temporară a activităţii, unde, comparativ cu anul 2008, când s-au raportat 993 de cereri la nivelul întregii ţări, în anul curent au fost transmise 3.424 de solicitări, reprezentând o creştere de 344,8%.

Guvernul a decis, prin ordonanţă de urgenţă, că firmele vor plăti, de la 1 mai, un impozit minim anual cuprins între 2.200 lei (aproximativ 500 euro), dacă au venituri totale de până la 52.000 lei, şi 43.000 lei (circa 10.000 euro) pentru venituri de peste 129 milioane lei.

Braşov: Peste 600 de firme şi-au suspendat activitatea

Peste 600 de firme din Braşov au solicitat, în aprilie, suspendarea activităţii, în principal din cauza impozitului minim, care va intra vineri în vigoare, la sediul Registrului Comerţului din Braşov înghesuindu-se zilnic zeci de persoane.

Cele mai multe persoane sunt mici întreprinzători, care vor să-şi suspende activitatea pe o perioadă de trei ani.

Sălaj: Circa 240 de firme au cerut suspendarea activităţii

Aproape 240 de societăţi comerciale din judeţul Sălaj au depus, joi, cereri de suspendare temporară a activităţii la Oficiul Registrului Comerţului Sălaj, iar alte 40 au solicitat radierea, pentru a nu trebui să plătească impozitul forfetar.

Directorul Oficiului Registrului Comerţului (ORC) Sălaj, Laura Eugenia Vădan, a declarat că pentru a putea face faţă numărului mare de cereri toţi angajaţii instituţiei, inclusiv cei din compartimentele auxiliare, au fost mobilizaţi, joi, la preluarea actelor, rămânând peste program.