"Pe scurt, am primit sentința pe executare silita pentru suma de aproximativ 32000 ron, s-a pus proprire, am făcut o promisiune de plata, am achitat conform angajamentului 14800 ron și acum îmi transmite Kruk ca mai am de plata 40000, asta din luna iunie pana acum. În trei luni au dublat aproape suma.
Am fost în somaj tehnic ni s-a promis ca nu trebuie sa achitam pana trece somajul, ca ne anunță când sa revenim cu plata. Am primit plicurile în plicuri era sentința. nu repornirea platii. Nu am făcut contestație ca a durat peste 17 zile de când am primit-o. Nu eram în localitate
Mai aveam de plata 14000 și ei actualizează cu suma de 40000.
Cesionarul a fost CCR și a cesionat apoi la KRUK.
Cu cine am făcut angajamentul la CCR NU IMI MAI RASPUNDE LA telefon. Mi-a zis sa scriu o sesizare și atat. Puteti sa ma ajutati?", intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.
Raspuns ReclamatiiBanci.ro
Stimate domn,
Este ilegal sa se aplice dobanzi si penalizari in timpul executarii silite, asa cum s-a intamplat in cazul dumneavoastra, ceea ce a dus la dublarea datoriei pentru creditul cesionat de CRC – Colectare Recuperare Creante catre Kruk.
OUG Nr.52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, in vigoare din 30 septembrie 2016, prevede urmatoarele:
“Pe parcursul procedurii de executare silită se interzice perceperea dobânzilor şi a dobânzilor penalizatoare.”
Asadar, nici bancile, nici firmele de recuperare creante nici executorii judecatoresti nu pot adauga niciun fel de dobanda sau de penalitati unui credit executat silit.
Ceea ce inseamna ca dumneavoastra va trebui sa achitati doar suma care v-a fost comunicata in notificarea privind executarea silita, la care se adauga cheltuielile executorului, nimic mai mult, indiferent de cat timp a trecut de la data inceperii executarii.
Motiv pentru care va sfatuiesc sa faceti reclamatii la Kruk si CRC, in care sa solicitati explicatii cu privire la majorarea datoriei.
Daca raspunsurile la reclamatii nu va multumesc, adresati-va Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (OPC) din judetul in care locuiti sau Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), institutia abilitata de lege sa va apere drepturile, inclusiv prin actiuni in instanta impotriva executorilor, bancilor sau firmelor de recuperare.
Vezi aici raspunsul complet
Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici si te ajutam.